Hoe doen jullie dat met meerder paarden qua tijd?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:51

Citaat:
je heb wel minder tijd omdat je er 2 moet doen

Ligt eraan hoeveel tijd jij vrijmaakt Lachen

Maar eerder deed ik ook wel eens 3 soms 4 ponies per dag. Dan hoefde ik niet eens te voeren en mesten oid maar qua rijden al was ik meer tijd kwijt. Maar dan reed ik elke pony korter qua tijd maar dat wil niet zeggeh dat je em dan minder traint heej.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:50

ik doe er 3 -4 per dag en werk ook nog 32 uur per week, is kwestie van goed je tijd indelen, en minder winkelen en op de bank hangen...
meestal doe ik ze na werktijd longeren / weide en sávonds rijden.
van deze paarden zijn er twee zadelmakmakers, 1 van mijzelf en een paard van mijn vriendin die ik er ook 3 keer per week bij pak..

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:15

Ik heb 2 paarden.
'S morgens als ik tijd heb mest ik ze vaak (gooi ze dan samen even in de bak los als ze niet in het land kunnen). 'S avonds rij ik Gringo of longeer hem. Unique moet nog ingereden worden mar ik ben daar inmiddels ook mee bezig. Ik trek het ook niet altijd qua tijd, daarom heb ik een bijrijder genomen. OK dan! Dit gaat heel goed.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:35

Ik moet altijd 4 paarden beweging geven.
Ik plan het altijd in.
Heb het soms wel op papier staat, wanneer je die doet en wanneer je die doet.
Gaat altijd goed Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:39

ja ik doe er ook weleens meer dan 1, soms weleens 3. Ik bedenk altijd ervoor wat ik ga doen met welk paard, en als ik echt in tijdnood kom dan longeer ik een paard, maar meestal komt het wel goed uit, je moet gewoon vroeg plannen. Ik sta dan bij een manege, dus in de winter is er geen probleem voor mij, maar ik weet niet of jij ook bij een manege staat..

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:40

Ik heb geen sportpaarden, dus een echt trainingsschema heb ik niet. Als het zo uit komt, kunnen ze gerust een aantal dagen stilstaan. Ze staan toch alle dagen in de wei met elkaar, dus vervelen doe ze zich niet.

Udinde hoeft toch maar 1 a 2 keer in de week en Isolda probeer ik min. 5x in de week te doen. Als ik weinig tijd heb, knoop ik haar gewoon aan de longe, dan ben ik binnen drie kwartier weer thuis.

De enter gaat volgende week de kudde in en de pony enter blijft thuis, die kost amper tijd.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:53

Interessant topic Lachen !

Ikzelf rijd 3 paarden.
Ik heb één eigen paard, waar ik fanatiek wedstrijd en lessen mee rijd.
Ik train haar over het algemeen sowieso 6 dagen per week.

Dan heb ik sinds kort een paard van een vriendin op stal staan, tot eind van 2004, waarmee ik over 3 weken voor het eerst ga starten (M2).
Ook dit paard train ik nu zo'n 6 keer per week, en ook hiermee ga ik naar les en straks dus ook regelmatig op concours.

Vervolgens rijd ik een paard voor de staleigenaar. Deze merrie krijgt half juni een veulen dus de training staat nu op een laag pitje, maar na het veulenen wordt dit weer opgepakt en is het ook de bedoeling in de loop van het jaar met haar te gaan starten in de B!

Dus 3 paarden waar ik behoorlijk fanatiek mee ben..
tja dat kost inderdaad VEEL tijd!

Zelf heb ik een full-time baan (40 uur per week), vaak ga ik na het werk direct door naar stal, de paarden rijden etc., en ben ik rond 21.00-22.00 uur thuis. 4 a 5 uur incl. reistijd ben ik al gauw kwijt per dag voor 3 paarden!
Daarna dus pas tijd voor avondeten etc.

Kwestie van goed plannen en als je iets echt wilt, kan het best Haha! !

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:18

Ik heb een eigen pony die ik bijna elke dag rij, ook op wedstrijden en een bijrijpony die ik ook bijna iedere dag rij en ook op wedstrijden. S'middags rij ik Melody meestal en s'avonds Schumacher en als ik dan nog tijd over heb rij ik er nog een daar. Tussen die twee in maak ik mijn huiswerk. Als ik teveel huiswerk heb dan krijgt een gewoon een dagje extra vrij. Het is wel druk maar ik vind het gewoon heel leuk. Ik denk altijd hoe meer paarden rijden hoe beter.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:24

Ik zelf heb geen paard maar ik weet wel dat veel mensen die meer dan 2 paarden hebben een bijrijder of verzorgster hebben, het scheelt dan ook al heel hoop!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:26

