wat mag je paard behalve wortels en appels??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:19

Meloen vind die van mij erg lekker geen water meloen maar die andere beetje oranje kleurtje.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:22

Die van mij lust eigenlijk alleen maar wortels en appels. Laatst heb ik Tictac's geprobeerd (sinaasappelsmaak) en die vindt Imker ook lekker. Helaas is dat geen fruitsoort.... Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:52

Dennis vreet alles wat op eten lijkt Tong uitsteken.
Hij is op de kinderboerderij opgegroeit, wat wil je dan Knipoog.

Paprika vind hij wat minder, maar dat eet hij ook. Bevroren soesjes lust hij ook graag Tong uitsteken(kreeg een pak soesjes omdat hij Superster geworden was en weer dagkampioen, die moesten natuurlijk ook door de winnaar zelf geproeft worden Knipoog ).

simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:43

Nou als je paard gek op tomaten is ga je hem natuurlijk geen kilo's per dag voeren maar af en toe een tomaatje of wat dan ook slecht/giftig zou zijn kan echt geen kwaad denk ik. Verward
En giftig klinkt wel erg opgeblazen, minder goed was ook duidelijk geweest nu lijkt het net of je paard er dood aan gaat.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:47

Bananen? Ik wist niet dat ze dat lekker vonden!!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:48

Karin schreef:
Dat is makkelijk: die van ons lust haast niets. Haha!

Alleen met wortels maak je hem blij. Brood en appels moeten van een bepaald 'merk' zijn, anders laat-ie ze liggen. En zelfs suikerklontjes spuugt-ie uit. Raar paard. Tong uitsteken

Hij blijkt trouwens wel bastognekoeken te lusten, maar die zijn niet zo goed voor paarden. Haha!

Paarden eten eigenlijk van nature geen suikerklontjes.. maar als hij t vanaf zijn veulentijd krijgt eet ie makkelijk suikerklontjes!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:49

Kathy is gek op pruimen, naast haar oude wei stonden een aantal fruitboompjes,waaronder appel,peer en pruim. En daar krijgt ze in de zomer wel eens wat van. de pitten spuugt ze uit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:49

Tancreda4 schreef:
sinasappeltje (geschilt),.

rydar eet ze liever met schil Schijnheilig dacht alle sinasappels aan de varkens gegeven te hebben dus schud mijn tas leeg met appels zat er nog 1 sinasappel tussen ry vond het heerlijk Tong uitsteken Haha!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:53

Die van mij eet ook geen bananen, spuugt ze mooi weer uit Haha!
Muslibrood vind ze wel erg lekker, en appel, peer en wortel, sultana's.
Speculaasjes en pepernoten zijn ook erg favoriet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:55

Debo"]
[quote="Tancreda4 schreef:

rydar eet ze liever met schil Schijnheilig dacht alle sinasappels aan de varkens gegeven te hebben dus schud mijn tas leeg met appels zat er nog 1 sinasappel tussen ry vond het heerlijk Tong uitsteken Haha!
[/quote]
schil is volgens mij niet echt gezond!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:00

tip 1: als je voor de 1e keer sinaasappel of tomaat voert: blijf op afstand Haha! 't wil wel eens flink spetteren

tip 2: als je een sappige peer voert, geef hem als als laatste, want anders zit alles onder het kwijl Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:04

Krentebollen Tong uitsteken Gewoon brood lust meneer niet maar krentebollen vind hij heerlijk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:21

[quote="Dennis"]
Paprika vind hij wat minder, maar dat eet hij ook. \quote]
Dat vind mijn pony ook heerlijk, maar hij gaat er zo van uit zn mond stinken Scheve mond
Hij krijgt trouwens ook wel eens aardappelschillen, als deze goed gewassen zijn en het bij een keerjte blijft is het geen probleem, ook heef thij een sinaasappel met schil met veel smaak en gespetter op geslokt.

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:49

Is bij tomaten niet alleen dat groene giftig? Bij cavia's is dat namelijk wel zo... Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:51

Ja, mogen paarden krentebollen? Niet erg?
Cavia's mogen trouwens ook geen meloen...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:54

Koolsoorten slecht? Die van mij krijgt nog wel eens koolraap, (is dat eigenlijk kool, of valt dat onder knollen?) In kleine hoeveelheden, maar heb nog nooit gehoord dat dat slecht is.

barbara8aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:57

bij ons op stal krijgen ze wortels en appels en komkommer vinden ze ook lekker.

verder krijgen ze nog brok. meer geef ikmijn eigen paard ook niet.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:58

En paarden die wisselen, mag je die wel wortels geven en andere harde dingen? Kunnen ze dat wel kauwen?

barbara8aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:05

ik denk wel dat je die ook gewoon wortels kunt geven, als er bij mensen een tant los zit geven ze ok advies om een appel te eten zodat je tant er eerder uit is.
dus ik denk dat dta wel kan.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:12

hmmja, maar ze prutst er zo mee en ik wil niet dat ze m niet goed kauwt en toch doorslikt... of ben ik nu overbezorgd?

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:14

ze krijgen op onze manege ook wel een pulp.. (( de schil van een suikerbiet ) en dan met veel water erbij..
is dit dan slecht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:19

Sinaasappels vinden ze heel lekker, net zoals mandarijnen, witlof, muesli, suikerbiet in de winter, komkommer, (oud) brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:21

MoonChloe"]
[quote="Debo"][quote="Tancreda4 schreef:

[/quote]
schil is volgens mij niet echt gezond!
[/quote]

daar zitten juist de meeste vitamines in.... dus zou alleen slecht zijn als ze gespoten zouden zijn.,,,,,,,,,,, maar ach hij leeft nog hoor Haha! Schijnheilig

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 13:35

Alet schreef:
hmmja, maar ze prutst er zo mee en ik wil niet dat ze m niet goed kauwt en toch doorslikt... of ben ik nu overbezorgd?

ja joh, ze stikken er heus niet in.
mijne is nu ook aan het wisselen, en wat je wat ik doe..(ik kan soms namelijk ook zo overdreven doen)
ik snij het gewoon in stukjes
dan doet ie er langer over, en in plakjes wortel kunnen ze niet stikken toch?? OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:38

Citaat:
in plakjes wortel kunnen ze niet stikken toch??

juist wel, de kans dat ze in een stukje wortel stikken, is veel groter dan wanneer ze zelf een wortel eten. Helemaal als ze aan het wisselen zijn, bijten ze niet af, maar schrapen ze zo'n wortel, dat maakt ook de troep