wat doe jij als je de boswachter tegenkomt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

falabellatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:41

lekker doorrijden heb toch mijn ruiterbewijs !!!! Haha!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:51

Kom ze nooit tegen, maarja het ruiterpad begint bij ons niet gelijk aan het begin van het bos, dus ja ik kan er ook niet veel aan doen, jammer dan moet de gemeente er maar iets aan doen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:55

Bij ons is het trouwens ook zo dat er in een klein stukje bos waar je eigenlijk doorheen MOET heel veel insecten zitten en hier reed ik dus altijd omheen (is nog korter ook nog) , mag eigenlijk ook niet. Maar als de boswachter me erop aan zou spreken zou ik zeggen dat het paard echt gek wordt in die bosjes daar en als hij het niet gelooft moet hij maar eens vijf minuten in die bosjes gaan staan Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:57

falabellatje schreef:

ook al heb je je ruiterbewijs, dan mag je in het bos alsnog alleen op de ruiterpaden rijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:02

Ik rij altijd illegaal in het bos. Wij hebben een bos, maar dat is helemaal verboden toegang voor paarden. Maar pas stapten wij daar netjes rustig over een breed pad, achter elkaar aan de kant. En toen kwamen er eerst een paar voetgangers, dus wij heel netjes de paarden stilgezet, daarachter liep de boswachter en die zei er niets van dat wij daar reden Verward Ook wel raar eigenlijk!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:05

Sjonniej schreef:
Ik rij altijd illegaal in het bos. Wij hebben een bos, maar dat is helemaal verboden toegang voor paarden. Maar pas stapten wij daar netjes rustig over een breed pad, achter elkaar aan de kant. En toen kwamen er eerst een paar voetgangers, dus wij heel netjes de paarden stilgezet, daarachter liep de boswachter en die zei er niets van dat wij daar reden Verward Ook wel raar eigenlijk!
Bij ons is het dus ook overal verboden echt stom Scheve mond

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:10

Bij ons is het ook overal verboden.
Meestal ziet de boswachter ons niet. (gelukkig anders hadden we al heel veel bekeuringen gehad.)
En als we de boswachter tegenkom zeg ik gewoon dat ik niet wist dat je hier niet mocht rijden.
Tot nu toe is dat al 2 keer gebeurd ik denk niet dat hij er nog een derde keer in trapt Scheve mond

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:29

Toen wij laatst de boswachter tegen kwamen, hebben we gewoon geluisterd wat hij te zeggen had, sorry gezegt en gezegt dat we het niet wisten, toen braaf omgekeerd en achter het bos weer uit gegaan. Nu is het bij ons in het bos wel echt onduidelijk waar je wél en niet mag rijden.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:56

Ik zou niet weten waar bij ons de ruiterpaden zitten! Ik neem gewoon elke keer een andere route en zie wel waar ik uitkom! We zijn wel eens weggereden voor de boswachter, maar dat was omdat we de hond van me buurmeisje meenamen en die liep dan los en dat mocht blijkbaar ook niet??? Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:38

Ik weet eigenlijk niet eens of het ruiterpaden zijn waar ik op rij. volgens mij gewoon wandelpaden, maar dan zo smal en steil dat de boswachter daar toch niet kan komen met zn jeep. Als ik em tegenkom dan is het op bredere wegen waar ook auto's rijden en groet ik em gewoon. Heb eigenlijk nog nooit een waarschuwing ofzo gehad!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:57

LiSSy"]
[quote="falabellatje schreef:

ook al heb je je ruiterbewijs, dan mag je in het bos alsnog alleen op de ruiterpaden rijden.
[/quote]

Hihi, dan zou je juist moeten weten dat je alleen maar op ruiterpaden mag rijden

Ik weet niet wat ik zou doen als ik een boswachter tegen zou komen. Ik ben er ook nog nooit een tegengekomen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:13

ik weet het ook niet, ben er eerlijk gezegt echt nog nooit 1 tegen gekomen
(nog nooit 1 in het echt Bloos )

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:20

ik ben onze boswachter nog nooit tegen gekomen! Maar als we op een padje lopen waar het eigenlijk niet mag, kan hij toch niet boos worden? we zeggen gewoon dat we het niet wisten en hij KAN gewoon niet boos worden op meisjes van rond de 12 Haha! Haha! Bloos

maar er zijn bij ons niet zo veel verboden padje hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:00