Ik heb een tijd lang, een half jaar in de donkere periode, op onverlichte plaatsen 2 pony's gedaan, beetje zelfde geval als jij, één pony om te rijden, andere verzorgen & wandelen. Reed 6 dagen per week minstens een uur, met de andere pony was ik ook anderhalf uur bezig, ik at dan later zodat ik mijn avonden nog vrij had voor huiswerk/vriendinnen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:31

Zelf heb ik er ook 2. Het is mijn hobby, dus zij gaan altijd voor! vrienden weten dat en houden daar redelijk rekening mee, zoals andere vrienden een kind hebben.
A) ;Minder werken, dus meer tijd voor de paarden
B) weidegang is absolute vereiste, ook in de winter
C) een maatje zoeken, om in het weekeinde samen te rijden
D) je moeder regelen voor 1 dag in de week( worden ze niet bereden, maar lekker wandelen of fietsen)
E) tijd goed indelen en keuzes maken.
Soms rijd ik ze tegelijkertijd. Op de een zitten en de ander als handpaard mee. Zo heb ik de jongste ingereden en doe het nu nog wel eens.
Op vrije dagen rij ik ze allebei. De 4 dagen dat ik werk rij ik ze om en om. In de winter is het stikdonker, ik heb geen bak, dan neem ik ze allebei mee uit wandelen, met alle verlichting om. Of de een longeren en en de ander berijden.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:47

Ik rijd nu 2 paarden en 1 pony.
Met die 2 paarden ga ik wedstrijd rijden dus die worden wat vaker en intesiever gereden als de pony.
Ik heb gewoon een schema. Dat ik nooit GEEN paard te rijden heb, maar altijd wel 1 of 2 moet rijden. en dan hebben er 1 of 2 rust. En 1 keer in de week longeren.

Mn pap vond het wel leuk om een 2e paard te kopen, maar dan moet ik iets meer tijd hebben denk ik. Want 4 paarden rijden, weet ik niet of ik DAT haal.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:00

Wij hebben nu vier paarden, twee jonge dieren en twee rijpaarden. De twee rijpaarden zijn beide geen dieren die elke dag gereden hoeven worden, dat is opstappen en wegrijden. Stallen uitmesten doe ik iedere dag zelf, dat kost me goed drie kwartier, een kwartier later staan ze dan allemaal weer binnen te eten. Ik probeer ze een keer of vier te rijden in de week. Op het moment heb ik veel hulp van Sjimmy, die ook een paard voor me rijd. Vaak mennen we ook één of twee keer per week. De paarden krijgen in ieder geval beweging genoeg en als ik een dag helemaal niet red, is stallen mesten voldoende, ze staan overdag een paar uur buiten. Ik maak me er niet zo druk om, mijn paarden zijn supergezond en zien er tevreden uit.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:06

Ik heb met school en de leerplichtambtenaar een regeling getroffen dat ik maar halve dagen naar school hoef, dus tot 12.15uur zodat ik meer tijd heb voor de paarden. Mijn vriend zit in het leger dus doordeweeks op de kazerne en mijn vrienden zie ik soms het 's avonds maar meestal alleen in het weekend dus dan heb ik genoeg tijd voor de paarden. Alleen met mijn stage is het altijd even krap..

ankyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:26

gewoon tijd maken en gewoon doorwerken als je met het ene paard klaar bend verzorg je ehm en vertroetel je ehm even en dan de ander verzorgen en beweging geven...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:57

Ik heb er 2 en rijd er nog eentje bij.
Ik vind het niet zoveel moeite erbij. Ze staan alle 3 in de wei en pak de 2 die ik rijd elke dag eventjes al is het maar om te poetsen en onze jaarling, ja die mag lekker blijven staan waar ze staat... in de wei dus Knipoog
Als ik allebei rijd ben ik zeker 2,5 uur bezig (rijd allebei neit langer als een half uurtje maar voor de tijd en na de tijd neem ik voor de zorg ook ruimschoots genoeg tijd Tong uitsteken )
Verder zorg ik meestal wel dat ik er niet 2 achter elkaar hoef te rijden, alhoewel het toch wel 2x per week minimaal voor komt. Maar meestal probeer ik dat ik de een rijd en de ander longeer.
Maar ik red het makkelijk kwa tijd en vind het ook heerlijk om zo bezig te zijn met alle 2 Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:00

ik heb zelf nu 2 paarden. 1 verzorpony ( voor inrijden) en er komt 1 paard voor 4 maanden op vakantie die ik moet doen.

in de winter is het natuurlijk een stuk lastiger. dan moet je mesten want ze staan binnen. en het is eerder donker. daardoor heb ik ook een bijrijder gekozen voor me paard voor minimaal 1 dag in de week. ik werkte ook maar 20-30 uur in de week. en voor me pony komt er ook een meisje (vooral omdat ik wat te groot ben) en in de zomer is het een stuk makkelijker. hoef je niet te mesten en staan ze lekker op het land. asl je dan eens geen tijd hebt kunnen ze ook een dagje vrij zijn.