Richting Deurne of Dierenverzorging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke richting zouden Jullie Doen??

Deurne
11 (55%)
Dierenverzorging
9 (45%)

Totaal aantal stemmen: 20

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:08

ik zou als ik jou was ook naar andere scholen kijken waar ze bijvoorbeeld paardenhouderij geven.. Bij het Groenhorst College in Barneveld geven ze ook paardenhouderij mbo.. dit is een hele leuke opleiding op een hele gezellige school.. ik zou als ik jou was niet zo vastpinnen op Deurne als je paardenhouderij wil gaan doen.. er veel meer vissen in de zee!! Lachen

http://www.groenhorstbarneveld.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:12

ik heb vooor dierenverzorging gekozen waarom, met dierenverzorging krijg je ook les over en met paarden..Dierenverzorging bind ik dan toch uitgebreider om dalijk een baan in te vinden..

Paarden heb je alleen maar paarden en ik vond niet alleen paarden leuk maar ook andere dieren en dat wil ik later gaan combineren..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:26

een paar jaar terug was het wel zo dat als je op deurne zat, je een flinke portemonnee mee moest brengen Haha! en je had er wel aanzien ja Haha!

en als je het tegenwoordig zou zien zie je idd wel pennymeisjes rond hobbelen.. en dan kan je net zo goed een paardenopleiding ergens anders doen.. tenminste dat is wat ik zou denken..

Citaat:
ik heb vooor dierenverzorging gekozen waarom, met dierenverzorging krijg je ook les over en met paarden..Dierenverzorging bind ik dan toch uitgebreider om dalijk een baan in te vinden..

Paarden heb je alleen maar paarden en ik vond niet alleen paarden leuk maar ook andere dieren en dat wil ik later gaan combineren..

bij deze wens ikje heelveel succes.. kijken in de toekomst kan ikniet natuurlijk.. maar op dit moment is er in de dierenbranche geen fatsoenlijke baan te krijgen.. of vrijwillig of je wordt zo onderbetaald dat je er echt geen zinmeer in hebt.. want wees eens realistisch.. je gaat je rug niet riskeren(met zwaar uitmestwerk) met een hongerloontje.. ik niet althans..
erger nog er is nix te vinden.. tegenwoordig ben je te oud Haha!

maar je hebt er wel gelijk in dat je inprincipe met alle soorten dieren kan werken. je kan met die opleiding van paardenhouderij tot dierentuin werken...

bij mijop stal rijden er een paar die zoiets hebben van paardenhouderij is nix.. omdat et alleen op paarden gefocused is en willen ook gaan switchen.. tis toch een breder kennisvlak dan.. met meer mogelijkheden tot een baan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:39

en in de paarden alleen dan is er dan wel werk te vinden? Nee, ook niet!

Ik doe nu niveau 4 en ga hierna naar het hbo, ik wil toch niet voor iemand werken in de toekomst maar iets voor mezelf beginnen..(*hoopt natuurlijk dat dat allemaal gaat lukken*

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:30

luckey: als je idd niet alleen met paarden wil werken maar ook met andere dieren dan zou ik ook wel dierverzorging doen.
maar als je echt de paarden in wilt en er echt voor open staat om te leren, dan kom je er echt wel!en dan vind je wel een baan!het probleem is dat de helft niet open staat om te leren die vinden der eigen al goed(zoals de pennymeisjes)zonder dat ze het zelf weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:32

Princess schreef:
luckey: als je idd niet alleen met paarden wil werken maar ook met andere dieren dan zou ik ook wel dierverzorging doen.
maar als je echt de paarden in wilt en er echt voor open staat om te leren, dan kom je er echt wel!en dan vind je wel een baan!het probleem is dat de helft niet open staat om te leren die vinden der eigen al goed(zoals de pennymeisjes)zonder dat ze het zelf weten!

tuurlijk, dat is wel zo en ik wens haar ook veel succes..
Het enige wat ik kan zeggen is doe tijdens stage`s ontettend goed je best meetsla kan je via via die stage later wel een baan er aan overhouden