Ik zwaaide altijd vrolijk met zo'n grijns Haha! En dan zwaaide hij terug Lachen Maar zo vaak kwam ik de boswachter niet tegen, en hoewel we wel eens op "verkeerde" paden reden, ach... dat waren geen kleine wandelpaadjes, maar van die grote zandpaden waar er wel eens boswerkverkeer rijdt, dus die reden we niet echt kapot. En anders, die bordjes staan verschrikkelijk verborgen, je moet ze te weten staan, want anders rijd je er zo voorbij in een drafje of galop Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:06

hangt van de situatie af. De laatste keer was ik over een bospad aan het galopperen en al glunderend kwam ik dus op hem afgehuppeld... hij vond zoveel plezier kennelijk ook wel leuk Lachen

En soms kijken ze al zooooo nors dat dát mijn reactie al beïvloed. Scheve mond

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:06

Mijn ervaring met boswachters is dat als je op een 'verboden' plek rijdt waar je geen schade aanricht of een gevaar bent en gewoon vriendelijk blijft, ze eigenlijk altijd gewoon laten doorrijden.
Ik probeer dus altijd aardig te zijn Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:14

TongeR schreef:
je begrijpt me verkeerd.
hi kwam nogal raar over.
en ik durf al moeilijk in mn eentje te rijden.
dan komt die man eraan en was geschrokken.
tuurlijk weet ik wel dat ik in overtreding ben.
maar je weet niet wat er allemaal kan gebeuren.
en ik weet niet eens of dat wel de boswachter was straks is het een vieze vent.
maar hij zag eruit als een boswachter.
dat zinnetje was wat verkeerd geformuleerd.

hmmm is dat toevallig in het haulsterbosje? dat ene pad loopt inderdaad dood daar.

maar als ze niet in het groen gekleed zijn en niet in een groene auto rijden is het géén boswachter nee!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:28

ik heb maar 1 ruiterpad in het bos, rij dus over veel paden waar ik niet komen mag, maakt mij weinig uit... Baloe kent de galop erg goed, en de hele smalle paadjes waar ik rij, komt de boswachter niet, wij hebben een luie boswachter, die zit altijd in zn jeep *LOL*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:15

Wij hebben niet zo groot bos Haha! D'r is wel een veldwachter maar die zit altijd bij de vijver aan de andere kant van de weg, dus daar hebben we nooit last van. Je mag daar ook gewoon rijden met de paarden Lachen
Gister ben ik met de trailer naar een groot bos geweest, en dan blijf ik gewoon op de paden. Als ik ergens zou komen wat niet mag, dan zou het echt per ongeluk zijn want ik let wel op de bordjes met hoefijzertjes Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:22

Ik rij heel zelden op de verkeerde paden,
mocht ik dan 1 van de boswachters tegenkomen ligt het er maar net aan wie het is.
Bij de ene is het genoeg als ik mijn achternaam noem, de ander is een enorme botte eikel (die mij al een keer ontzettend onbeschoft heeft aangesproken toen ik 2 meter van het ruiterpad stond te lezen wat er op een info bord stond) en het ligt maar net aan de situatie hoe hij zich opsteld en waar ik op dat moment rij.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:36

Vriendelijk glimlachen en groeten en net doen alsof mijn neus bloed.
Als ie me dan aanspreekt, heel vriendelijk en onschuldig naar hem toe rijden en afwachten wat ie zegt.
Hem volledig gelijk geven, knikken, zeggen dat ik fout ben blabladiebla etc. maar het is zo'n mooi stukje en ik houd zo van de natuur blablabla.
Tot nu toe, maar 1x hoeven doen. Kwam best goed Knipoog

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:53

Ow Cinzano had hier een leuk verhaal over... Tong uitsteken

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:05

Ik rij nooit waar het niet mag, ik maak ALTIJD gebruik van het ruiterpad in het bos, omdat ik het zelf ook stront irritant vind als er iemand met zn paard op een plek loopt waar het niet mag. Dus als ik de boswachter zie zwaai ik vriendelijk en rij gewoon rustig door over het ruiterpad.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:05

Hem vriendelijk groeten. Dat doet ie tegen mij ook!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:32

Als je zo'n scheiterd bent dan moet je gewoon zorgen dat je op de paden blijft die voor de ruiters bedoelt zijn. Ruiters vinden het ook niet grappig als er honden, mensen, mountainbikers op de ruiterpaden komen, dus dan moet je met je paard van de wandelpaden afblijven (tenminste dat is mijn mening) Ik heb altijd geleerd dat je de regels van de "gastheer" moet respecteren.
Daarnaast denk ik dat je de boswachter wel zult herkennen als hij stopt en zo niet, dan had je van een afstandje kunnen vragen wie hij was en of hij legitimatie bij zich had (om maar eens iets te noemen). Door weg te racen zal hij de volgende keer dat hij ruiters tegen komt er niet vriendelijker op worden en zo verpest je het uiteindelijk voor andere mensen.