Wat is de beste manier van een hengstenketting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:14

Ik stop 'm altijd in m'n jaszak...
Als ik dat ding bij me heb, dan heb ik 'm gek genoeg nooit nodig Haha!
Als ik 'm wel nodig heb, dan moet er echt even ingegrepen worden, dus dan gaat hij over de neus. Zolang hij normaal doet, doet die ketting ook niks.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:18

Wanneer je de ketting over de neus doet, en het paard gaat er opstaan omdat hij onverhoopt toch los is gekomen, dan kan hij zijn neusbot breken, dus pas daar mee op!!
Ik doe hem of in een driehoek, of alleen onder de kin door. De laatste vind ik het sterkst inwerken.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 13:48

Ja daar heb je gelijk in, dat is wel erg link

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:07

Barvrouwke schreef:
Wanneer je de ketting over de neus doet, en het paard gaat er opstaan omdat hij onverhoopt toch los is gekomen, dan kan hij zijn neusbot breken, dus pas daar mee op!!
Ik doe hem of in een driehoek, of alleen onder de kin door. De laatste vind ik het sterkst inwerken.

Dat klopt over de neus... Dat zei mijn hoefmid ook toen ik met mijn merrie aankwam en de ketting over haar neus had...

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:35

ik doe hem door de linkerring van zn halster, dan door de rechterring en ik knip de sluiting een de ketting vast zodat hij strak staat.
ik gebruik hem als hij niet wil lopen. met hengstenketting loopt hij dan zo mee.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:32

Ineke2 schreef:
Afbeelding

Zo heb ik hem vast...ketting door het halster, onderlangs naar de andere kant en daar weer vast.

Op deze manier heeft Vio 'm ook.
Ze is een 4jarige puber, niet al te streng opgevoed die af en toe een loopje met je neemt. Vaak is ie niet nodig, maar soms komt ie zeker van pas Haha!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:41

bij mn oudeverzorgpaardje(hengstje van 2 1/2)deed ik het ook altijd net zoals ineke het doet,
bij de mijne doe ik het niet, maar soms wordt ik toch nog bijna over het terrein heengesleept.
maar als ik hem met een hengstenketting meeneem wordt ie alleen maar vervelender..

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:58

Yoline"]
[quote="Ineke2 schreef:
Afbeelding

Zo heb ik hem vast...ketting door het halster, onderlangs naar de andere kant en daar weer vast.

Op deze manier heeft Vio 'm ook.
Ze is een 4jarige puber, niet al te streng opgevoed die af en toe een loopje met je neemt. Vaak is ie niet nodig, maar soms komt ie zeker van pas Haha!
[/quote]

Ik heb hem nu ook zo om, en dat is makkelijk en je houd goeie contact Haha!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:28

Bedankt voor jullie hulp