Omschrijf jouw manege/stal...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:39

Mijn pony staat niet op 'n pension, dus gewoon in zijn eigen weitje met schuilstal Clown . Niet veel luxe dus, maar wel voldoende om een gezond stel paartdjes te hebben *LOL* .

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:09

bij ons op stal hebben wij een stapmolen en een 35/20 bak met hindernissen. We hebben idioot veel wei (heb geen idee hoeveel) een kantine. (die ook meteen zadelkamer is) en we hebben een zolder waar giga veel zooi ligt! (zooi in de positieve zin van het woord dan) we hebben 2 stallen. Eentje met 6 stallen en eentje met 13 stallen. Verder op hebben we ook nog een klein stalletje (3 stallen) met een bak met een weiland. En in een ander plaatsje (driedorp, km of 10 verderop) hebben we nog een giga wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:15

Wij staan op een pensionstal, met 40x 20 buitenbak (allwheater) en 30x15 binnenbak (Fjorden wedstrijdmaat) en een roundpenn (doorsnee denk ik 15 meter). Heeeeel veel weiland, aparte wei voor onze twee paarden.
In totaal zo'n 25 paarden, waarvan 20 pension, de rest van de eigenaar.
Onze paarden staan in twee riante buitenboxen, bovenluik bijna altijd lekker open. Ook binnen kunnen ze elkaar zien, zit alleen wel gaas boven de onderschotten, tegen bijten.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:27

eh.... iets van 25 stallen, 2 loopstallen voor de veulens maar die zijn sindskort dicht gegooid met beton komen nog iets van 6 stallen op... nog 3 andere stallen in een andere schuur en nog 6 andere stallen in nog een schuur.... een spuitplaats, binnenbak 20x40 en 20x60 inclusief kanitne (is in aan bouw), een paddock, een buitenbak 20x40 (is oko inaanbouw), 3 weilanden.... als je het terrein af gaat kom je op een geafalteerde weg waar je naar een mega drukke provinciale weg kan en naar de boerendorpjes... wij zitten wel langs een spoorlijn maar de paarden zijn daar heel rustig onder!!!
Het huisje van de eigenaar is heel bouwvallig het is geloof ik de bedoeling dat tie boven de bak gaat wonen maar dat weet ik niet zeker!!!

compagnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:18

Wij hebben niet echt een manege maar we hebben 1 hectare wei 1 buitenbak en 4 boxen mijn vader zit in de mensport en mijn zusje ook en ik en mijn moeder rijden dressuur, ooit wil ik op een grotere stal wonen met veel meer paarden!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 15:05

Wauw mooie foto's en plaatjes! Lijken me allemaal erg mooie stallen en maneges!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:56

bij mijn verzorgpony hebben ze een wei en 2 buitenbakken , een kleine die ook wel voor losgooien/longeren word gebruikt en een wat grotere bak .

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:54

Bij ons op stal hebben ze ongeveer 18 gewone boxen, ongeveer 3,5 bij 3,5 denk ik. Vrij groot. Dan in de stal er aan vast vier loopstallen voor de opfokpaarden, die zijn ongeveer 4 of 5 bij 8 denk ik, en er worden nog 3 kleinere loopstallen bijgeplaatst. Hier is ook een hooizolder, een zadelkamer en de mensen die een kast hebben kunnen hem hier ook kwijt. Ook is er een binnenspuitplaats in aanbouw. Achter de stal een stukje erf met doorgangen naar de weilanden die om de boerderij liggen (heel veel ha) en er komt een pad naar het bos wat ook achter de boerderij met weilanden ligt. Oke, hier zijn afspuit en poetsplaatsen (2) en een wagenloods die eerst binnenbak was, en dan aan de linkerkant de nieuwe binnenbak van 20 bij 40. Iets verder de buitenbak die zomers en meestal ook s winters goed te rijden is.
Het is niet overdreven schoon (erf wordt niet tig keer geveegd), maar wel netjes. En de paarden worden goed verzorgt.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:59

Nou onze stal heeft 20 boxen, 5 buitenbakken, 7 hectare grond, met nog losse stukken erbij,alles goed verlicht.... Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:39

Bij ons op de stal is het eigenlijk een zooitje (liever gezegd, het stuk achter de stallen wat bij het huis, koeien- en varkensstal hoort) onze boer is echt een rommel-kont Knipoog !

