Hoe denken jullie over 2de hands spullen ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:18

Ik heb mijn tweedehandse stubben zadel ook gekocht via internet. Ik heb het zadel wel zelf opgehaald, zo'n 200 km rijden.
Dit omdat ik altijd zelf het zadel wil controleren.
Bovendien was ik tijdens m'n zoektocht al bij 2 mensen geweest die zeiden dat het zadel goed was. Kom je daar: boom gebroken en in het andere geval was de beugelriemhaak afgebroken.
Beide zadels waren dus niets waard.
Daarom zou ik nooit een zadel over de post laten sturen.

Hoofdstellen e.d. heb ik wel verkocht via internet. Ik heb ook wel eens broeken of boeken gekocht.
Tweedehands spullen kopen kan prima. Wel valt mij op dat mensen er vaak bijna de nieuwprijs of de nieuwprijs voor vragen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:31

Ik koop wel tweedehands kleding en toebehoren via Marktplaats, heb er nog geen enkele keer gezeik mee gehad.
Maar ik ga dus wel eerst alles bekijken, of ik laat zwart op wit zetten dat ik het terug kan sturen als het niet aan mijn verwachting voldoet.
Een zadel zou ik geloof ik liever niet via internet kopen, maar bij een ruitersportzaak.
Die verkopen namelijk prima tweedehands zadels.
Maar als het betrouwbaar is, waarom niet?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:34

Ik noem ons wel eens de familie tweedehands.... Ik neem zo vaak wat van iemand over. Natuurlijk kijk ik wel of iets goed is, dus geen afgesleten spul, ik wil wel fot's zien, ook voor de indruk. Maar er wordt zoveel goeds aangeboden, dat ik meestal eerst voor iets in tweedehands kijk.
Zadel zou ik eerst willen zien, maar bij bv een rijbroek vertrouw ik dat de beschrijving klopt. Meestal merk je aan het antwoord op je vragen wel hoe de verkoper is en ik ben nog nauwelijks teleurgesteld geweest. Helaas dus wel van het zadel van de ruitersportzaak, ik ging op een andermans oordeel af Boos! .

Heeft als groot voordeel dat ik mijn paardenhobby goed kan blijven voortzetten!!! Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:39

het handige van Ebay vind ik dat je verkoper waarderingen heeft, zo kan je al een beetje zien of je met een bonafide persoon te doen hebt.

Als ik zie dat iemand een aantal negatieve reacties heeft staan, dan ga ik niet eens bieden!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:54

Ik vind 2e hands een uitkomst! Ik ben natuurlijk ook maar een arme student, en moet het er dus echt van hebben! Ik geef veel liever mn geld uit aan 2 rijbroeken in redelijke staat dan 1 hele spiksplinternieuwe! Ik vind het ideaal! Met zadels en dergelijke heb ik geen ervaring, dat vind ik toch wel al wat moeilijker Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:11

Mij maakt het niet echt uit of ik iets nieuw of 2e hands koop. Als het maar goed is!

Mijn zadels heb ik allemaal nieuw gekocht. Ik had best een 2e hands zadel gewild! Had me een hoop geld gescheeld, maar mijn paard heeft nu eenmaal een moeilijke rug.

Het hoofdstel waar ik meestal mee rijdt is wel 2e-hands. Ik was op zoek naar een dubbel gebroken KK trens. Ik vond er een op internet, maar er hoorde een Kieffer hoofdstel bij. De prijs was heel netjes, dus heb ik het gekocht. Aangezien ik het een mooi hoofdstel vind en het goed past ben ik erg blij mee.

Verder is mijn trailer 2e hands. Een nieuwe vind ik echt te veel geld en ik gebruik 'm ook niet zoveel.