Is jouw paard veranderd sinds je hem kocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:48

Apollon is heel erg verandert sinds we haar hebben, zowel qua karakter als uiterlijk.

Ze is veel fitter geworden, meer vet op d'r ribben en ze ziet er 100x gezonder uit. Ze is nu ook in 3 weken uit haar wintervacht terwijl ze daar toen we haar pas hadden wel 1,5 maand mee bezig was.

Ook is ze veel vrolijker en rijd veel beter dan tpen ik haar pas had. Toen was het echgt door afgestompte knol, nu rijd ze op lichte hulpen.

Ze is gewoon heel erg verandert, als die foto's het nou eens deden kon ik het laten zien.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 01:00

Jordy is bizar veel veranderd.....
Toen ik hem kocht had hij niet erg veel bespiering, en was het echt nog een 'puppy' om te zien. Nu is hij een stuk stoerder geworden, is uitgedijd en veel forser geworden.
Echt goede vergelijkingsfoto's heb ik niet, maar dit geeft een idee:
Op de eerste foto is hij 4, op de tweede 5. De laaste foto is van vorig jaar herfst, de eerste van de winter daarvoor.
Afbeelding
Afbeelding
Verder is hij van een ongeleid projectiel veranderd in een pony waar ik met een gerust hart een klein kind op zet. Eerst ging hij constant aan de kletter, en was amper te stoppen, ging dwars door omheiningen heen. Dat is nu helemaal verleden tijd, hij is nu echt heel erg braaf.

Toen hij hier kwam was hij ook echt het pispaaltje van de andere paarden, hij liet echt over zich heenlopen. Nu is hij de leider van 'zijn' kudde.

Eén ding is gelukkig niet veranderd, en dat is hoe hij in de omgang is. Daarin is hij zolang ik hem heb echt geweldig geweest, hij is heel vriendelijk en 'welgemanierd'.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:22

midwinter (1 van mijn verzorgpaarden) kwam heel mager uit ierland. 3 maanden was alles met he=aar te doen en toen soeg ze om...we moesten haar vangen met een flikkerend lint in de hoek van het weiland en ze had totaal geen respect voor ons maar ik ook niet voor haar dus misschien maakt dat ook uit... je kon niet bij haar benen komen en met rijden was het ook een ramp. ze had een vrij grote box en zelfs daar stond ze zenuwachtig rondjes te lopen...

nu is dat in 3 jaar helemaal goed gekomen, maar ze is heel eenkennig (eigenlijk 2kennig; haar baas en ik kunnen alles met haar...)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:41

een heleboel zeggen dat Mirk qua uiterlijk wel veranderd is, wat meer bespiering en hij oogt nu groter, omdat hij beter onder voer staat...

Qua gedrag is hij nog precies hetzelfde Haha!, even druk als altijd Lovers

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:13

Ik heb Tiffany nu een week of tien en toen ik haar kocht glom ze niet, nu wel Haha! en die schuurplekken van haar deken waren binnen 2 weken ook helemaal weg.

Hier zie je een foto van tiffany toen ik haar voor het eerst zag
Afbeelding

En een foto van 2 weken geleden:
Afbeelding
Wat een verschil he?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:54

Zie mijn profiel, daar staat een foto van Sydney toen ik m net had en toen ie dus 2 maanden onder het zadel was. En er staat een foto van niet zo lang geleden. Hij is nu 5!

Bjarni
Berichten: 2221
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:05

Bjarni is sinds ik hem ken (ruim 2 jaar geleden) al heel erg veranderd, sinds hij vanaf augustus van mij is is hij helemaal heel erg veranderd. Hij heeft veel meer vertrouwen gekregen, is van onder het zadel ongeleid projectiel veranderd in een paardje waar ik nu zonder zadel buitenritjes mee kan maken!
Echt het voorbeeld wat veel rust, regelmaat en vertrouwen kunnen doen met een getraumatiseerd paardje wat onder het zadel nergens vertrouwen in heeft.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:19

Celvin is ook zeker veel verandert... Als ik de foto's van toen we hem kochten bekijk ( 2 jaar geleden ) en dan de foto's van nu... Cheese!