De stallen zelf:
*de eerste stal (waar ook Beer staat) een gebouw met aan twee kanten boxen (ruim ca 4 x 4) met 9 paarden (de plek van één box is als voerkamer gebouwd). Als je na de laatste box eruit loopt, kun je rechts naar de zadelkamer/ "reiterstübchen" (kunnen we gezelig zitten, lekker warm een kop koffie ofzo Knipoog drinken), links van die doorgang is nog een grote box waar een jaarling en shettie instaan. Daarvoor is de grote poets-/wasplaats. Daarna een grote schuur waar het zaagsel en hooi in ligt. (De rest van het hooi ligt boven de paarden). Daarachter is nog een stal met 4 paarden erin waar we niet(s) veel mee te maken hebben. Aan de rechter kant is nog een buiten stal met 4 boxen, waar ook Dikke staat (ook ca 4 x 4 ).
Als je langs de zaagsel/hooischuur rechtdoor loopt (ca 200 m) kom je bij de bak (40 x 60), voor de bak naar links, kom je op de grootste wei, waar Dikke ook op staat, samen met nog 3 andere paarden. Als je dan nog 50 m doorloopt, zit je midden in het bos Lachen ! (Ja, ja, wij wonen hier echt in the middle of nowhere *LOL* !) waar je echt kilometers kan rijden, zonder dat je 100 wegen moet oversteken of door 200 dorpen moet rijden. Echt super mooi hier!!!!! Rondom verstrooit liggen dan de paddocks en de rest van de weiden.

Soms erger ik me blauw aan al die zooi, maar daar tegenover staat, dat we alle vrijheid hebben om te doen en laten wat we willen. De boer verzorgd het zaagsel, hooi en stro, de rest doen we zelf ( de paarden van zijn zoon en 2 dochters staan ook bij ons, in het totaal 5 stuks). Vorig jaar bijv., wilde we in een (rotzooi)hoekje bij de "Dikke-stal" een teras(je) aanleggen, super-romanties onder de walnoot-boom. Géén probleem, moesten we wel eerst opruimen (hebben we met 3 man (vrouw *gg*) 2 dagen over gedaan Boos! !). Daarvoor kregen we dan wel stenen -die ergens anders rond lagen *grmm*- om het terras aan te leggen. Van die dingen dus! Het enige wat ik toch wel erg mis, is een hal. Dat is bij ons onvoorspelbare weer toch wel fijn. Een round-pen willen we allemaal, dus die gaan we nu bouwen (als de boer weer een hoek vrij geruimd heeft Knipoog ). De stal zelf , met inbegrip van poets-/wasplaats, zadelkamer enz. zijn altijd wel keurig opgeruimd!, maar ja, dat doen wij dan ook altijd zelf *LOL* !

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 03:29

Alles is eigenlijk nog in aanbouw omdat we alles zelf bouwen, dus dat gaat errrrg langzaam, iedere keer een plankie, dan weer een verfie, dan weer een stukkie hek zetten etc. Maar nu hebben we dus 8 stallen, een in aanbouw zijnde spuitplaats, een in aanbouw zijnde veulenbox met daaraan vast een uitloop, een 25 x 55 buitenbak met exclusief maanlandschap bodem (kortom, als je je paard zijn benen wil laten breken kom dat gezellie bij mij in de bak rijden Knipoog ) Zootje weides, roundpen, uh dat was het wel geloof ik. Het gaat lang duren voordat alles af is, maar het gaat wel heel mooi worden allemaal!