Is deze haflinger veel te dik? (met foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:13

Ik vind hem op deze foto ook niet dik hoor!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:17

Op die foto vind ik hem niet dik.
Ik kan alleen zo moeilijk oordelen van een foto van opzij Verward

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:18

Volgens mij zeker niet! Lijkt trouwens erg op mijn haflinger!!!! Familie??? Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:19

Ik vind hem zeker niet te dik hoor!!!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:39

Ik vind hem op de foto zeker niet dik, helemaal aangezien Haflingers gewoon stevig gebouwd zijn.
Maar voor zijn leefttijd is hij misschien wel wat aan de forse kant.
Hou het dus even goed in de gaten.
Maar ga hem zeker niet op rantsoen zetten, want hij is nog volop in de groei en dan heeft hij de bouwstoffen uit een goede, uitgebalanceerde voeding hard nodig.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:22

ja inderdaar. deze is echt niet dik hoor! (meer slank Knipoog )
gewoon niks van aantrekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:53

Ik vind hem eerlijk gezegd, in tegenstelling tot de meesten hier, wel behoorlijk stevig. Zeker als je zegt dat hij goed 1,5 is... Hij heeft een behoorlijk gevulde buik, en als ik naar zijn schouder bij het voorbeen kijk, zie ik daar toch een aardige kwab, wat in zijn geval nog niet bepaald spieren kunnen zijn Knipoog

Ik zou hem niet rigoureus op dieet zetten, moet je ook nooit doen btw, maar ik zou hem wel in de gaten houden, en zeker niet hele dagen op het land gooien. Hij ziet er al aardig gevuld uit, en zeker in deze tijd moet je goed uitkijken voor teveel jong gras, want een paard wat op jonge leeftijd hoefbevangen raakt, wil je echt niet...

Wat krijgt hij nu eigenlijk op een dag te eten?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:20

Ik vind het wel meevallen

Dnies90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:36

ik vind hem helemaal niet te dik

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:53

Ik vind hem er juist netjes uit zien zo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:15

Hij is "aan de maat" om zo te zeggen. Voor een twee-jarige vindt ik dat de ribben eigenlijk juist wel zichtbaar mogen zijn. Al dat extra gewicht moeten die jonge benen wel dragen, vandaar dat ik van mening ben dat een twee-jarige best een tikkie mager mag zijn. Geen vel over been natuurlijk, dat is weer het andere uiterste.
Ik zou wat voorzichtiger zijn met voer, maar zeker geen rigoreuze maatregelen nemen, dat is nergens goed voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:37

Ik vind hem ook helemaal niet dik.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 11:02

Hij krijgt nu 2 keer per dag ponybrok en bij elkaar een kilo.... dan gaat ie de dag het land op, en 's avonds (22.30) krijgt ie nog een beetje kuilgras. (in zn box)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 11:02

En oh ja, de wei is bij ons nog behoorlijk scraal....

barbara8aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:04

hoi ghoi, ze is helemala niet dik. ze is net zo gebouwd als mijn haflinger merrie en die is ook absoluut niet te dik.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:45

Ik vind hem een mooi maatje buik hebben, als die dik is, moet janine ( mijn pony) zeker op dieet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:54

Waarom ponybrok? Blond Absoluut nérgens voor nodig Hij werkt nog niet, hij krijgt kuilgras (wat vrij "vol" is) en staat de hele dag op het land. Een jong paard hoef je absoluut niet zoveel te voeren als een paard wat in de arbeid staat. Ik ga ook geheel met "Ikke" mee en vind dat met name jonge paarden relatief dun mogen zijn.

Ik vind dat (met name) jonge paarden het heel goed kunnen doen op enkel een hele dag in het land, en geloof me, dan halen ze genoeg binnen, ook op een schrale wei, en wat ruwvoer als ze 's nachts op stal gaan. Dus gooi die ponybrok uit het voerrantsoen, geef hem 's ochtends een plak kuilvoer en 's avonds ook, en gooi hem verder de hele dag op de wei. Dan krijgt hij genoeg binnen, echt wel, zeker als je ziet hoe (te) goed gevuld hij er nu bij staat...
Mijn paard mag alleen de hele dag op een kale paddock (staat geheel geen gras) en maar een halve dag op een schrale wei, en dat is ruim zat. Daarnaast krijgt ze nu nog 250 gram onderhoudsbrok op een dag en twee plakken graszaadhooi. En nog is ze aan de te stevige kant... Waarom wil de gemiddelde paardenhouder zijn paard toch zoveel voeren, dat kan ik echt niet begrijpen (en dit is niet als aanval op jou hoor, vraag het me gewoon ff af)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:50

Ik heb dit voederschema niet zelf verzonnen, maar van de subli gekregen, en daar houd ik mij nu dus aan. van de zomer als ze dag en nacht naar buiten gaan krijgt ie ook inderdaad geen brok meer. Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen eigenlijk :S

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:09

te dik????? waar zie je dat dan??? ik vind haar helemaal niet dik maar mooi voor een haffie!! ze is mooi om te zien en zeker niet dik hoor!! leuke pony trouwens!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:21

laukjefreak schreef:
te dik????? waar zie je dat dan??? ik vind haar helemaal niet dik maar mooi voor een haffie!! ze is mooi om te zien en zeker niet dik hoor!! leuke pony trouwens!!

Ik weet niet of je goed gekeken hebt verder in dit topic maar de pony is pas 1,5 en mag dan wel wat dunner zijn nog.
Maar hij hoeft iig nog niet op dieet maar er moet wel op gelet worden dat hij niet te dik word ivm dat hij ook nog moet groeien en als hij te dik zou worden zou dat hem belemmeren.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:28

ja maar als je het zelfde voedings patronn aan houd is hij niet zo snel dikker!! owja vraagje!!! staat i alleen maar in de wei of op stal en wordt er b.v. ook nog meegewerkt ?? want als er ook meegwewerkt wordt vind ik hem wel wat fors

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:31

als iemand denk dat deze haf moet afvallen mag nadja 2 weken niet eten Tong uitsteken

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 17:33

nee er word natuurlijk nog niks mee gedaan... hij word btw volgende week 2... en het is een hij :d hij staat van 07.00-22.00 buiten en dan op stal... het enige wat er mee gedaan word is 1 keer in de week buiten een stukje wandelen...

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:36

dan is hij dus niet dik alleen wat fors (maar je hoeft om hem te laten werken er nog nie op te gaan zitten) je kan ook met hem spelen dat doen wij ook met de jonge (jonger dan 4) paarden

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:36

Ohw nou dan is ie helemaal goed hoor!