Hij is qua karakter denk niet veel verandert... hij was al een vrolijke pony toen we hem gingen kopen en dat issie nu nog steeds ! Hijs wel liever tegenover ons geworden, ik denk dattie nu wel inziet dat wij bij hem horen zeg maar ! Kusje

Maar qua uiterlijk en rijden issie echt in goede zin verandert.. hij heeft veel meer bespiering.. glantst echt super, hij begint nu echt een echt pony te worden !
Op rij-technisch gebied issie ook verandert.. toen we hem kregen zat de basis er nog niet eens goed in.. en als je kijkt dattie nu al schouderbinnenwaarts e.d. aan het leren is.. dan komt dat wel goed!

Tallie1979
Berichten: 22791
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:23

Winnie is veel veranderd.. Toen ik hem kocht was hij best wel een beetje te dik ( Irene had heel weinig tijd voor hem gehad ) Na 2 maanden was hij ongeveer 80% van zijn overgewicht kwijt. Inmiddels is hij geen gram te vet meer.. Lachen

Hij is van een lui paard naar een fris paard gegaan. Als ik met hem wilde springen ( toen hij nog te vet was ) dan was hij niet vooruit te branden. Nu wil hij alleen maar lopen, als hij een hindernis ziet word hij helemaal groot en blij.. Hij is echt onwijs veranderd.. Lachen

Hij heeft heel veel zin om voor je te werken, ik merk het aan hem Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:33

Valt wel mee Knipoog

De week dat ik hem kocht:
Afbeelding

Afgelopen week:
Afbeelding

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:34

willem is in 1,5 jaar tijd ook heel veel veranderd.
van sloom manegepaard met pijnlijke rug.. tot een actiever(maar we zijn er noglang niet Haha! )paard die lekker in zijn vel zit. hij glanst, is veel liever(met rijden, eerder bokte hij iedereen eraf Haha! )en loopt nu lekker ontspannen en ruimer. geenlast meer van zijn rug en er komt zelfs wat bespiering aan.
ik bennog langniet klaar met hem, we doen lekker alles op ons gemakkie.. hij is al bijna 16 en als je zeker 8 jaar je rondjes in de manege hebt gesleten.. dan is naar 1 baasje gaan ineens een hele verandering Haha!
meneer is aanzijn 2e jeugd begonnen

merel is ook veranderd in de 9 maanden dat we haar hebben, ze is veel rustiger geworden, niet zo hyper zoals ze was. ze kan erg lekker dressuren, binnenkort gaat mijn vriend er knhs mee starten. het is een super springpaard, waar we zeker mee verder gaan komen.
toen we haar kregen was het gewoon een nerveus miepje, maar dat is nu allemaal voorbij.. nog wel eenbeetje singeldwang, maar dat zal altijd blijven. we mogen nu tenminste wel manen trekken en de oorharen knippen. is echt een gouden beesie

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:40

Lady is ontzettend veranderd. Vooral qua uiterlijk.
Toen m'n opa haar kocht was ze ontzettend mager (onwijs ziek geweest) ze zag er niet uit. Ze had allemaal korte plukjes als manen en ook heel jong om te zien. Heel hoog op haar benen en helemaal geen bespiering.
En als ik haar nu zie dan is ze zo veranderd. Ze ziet er nu gewoon super uit, helemaal zoals het hoort (vindt ik)
Haar karakter is weinig veranderd. Ze is heel eenkennig gebleven en daardoor af en toe gemeen naar andere mensen. Wel is ze voor mij een stuk liever geworden en kan ik alles met haar doen.
Heb geen goede foto van haar dat we haar kochten, dat staat allemaal op video.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:50

ja, Tornado is zeker veranderd. hij keek heel anders uit zn ogen, ha bijna nergens interesse in. en was dof in zn vacht. En hij was te vet.

