Stro stal leeg eten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:52

Dat weet ik niet Haha!
Ik probeerde te voorkomen dat ze stro ging eten en niet dat de vliegen komen Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:14

Zet ze maar hele dagen en nachten buiten, helpt bij ons ook heel goed. Of hooi voeren.... in dat oudere hooi zitten weinig voedingstoffen en hebben ze ook wat te doen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:57

#Ymke# schreef:
verveling is het niet..hij heeft een voerbal, een skippybal en een shetlandmerrie *LOL*

Maakt niet uit ook een kind die al het speelgoed van de wereld heeft kan zich vervelen.

Hetkan zijn dat hij het altijd wel gedaan heeft maar omdat je hem nu aan huis heb valt het je meer op. Koliek kunnen ze altijd krijgen of ze nu wel of niet veel stro eten. Je hebt hem nu aan huis dus kan me voorstellen dat zijn stal nu schoner is als voorheen hoe schoner het stro hoe lekkerder. Bij leys zorgde ik er regelmatig voor dat zijn stal smerig was dat maakt het toch minder aantrekkelijk om het op te eten. Hij stond dan niet echt smerig maar ook niet schoon.

Er zijn wel de nodige middelen om te zorgen dat de darmen blijven werken bij paarden die veel stro eten. Ook diverse middelen die je over het stro kan spuiten zodat het minder lekker is. Zolang hij voldoende blijft bewegen zijn er niet zoveel problemen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:24

Ik denk dat je hem idd beter een poosje op zaagsel of vlas of id kan zetten. Of iets over het stro heen spuiten wat ze echt niet lekker vind.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:26

Ik zou eerst de oorzaken proberen op te lossen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:30

Jurga vreet ook haar hele box leeg. Ik zeg weleens dat zij op aarde is om te eten, continue móet ze iets kauwen. Gek word je ervan! Ze doet het al jaren en heeft er nooit koliek van dus dat is het probleem niet. Wel die buik die je er niet af krijgt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:31

Kusia schreef:

makkelijk gezegt maar je moet wel een oorzaak weten. Ene is het wel een probleem dan??. Misschien heeft hij het altijd wel gedaan maar valt het nu meer op.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:32

Ik heb de stal nu bewust 2 dagen niet gemest en hij doet het nog steeds, hij zoekt echt bewust naar strootjes.
Hij staat nu overdag in het land en s'avond in het graspaddockje waar hij vanuit de stal in kan lopen. Hij doet momenteel niet veel qua rijden betreft omdat ie kreupel is, maar ik poets hem wel elke dag en wandel veel met hem. Hij krijgt genoeg hooi op een dag...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:34

Prisca"]
[quote="Kusia schreef:

makkelijk gezegt maar je moet wel een oorzaak weten. Ene is het wel een probleem dan??. Misschien heeft hij het altijd wel gedaan maar valt het nu meer op.
[/quote]
Daarom moet je ook de oorzaak proberen te achterhalen, anders zal het een gewoonte worden en krijgt je het er nooit meer uit.
Tja, de een maakt er een groter probleem van dan een ander.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:38

Azijn helpt wel. Je moet het stro gewoon "vies" maken, zorgen dat het hem niet meer smaakt. Codex is ook zo'n paard. Staat de hele dag te knabbelen. Hij heeft het in de noodstal (naast de stro-opslag) zelfs eens een keertje voor elkaar gekregen om een hele strobaal de stal in te sleuren.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:54

azijn helpt i.d.d, zo goed dat ie buiten blijft Scheve mond
hij doet alles buiten...

meloentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:50

dat is toch niet zo erg? het is tenslotte lekker weer. in de natuur staan paarden ook dag en nacht buiten en doen ook alles buiten. hoe lang staat hij al buiten dan? en eet hij nog wel gewoon?

ankyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:29

over gaan op zaagsel of iets anders Knipoog

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:33

Als je ze over zet op een andere soort, moet je wel uitkijken.
Sommige paarden kunnen namelijk stalontdeugden krijgen, omdat ze helemaal niets meer te doen hebben en er dus iets anders voor in de plaats zoeken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 15:51

Hij staat dan gewoon buiten, ik heb niet genoeg gras om hem 24/7 van te laten eten. Hij staat samen met de pony en die gaat wel gewoon naar binnen... ik moet straks toch zaagsel halen voor m'n nieuwe paardje, dus probeer ik het bij zijn stal ook meteen..