Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ben daarna met haar gaan lopen en je hebt er geen beest meer aan!! Moest haar soms vooruit trekken.. En ja ze is nog steeds erg hengstig!! 
fsoudan schreef:Dit is de laatste x geweest dat er iets over Zoe op bokt heeft gestaan!! Want uit de 20 reacties bleren 15 mensen dat ik haar niet onder controle heb en dat ze naar de opfok moet of afgemaakt moet worden en 5 mensen plaatsen een iets waar ik daadwerkelijk ook mee geholpen ben.
En tuurlijk ook niet te vergeten dat moeders geen twentertje niet meer was hé! Al bij al zijn ze aan elkaar gewaagd ... En als het goed nieuws mag zijn, 'r moeder is veel "zachter" geworden na het afspenen van Zoë, niet genoeg om kinderpony te zijn voorwat ze bedoeld was, maar voldoende dat een lichte volwassen meid nu met haar gewoon buiten kan gaan rijden. Ja ... soms is er nog wel 's een probleem, zo viel ze in het voorbije najaar een veulen aan ... Maar in het algemeen is ze echt in de positieve zin veranderd! 
gewoon een bit erin en eens flink op der donder geven als ze niet meewerkt. Ik probeer altijd alles op een natuurlijke manier op te lossen, maar mensen vergeten wel eens dat paarden ook hard tegen elkaar kunnen zijn en een ander paard eens flink op hun donder geven
Dat is mens-eigen, kun je niets aan doen helaas... En verder, misschien een handige tip (had zo'n moeilijk hengst vroeger, had al veel eerder een bit in
) Zet een pot rozebottelthee, laat het afkoelen, doe het in een lege, omgespoelde fles en geef ze dat te drinken, een halve tot een hele (1,5 liter) fles per dag of meer als noodzakelijk... Rozebottel kalmeerd heel erg goed op een natuurlijke manier... Kan een paar dagen duren voor je resultaat ziet! Eventueel mengen in een emmer water kan ook als ze het niet zo drinkt... Heb er erg veel baat bij gehad met mijn levensgevaarlijke stuiterbal
En nog een id voor de volgende keer
stel je vraag via pb aan mensen die met je meedenken en niet gelijk oordelen voor ze de achtergrond kennen of mensen die begrijpen wat je bedoeld en ongeveer hetzelfde meegemaakt hebben. Als je geen zin meer hebt in die antwoorden zoals je zei tenminste

fsoudan schreef:Denk je dat het verantwoord is Cassidy... een veulen van Zoe fokken?
Een fjord of haflinger is een stuk groter als Zoe he.... Stel je voor een grof paard en hetzelfde karakter als Zoe
Cassidy schreef:IK zou voor een rustig character vaderdier voor een eventueel veulen gaan. Zet er een Fjord op of een Haflinger.
@Tessebes: De vader van Zoe is een Hackney. Dat betekend niet dat fsoudan er een Hackney op wil gaan zetten!
...
promptertje schreef:Gewoon een bit in doen... Zoe is geen "normaal" paard, die heeft nou eenmaal een voorgeschiedenis. Ook een halster onder het hoofdstel, pas het bit erbij pakken wanneer het niet anders kan.
Normaal zou ik dit nooit adviseren, maar voor deze pony....