Vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:32

ik doe het ook met azijn en met knoflooksnippers door het voer.
Ik koopt ook altijd bij de kruidvat een huisvriendelijke vleigenroller voor onder de ogen en een vliegnspray voor de rest van het lichaam. werkt erg goed en is nog goedkoop ook!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:56

Citaat:
werkt erg goed en is nog goedkoop ook!

dat is redelijke afdoende voor als de boven de grote rivieren woont, maar als je in de zomer overdag in sommige delen van Brabant gaat paardrijden, is dit echt niet genoeg hoor, daar wordt je, niet overdreven, door wolken dazen achtervolgd.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik er weg ben, als ik hier (het Gooi) ga buitenrijden en je slaat 3 dazen dood, zeggen ze al: het stikt vandaag van de dazen.....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:40

Niet alleen in brabant stikt het van de dazen maar hier in Drenthe ook! Ik gebruik vliegenspray, en als er dazen zijn speciale dazenspray, wel hartstikke duur! Wat voor het hoofd het beste helpt is een vliegenmasker. Ik heb er 2 weken geleden eentje gekocht voor 12,50 bij Hippo Assen en het is super. Met veel zon doe ik het om in het weiland en ik rijd er nu ook mee, over het hoofdstel. Je bevestigt het onder de kin met klittenband en er ziten 2 oren op. Als er echt veel dazen zijn straks doe ik een zomerdeken op.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:33

Knoflook + appelazijn heb ik jarenlang gegeven, nooit een vlieg minder op mijn paard gezien . Dat geef ik dus niet meer.

Alleen souper chemisch spul met permethrin erin helpt, maar dat kun je in Nederland nauwelijks kopen. Voor het rijden heb ik een vliegenmasker, voor in het land een vliegennetje.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:43

Ik ben ook gestopt met knoflook, iedere dag schijnt niet eens goed te zijn en ze meuren alleen maar uit de bek Knipoog
Tegen dazen helpt Dazenspray dus voor een tijdje maar het is wel een smerig goedje, bruin van kleur dus met een schimmel zou ik het niet gebruiken Lachen Je moet wel de ogen van je paard goed schoonhouden want ik zag bij shetjes vandaag dat de vliegen gaan zitten op oogtroep.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:32

Citaat:
Je moet wel de ogen van je paard goed schoonhouden want ik zag bij shetjes vandaag dat de vliegen gaan zitten op oogtroep.

ik doe dat met bright eye, een beetje duur maar ik doe nu al 2 seizoenen met 1 verpakking en het werkt geweldig!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:40

Antoinette schreef:
:)*
Afbeelding

Je hebt hier dus een heel 'pak' van. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou gebruiken. Maar het is altijd nog beter dan ontstoken ogen.
De echte gemene steekvliegen zijn er nog niet op het land, daarom heeft ze verder nog geen spray ofzo nodig.

Ik denk verder dat echte vliegenspray altijd nog het beste werkt. Magic heeft jaren knoflook gehad, maar heb nooit bewijs gehad dat het ook echt werkte.

Ik heb wel eens gehoord dat iemand had meegemaakt dat er een vlieg onder dat ding was gekomen, dat paard is toen helemaal in paniek geraakt en ze kregen hem bijna niet meer te pakken, vandaar voor mij niet dit vliegennet
Overigens gebruik ik een zelf gemaakt middel van een halve liter citroenthee, een halve liter azijn en 2 flejes citroenolie en dat werkte bij Jarrah super OK dan!