Citaat:
Ik wil dat ze gewoon meeloopt zonder hengstenketting
ja dat zou ik van Morrie ook wel willen, maar het is niet de realiteit!
Je kunt met je paard in training gaan, haar in training zetten kan ook helpen, maar als ze dan terugkomt, zal ze snel in oude gewoontes vervallen, jij zal het ook moeten leren!
Ik heb het vorig jaar te ver laten komen en het met een gebroken voet moeten bekopen, doordat ik te eigenwijs was me te laten helpen door een professional.
Dat is uiteindelijk gebeurd en het was niet leuk, maar ik heb nu wel een paard dat respect voor me heeft, ik heb er lol in, ik ga zelfs voor m'n lol met hem wandelen en fietsen, iets waar ik vorig jaar alleen van kon dromen! En mijn hulp was geen grote sterke vent die de boeman speelde, maar en consequente vrouw, die precies kon timen en mij het ook heeft geleerd!
Als ik alleen ben (en dat komt 5 van de 7 per week voor) doe ik dingen waarvan ik zeker weet dat het lukt, bijv. met dubbele longe longeren en niet met enkele of rijden of vrijheidsdressuur.
Dingen als trailerladen (groot probleem) of longeren met enkele lijn doe ik alleen als ik iemand heb die me op de juiste manier wil helpen.