Hoeveel kosten per maand (eigen paard)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:30

ik betaal 227 all in! Mooie accomodatie..
Verder komen er hoefsmidkosten bij extra lessen, prive les en springles..
Wedstrijden, is ook nog best prijzig als je dat zo uit gaat rekenen.
Hoefsmid, wormenkuren, veel spullen, maar dat zal alleen in het begin heel erg zijn dat wordt later minder als ja al veel hebt!
Verder een zadel, maar dat is ook eenmalig hoop ik!
Maar je bent buiten stalling om toch best veel kwijt..

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:06

De ene keer iets meer, en de andere keer iets minder. Maar ongeveer 200 euro per maand, en daar zit dan alles bij.
Verder ben je idd buiten de stalling om, toch nog een behoorlijk groot bedrag kwijt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:11

De kosten die er buiten de stalling nog bijkomen:

- hoefsmid
- DA (en dit kan echt enorm in de papieren lopen als je geen ziektekostenverzekering hebt)
- verzekering
- wormenkuren
- harnachement/dekens enz.

Wat wil je doen met je paard? Wedstrijden rijden?
Dan komen er nog bij:
- lessen
- vervoerskosten
- startgelden

Kortom, er komt nog aardig wat geld bij behalve de stalling.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:34

bij mij verzorgpony kost de stalling 85 euro per maand en dan kom er nog stro of zo bij

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:42

wij zijn bij ons op de manege per maand 260.10 euro kwijt, dan zit er voer bij inbegrepen, en de stallen worden elke dag uitgemest, de dierenartskosten of de hoefsmid zit er nog niet bij, weide is 50 euro per maand, dat zit er ook nog niet bij. wij hebben de mogelijkheden om naar de bossen te gaan, en we hebben een buitenbak (iets groter dan 20x40) en wij hebben een binnenbak (groter dan 20x60, en verdeeld in 2 rijbanen) en dan hebben we nog stukken wei. en we hebben een solarium en warm en koud water.

oh ja en de lessen zitten er ook nog niet bij.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:02

Ik heb geen eigen paard, maar bij ons op de manege betaal je zon beetje rond de 210 euro.
Bij een particulier hier in de buurt 150 euro. Daar hebben ze alleen een buitenbak, men moet zelf de paarden in de weide zetten en stal mesten.
Bij een andere particulier betaal je 175 euro. Daar wordt alles voor je gedaan als ik het goed heb begrepen.
Het is gewoon een kwestie van goed rond informeren in de buurt. Knipoog

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:21

wij hoeven onze stalling niet te betalen Lachen
we kopen zo ongeveer 1 keer per maand 2 zakken voer
1 brok en 1 muesli ongeveer €25,=
dan nog mijn les erbij €15,=
en hooi, of kuil ik weet niet hoeveel dat kost etc.
we zijn niet meer dan €100 euro per maand kwijt,
behalve met hoefsmid en DA enzo.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:40

ik was trouwens de verzekering nog vergeten, zal ook zo'n 500 eurotjes per jaar zijn (en dat is alleen dood of gestolen worden, geen ziektes! maar dat hangt natuurlijk ook van de waarde van je paard af)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:34

Ik heb je net wat gestuurd over de kosten waar ik op uitkwam (als het paard gestald wordt op Simonshaven).
Het is idd aardig duur, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Zou leuk zijn als je een paardje kon kopen!

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 14:06

de paarden waar ik mee rijd staan op een privéstal, de stallingskosten voor 1 maand bedragen daar 150€, half pension, en 220€ vol pension.
dierenarts kosten moet je daar niet betalen, zijn in de stallingskosten inbegrepen omdat de eigenaar dierenarts is.
hoefsmid ong 30€ voor 2 maand
wedstrijden 75€ per maand
lessen 50€ per maand
dat is het zowat denk ik, dat is dus ong. 350€ per maand
kosten van matriaal niet bijgerekend

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:17

Stalling All in (inclusief halve dagen weidegang 6 dagen per week): 185
Hoefsmid elke 8-9 weken: 65
Muesli zak per 2 maanden ongeveer: 12
Wormenkuur per 3 maanden: 12
les: 24 per maand

Sjabrakjes e.d. koop ik erg weinig. Hou bij het aanschaffen van een eigen pony rekening met de eerste basiskosten, zoals een goed zadel, een hoofdstel met bit, winterdeken, halster en borstels...

