Zep schreef:. Uiteindelijk is ie verkocht, ik weet niet hoe het verder met dat dier afgelopen is.
denk dat ik het wel weet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjoe4ever schreef:Je loopt wel erg snel van stapel hoor. Teveel in ene is ook niet goed voor zo`n pony, op het eind weet hij er niks meer van te maken zo!
Opbouwen mag ook hoor, eerste dag er opzitten en stappen, 2de dag een stukje draven. Alles in 1 keer vindt ik te snel hoor
Citaat:maar mn oom heeft heel lang in de paarden gezeten en die adviseerde me om met gewicht te beginnen, voor ik er op zou gaan.
zonder bit, of met een stang in met dik zeemleer) en dan pak je het weer op.....
Wie heeft er trouwens tips, want onze merrie van 3 jaar willen is bijna zadelmak, maar zodra ze gaat draven (de laaste tijd) aan de longe, gaat ze keihard bokken en stijgeren. Niemand durft er straks dus voor de eerste keer op.
Maar als we haar nog een paar weken/maanden blijven longeren, wordt ze te sterk en kan ze iedereen er af krijgen. Help?! punkies schreef:je kunt beter eerst met een klein gewicht.als er eerst een zwaar iemand op heeft gereden. Als er dan nog een licht iemand opgaat kan hij bokken, zo van jij bent toch maar licht!