Afbeelding

hij heeft nu een andere kleur gekregen, is vrolijker, en heeft meer interesse in dingen.
Afbeelding

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:57

orlando is ook heel erg verandert.
toen ik hem kocht kon die niet stil staan was pikzwart.
kon niet echt goed galoperen (was wel 5 ) sprong steeds verkeerd aan of viel eruit.was eigenlijk nog groen.maar kon wel stap,draf en een beetje galop en aan de teugel een beetje.
was mager en dof.
en helemaal niet bespierd.
en hij kon ook niet goed springen.en dat kan die nu echt wel.(moet nog wel hoop aan gebeuren hoor) hij is nu 8.
en nu staat hij stil als je hem aan het opzadelen bent enz.
kan goed galoperen en aan de teugel enz.
hij glans nu heel erg en hij heeft een lekker buikje Knipoog
en is al best flink gespierd (alleen de achterhand mag wat meer bespiering komen Lachen )
dus er is zeker wat verandert toen ik hem kocht Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 13:05

wow wat een reacties Haha!
toch leuk om te lezen dat er heel veel zijn die ook vinden dat hun paard veranderd is Lachen . Vooral Dennis van Dennis vind ik ongelofelijk veranderd, had je mij er niet bij gezegd dat die 2-jarige dezelfde pony was had ik het nooit gezien Bloos! .
Verder moest ik ook terugdenken aan het vorige paard van mijn vader, die was in 2 jaar tijd ook drastisch veranderd. Van een magere lelijke slungel met een panische angst voor touwen, zwepen, hindernissen, geen respect kende, niet aan het halstertouw liep en je er probeerde af te bokken in galop, naar een mooie bespierde goedzak die je met een zweep kon berijden, braaf meeliep en een rustige galop had Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:07

Treasure is ook heel erg (positief) veranderd, in alle opzichten.
Ze heeft veel meer massa gekregen, ze heeft een veel vrolijker en liever karakter gekregen, ze is veel beter gaan lopen, eerst kon ze alleen een slungelige stap en draf en niet galoperen en nu zijn we 5x gestart op concours waarvan een 2e,3e en 4e plaats en 5 winstpunten al! In mijn profiel heb ik ook van elke maand foto's en je ziet echt vooruitgang..

Januari:
Afbeelding

April:
Afbeelding

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:48

Eentje heb ik gekocht. Die is veel braver geworden. Het was net een kleuter toen we hem kregen. Van alles uitproberen. Nu is hij eigenlijk heel braaf. Bespiering eraan dat is logisch. Hij was nog nauwelijks onder het zadel geweest toen hij bij ons kwam.

De andere is bij ons geboren. Die heeft echt een totaal andere bespiering gekregen omdat wij er dressuur mee zijn gaan rijden. Daardoor is ze ook iets grover van bouw geworden. En dat staat haar heel goed, want ze is heel fijngebouwd. Bovendien heeft ze aardig wat manieren bijgeleerd sinds ze veel onder de man is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:03

Regina is zeker veranderd in de 1,5 jaar dat ik haar nu doe

Van een heel onzeker, nerveus, enigzins eenkennig paard is ze veranderd in een zelfverzekerd en aanhankelijk paard.
Waar ze eerst de trillend in een hoekje stond als je onverwacht je hand optilde, zal ze nu komen kijken wat er daar allemaal gebeurd. Daarbij had ze compleet geen respect voor mij, ze sprong bovenop me als ze wat zag lette totaal niet op en had ook geen vertrouwen in mij. Nu kan ze nog zo schrikken, ze zal voor mij uit blijven kijken. En als ik ergens langs loop, zal ze aan de hand (misschien na even te twijfelen, maar toch) ook met me mee lopen.

Onder het zadel moet dit vertrouwen nog wat verder groeien, maar we zijn nu dan eindelijk wel op de goede weg. En dat allemaal door gewoon met haar bezig te zijn Lachen

Uiterlijk zie ik zelf niet zoveel verandering, maar een stalgenoot merkte pas op dat ze er zo goed uit zag en ook lekker wat spiertjes begon te krijgen. Is toch altijd weer leuk om te horen Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:13

Mijn pony is nu al behoorlijk verandert.

Ze is wat dikker geworden (nu ze op het land staat is ze straks veel te dik Bloos! )
Haar conditie is echt fantastisch geworden (maandag 1 uur springles gehad, we gingen dribbelend (20 min) richting de club en ook weer dribbelend (20 min) weer terug. En geen druppel zweet!!!)
Ze is dus een stuk actiever geworden, maar nog steeds net zo braaf.