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:41

als ik jouw was zou ik diergeneeskunde in utrecht gaan doen. zeker als dat veterinaire je aanspreekt heb je weinig aan deurne of dierverzorging. maar weet je zeker dat je iets met paarden wilt doen (en diergeneeskunde lukt niet ofzo) dan zou ik toch voor deurne kiezen. dit staat in de paardewereld beter aangeschreven dan dierverzorging. helaas zijn er vele die iets met paarden willen en slechts weinig die er echt hun brood op een leuke manier mee kunnen verdienen. denk er nog eens goed over na. paardrijden wordt niet voor niets een HOBBY genoemd.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:33

Luckey schreef:

Ik doe nu niveau 4 en ga hierna naar het hbo, ik wil toch niet voor iemand werken in de toekomst maar iets voor mezelf beginnen..(*hoopt natuurlijk dat dat allemaal gaat lukken*

Wat wil je hierna voor hbo opleiding gaan doen?

Nizpie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:39

ik zit zelf op het hollands college in maasland!
hier doe ik opleiding paardenhouderij.
ik vind het een onwijs leuke opleiding zit nu in het 2e jaar!
deurne had ik geen zin in, trok me niet echt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:40

Diergeneeskunde is niet voor iedereen weggelegd (Universitair en dan ook nog loten).
Zou er niet teveel op rekenen dat dat gaat lukken en ook nog andere opties overwegen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:47

Ik doe nu de opleiding dierenverzorging.

Hiervoor heb ik de paardenhouderij geprobeerd..
Was leuk hoor......
Maar, ik kwam tot inzicht dat als je NIET heel erg stinkend rijk bent en GEEN bedrijf van thuis uit hebt je geen enkele kans van slagen hebt.

dus heb ik mijn verstand gebruikt en ben ik in plaats van een leuke nutteloze opleiding een leuke hier-heb-je-wat-aan-opleiding gaan doen.

groetjes Angela

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:49

[quote=

tuurlijk, dat is wel zo en ik wens haar ook veel succes..
Het enige wat ik kan zeggen is doe tijdens stage`s ontettend goed je best meetsla kan je via via die stage later wel een baan er aan overhouden [/quote]

Als je heel erg veel mazzel hebt.
Ik hou persoonlijk niet zo van gokken...zeker niet als het over nijn toekomst gaat

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:50

Dierverzorging bij Helicon is echt heel erg slecht! Ik heb er 3 jaar gezeten en ben echt gillend naar Barnevled gegaan, waar het veel beter is.
AOC's zijn ook niet goed wbt dierverzorging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:32

Misser"]
[quote="Luckey schreef:

Wat wil je hierna voor hbo opleiding gaan doen?
[/quote]

natuurgeneeskunde bij de silverlinde is een deeltijd-opleiding van 4 jaar en nog 1 jaar praktijk..

Ik loop nu bij Silverlinde stage vandaar Ik weet dat daar ook niet veel werk in valt te vinden maar ik kan het altijd proberen..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:42

Ik doe ook dierverzoring (in maasland) en het is mij erg tegen gevallen. Nu, maar da;s een betje laat want ik zit inmiddels in het laatste jaar, had ik toch liever wat meer paard erbij gehad.
Maar ik zou zelf nooit naar deurne zijn gegaan omdat ik die sfeer niet leuk vind, maar dat ligt aan mij, is puur persoonlijk.

Jammer genoeg is er idd niet veel werk in de dieren te vinden

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:51

heb ook niet gezegd dat er in de paarden veel te werken valt.. ik heb het over de gehele dierensector..
ik begon nl aan de 4 jarige para veterinaire opleiding in barneveld.. maar heb na 2 jaar het bijltje er bij neer gegooit, zo ontzetend saai vond ik ut, maar dat lijkt mij van die paarden houderij ook Haha!

ik zou ook graag een eigen bedrijfje willen starten.. een dierenzaak als het ff kan.. en dat kan ook met mijn diploma Haha! moet alleen het nodige bijscholen.. maar dat is toekomst.. eerst ff startkapitaal verdienen Haha!

maar het is gewoonrot dat je zulke keuzes moet maken, zonder zekerheid. tegenwoordig is het in elke sector economische crisis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:55

ja daar heb je gelijk in..! Gelukkig doet onze leraar dierverzorging er alles voor om de vierde jaars aan baantjes te helpen door van die advertenties door te sturen via de mail...Dat vind ik wel weer heel lief..Haha!