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:14

Wow,meer dan dan 300 euro voor één paard, das veel!!!!!!!!!
Ik betaal voor mijn beide paardjes samen 200 euro per maand. Dan moet ik zelf mijn stro kopen; 20 euro voor 2 maand strooien. Maar ze staan elke dag buiten op de wei en nu ook al af en toe snachts ....dus nog minder kosten(heb ook rubberen matten) En voor de rest moet ik rekenen op ongeveer 5 zakken eten per maand: dus bijna 35 euro.
Natuurlijk zijn dat vaste kosten, en dan komen er ook nog hoefsmid en veearts bij en mijn kosten van op wedstrijd gaan...
Eigenlijk kies je zelf hoe duur je de onderhoud van een paard maakt hé
Als je echt niet veel kan(wil) betalen, ga je best op zoek naar een stalling waar je enkel dingen zelf kan doen en natuurlijk afwegen of een binnenpiste belangrijk is of een buitenpiste voldoende ...en of je anders in de buurt van een piste kan gaan staan, die je dan mag gebruiken als het slecht weer is ofzo...

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:13

stalling = 175 euro (paard ) hooi en stro zitten daar bij
basisbrokken = 7 euro doe 25 dagen met een zak van 25 kilo
verzekering = 205,05 euro per jaar
wormenkuur = 12,95 per 8 weken
hoefsmid = 25 euro rondom bekappen
daarbij spaar ik 50 euro per maand weg voor extra kosten zoals DA dekens enz Haha!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:52

Ik betaal 330,= per maand en dan komt de hoefsmid er nog om de 8 weken bij en dat is.. 80,= rondom beslaan en dan nog het lessen, ik ben sinds kort weer begonnen met prive dressuurles en dat is elke week een half uur les a 20,50 dus dat is 82 euro in de maand en dan komen er nog kosten bij qua wormenkuur, evt. paardentandarts, dierenarts en met die nieuwe divoza in de buurt zal het er wel niet goedkoper op worden voor mij Knipoog

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:55

Dus als iemand het goedkoper weet in de buurt van arnhem

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:55

Ik betaal € 230,00 per maand voor de stal.(ik mest zelf uit)
€ 25,00 per maand aan de smid
€ 45,00 aan leskosten
€ 20,00 aan müsli + extra zaagsel.

Dit is vast per maand.

Verder per jaar entingskosten/paardentandarts/startkaart + verdere concourskosten/verzekering paard/vervanging van spullen/ onderhoud aan trailer/benzinekosten.

Heb je pech met je paard dan komt er nog een aanzienlijk bedrag bij aan dierenarts kosten.

Namarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:57

Ik vind dat idd allemaal ook wel erg duur!!
Ik betaal 50 euro per pony en daar zit het hooi, stro, biks en haver bij in.
Oke we ik moet af en toe de paarden zelf binnen zetten, maar s'ochtends worden ze altijd buiten gezet.
Ook s'winters als het weer het toe laat gaan ze naar buiten, oke we hebben geen binnenbak maar dat is ook niet erg als je recreatief rijdt.
We moeten wel zelf uitmesten, maar ja je koopt een pony niet alleen voor de leuke dingen dus uitmesten hoort er bij toch?
En gellukig is er altijd wel iemand op stal die je pony wil doen als je een keer niet kan!
Gewoon goed om je heen kijken bij een boer ofzo, dan is er bijna altijd wel een leuk plekje te vinden voor een redelijke prijs!

Groetjes