Dat ze zo verandert is komt denk vooral omdat er de laatste tijd niet veel meer met haar was gedaan.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:11

Prisca is sinds ik haar heb wel veranderd, zeker van kleur, ze was toen veel grijzer dan nu...

Toen ik haar kocht was ze heel erg kort en in elkaar gereden, het eerste jaar heb ik zo zelf ook doorgereden Bloos Nu is ze inmiddels lang ontspannen en kan ik haar op een normale manier oprichten. Wel nog steeds rustig aan, het duurt echt enorm lang, voordat zoiets er helemaal uit gereden is.

Qua spieren is ze zeker gegroeid, een complete dekenmaat! Nu heeft ze dan ook de goede spieren (al zeg ik het zelf) Ze wordt eigenlijk steeds mooier.

Haar karakter past steeds beter bij dat van mij (of andersom) we voelen elkaar inmiddels super aan en passen ons gedrag makkelijker aan aan het moment van de dag en ons humeur. Het wordt er steeds beter op. *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:46

Eldien is echt onwijs veranderd (ook volgend de da, en andere mensen die haar kennen, ook van vroeger)
Het was een stronteigenwijze onopgevoede zo-zo-verzorgde kleine rotpony Schijnheilig Ze stijgerde continu, had totaal geen respect, kende onder het zadel nix, zat lelijk inn het haar en was nogal magertjes.
Maargoed, daar keek ik doorheen, en heb nu (iets meer dan een jaar later) een supermooie & fijne pony aan haar. Ze doet het op het moment super met dressuren, springt goed, is niet bang uitgevallen en wil alles een keer proberen.
Een beginnerspony is het nog steeds niet, maar met een beetje een handige ruiter is ze superbraaf, en een geweldige allrounder. En lopen kan ze, kijk maar in het SuperDraak topic Schijnheilig
Ik ben eigenlijk gewoon helemaal verliefd op mijn meis, krijg regelmatig te horen dat ze er zo goed uitziet, en ben verschrikkelijk trots op haar dat ze alles zo goed aanpakt Lovers

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:55

Ik vind dat Ivanka ook veel veranderd is, van karakter niet echt. Ze is nog steeds dezelfde lieve, eenkennige muts Lovers. Maar qua uiterlijk toch echt wel, wat meer bespiering in haar nek en kont en haar vacht is aanzienlijk mooier geworden. Er zit nu een mooie glans overheen Party!!.
Nja, kijk maar in mn profiel voor foto's Lachen.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:09

ik kocht een ''onhandelbaar''(heel groot woord..), en best moeilijk, en zeer dominant paardje..
hij begint nu, na bijna 3 maanden, te luisteren Haha! Haha!
ik vind hem ookheel erg opgeknapt..
kijk maar naar de foto van toen ik hem het eerst zag..
en hoe ie nu is..

Machie

Berichten: 16033
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:12

ja, van zwaar ondervoed en spierloos paard naar paard met ietwat spieren (nog aan het trainen Knipoog) en goed in de vacht, lekker vol, niet te dik, gewoon goed op gewicht. En verder braven, niet meer continu door je heen lopen enzo, kortom, nu een redelijk netjes en gezond paard Lachen

boemel

Berichten: 8566
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:55

Ja, best wel.

Ze is in ieder geval al een stuk witter Haha!
Verder kon ze in het begin niet alleen zijn en wilde ze ook niet van huis af.
Dat is er nu helemaal vanaf. Alleen in d'r uppie in de bak vindt ze niets aan.

Met rijden was ze vroeger heel erg nukkig. Als het er niet beviel (en dat was al heel snel) dan was het direct staken en bokken en steigeren.
Dat is er nu gelukkig helemaal af. Als het er nu niet bevalt is de ergste reactie oren in d'r nek en een keer met d'r staart zwiepen.

Verder was ze in het begin heel erg kijkerig op alles buiten. Dat is veel minder. En ze gaat er in ieder geval overal langs.
In het begin was ze in de trailer ook vrij lastig, nu ook niet meer.
In de omgang is ze altijd al lief, nu gelukkig nog steeds. Haha!