Pony sleurt me mee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:01

dus: consequent die hengstenketting eraan!

Als ik overmoedig wordt en die van mij aan een gewoon touwtje mee denk te kunnen nemen, word ik ook weer met m'n neus op de feiten gedrukt!

Hij wordt nu door de boer/in naar de wei gebracht aan de fiets en is met de boerin al 2 keer aan de kletter gegaan, de hengstenketting hangt aan zijn box, maar ook zij is overmoedig!

Bij mij draaft ie keurig aan de fiets, maar wel met de ketting (onderlangs) erop!

vanmiddag weer eens op 1 lijn gelongeerd, dan heb ik ook een helper nodig om weer ff uit te leggen dat het de bedoeling is om rondjes te lopen. Ik probeer het ook niet als ik geen hulp heb: als het mislukt, ben ik weer terug bij af!

Consequent zijn en proberen de situatie goed in te schatten, niet gaan klooien zonder hulp als je twijfelt of iets lukt!

Amber902

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 20:05

Ik ben er bijna altijd alleen. Mijn vader helpt soms wel zo vaak als het kan, maar hij word zelf ook gigantisch meegetrokken. Overmoedig word ik zeker niet want het gaat bijna altijd fout. En ik gebruik wel die ketting en dat lukt nu ook nog wel, maar straks raakt ze er aan gewend en heb ik helemaal niets meer. Ik wil dat ze gewoon meeloopt zonder hengstenketting.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:29

Citaat:
Ik wil dat ze gewoon meeloopt zonder hengstenketting

ja dat zou ik van Morrie ook wel willen, maar het is niet de realiteit!

Je kunt met je paard in training gaan, haar in training zetten kan ook helpen, maar als ze dan terugkomt, zal ze snel in oude gewoontes vervallen, jij zal het ook moeten leren!

Ik heb het vorig jaar te ver laten komen en het met een gebroken voet moeten bekopen, doordat ik te eigenwijs was me te laten helpen door een professional.

Dat is uiteindelijk gebeurd en het was niet leuk, maar ik heb nu wel een paard dat respect voor me heeft, ik heb er lol in, ik ga zelfs voor m'n lol met hem wandelen en fietsen, iets waar ik vorig jaar alleen van kon dromen! En mijn hulp was geen grote sterke vent die de boeman speelde, maar en consequente vrouw, die precies kon timen en mij het ook heeft geleerd!

Als ik alleen ben (en dat komt 5 van de 7 per week voor) doe ik dingen waarvan ik zeker weet dat het lukt, bijv. met dubbele longe longeren en niet met enkele of rijden of vrijheidsdressuur.
Dingen als trailerladen (groot probleem) of longeren met enkele lijn doe ik alleen als ik iemand heb die me op de juiste manier wil helpen.