Paarden neus insmeren..Waarmee??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:04

Mijn merrie krijgt er ook een lapje voor, maar ik ga dit jaar ook een ander middel proberen. Ik heb bij de Silverlinde Silsun besteld, als het goed is moet dit helpen, en je hoeft het maar 1 keer per dag op te smeren (kan ook 's avonds).

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:18

PintoNatal schreef:
uierzalf, Pinto had laatst alweer helemaal rode neus

Niet slim, daarmee verbranden ze nog veel harder dan wanneer je er niets op smeert.... Zoals Margreet al zei, al dat soort smeersels werken alleen maar averechts....

Gewone mensenzonnecreme werkt inderdaad goed, liefst sunblock (factor 30+), de meeste baby-zonnebrandcremes hebben wel zo'n factor.

Ik heb ook een paard met een roze neus, maar vreemd genoeg verbrand hij niet, terwijl bij andere paarden met flinke blessen hier de lappen er al weer bijhangen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:37

Tigger"]
[quote="pearl_tje schreef:
Je mag er nooit zonnebrand voor mensen opsmeren en nooit vaseline erop smeren en dan in de wei zetten

Kun je ook vertellen waarom? das misschien wel handig. Lachen
[/quote]

Vaseline is erg vet en daar verbranden ze alleen maar meer en sneller van *LOL*

En zonnebrand mag alleen de voor baby, andere zitten weer bepaalde stoffen in die niet goed zijn

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:07

ik gebruikte voor mijn verzorg paardje altijd zwitsal in het zonnetje Cool
De crème, want de spray en melk ruiken een stuk sterker.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 01:05

Zonnefactor smeren een hoop mensen erop en wat ook handig is, gelijk eentje met een vliegenwerend middeltje, een tropenmilk/stick ofzo.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:23

Supertje"]
[quote="PintoNatal schreef:
uierzalf, Pinto had laatst alweer helemaal rode neus

Niet slim, daarmee verbranden ze nog veel harder dan wanneer je er niets op smeert.... Zoals Margreet al zei, al dat soort smeersels werken alleen maar averechts....

Gewone mensenzonnecreme werkt inderdaad goed, liefst sunblock (factor 30+), de meeste baby-zonnebrandcremes hebben wel zo'n factor.

Ik heb ook een paard met een roze neus, maar vreemd genoeg verbrand hij niet, terwijl bij andere paarden met flinke blessen hier de lappen er al weer bijhangen.
[/quote]
Hmm, ik heb het er altijd mee ingesmeerd, en nooit meer verbrand (als ik dan optijd ben met beginne van smeren he)

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:27

Ik gebruik gewone zonnebrand. En het werkt goed! vorig jaar is zn neus niet verbrand terwijl het jaar daarvoor toen ik nog niks gebruikte de vellen eraan hingen!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:48

Een lapje aan het halster wekt bij Shadow nog het beste ,dan komt er geen zon bij.

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:23

Mijn paard heeft een heel erg gevoelige huid. Het is een cremello (hebben een roze achtige huid met hele lichte ogen). Met dit mooie weer smeer ik hem in met zonfactor 30 (kinderzonnebrand, water en zandproef) en met een echte felle zon gaat er factor 60 tegen aan. Voor zijn ogen heb ik een speciale kap. Rock-on, dudes!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:54

pff is wel veel gedoe hè zo'n cremello? Tong uitsteken

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:16

pearl_tje"]
[quote="Tigger"][quote="pearl_tje schreef:
Je mag er nooit zonnebrand voor mensen opsmeren en nooit vaseline erop smeren en dan in de wei zetten

Kun je ook vertellen waarom? das misschien wel handig. Lachen
[/quote]

Vaseline is erg vet en daar verbranden ze alleen maar meer en sneller van *LOL*

En zonnebrand mag alleen de voor baby, andere zitten weer bepaalde stoffen in die niet goed zijn
[/quote]

Idd, doe dat NOOIT! Heb het bij mezelf ook een keer gedaan, een of andere olie was dat, dacht dat het ook wel zou helpen, nou het was warm buiten, het was in kroatie, je verbrand levend weg, dat doet pijn, niet normaal, ben maar heel erg snel de zee in gesprongen. Echt nooit doen!