oefening die niet kan zonder teugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 11:48

haai Sonja,
Dat is prima, het gaat nog wel een tijd duren hoor, ben nu bezig de basis te verfijnen. De moeilijkere dingen komen daarna wel =) En ik ga zeker lekker oefenen. =) Maar tegen de tijd dat we het kunnen, geef ik je een seintje en dan ben je bij deze uitgenodigd =)
Ennuh, Josien, ja klopt, ik werk ook met een methode gebaseerd op die van Hempfling. niet helemaal hempfling, ben het niet voor de volle 100% met m eens, maar toch een groot deel van de training komt toch uit zijn methode. En het werkt! =)
Baai, MinX

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:59

Leuk dat jij dat ook doet. Heb al wat meer berichten van je gelezen en we komen met veel dingen overeen.
Trouwens naar mijn mening is een methode volgen niet juist. Iedereen is anders en werkt dus ook anders, net als elk paard.
Klaus gebruik ik als basis en het werkt zeker. Kost enkel moeite om het te bereiken zoals hij het zegt. Maar wij met onze paarden kunnen toch niet op tegen die prachtige andalusiers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:40

Leuk MinX, misschien kunnen we dan eens samen rijden. Ik "test" mezelf regelmatig door met alleen een touwtje om de hals te rijden, en oefeningen als wijken, rollback en tegenwoordig zelfs enkelvoudige changementen zijn aardig uitvoerbaar!

Ik "jat" trouwens ook gewoon alles wat me te pas komt hoor. Ik combineer de join-up met de seven games, rij met een touwtje om de hals, vind T-touch ook interessant genoeg om wat van te pikken etc.
Waarom ook niet? Leuk juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:49

Springen gaat wel zonder teugels, maar een heel parcours moet ik nog ff oefenen Tong uitsteken
Een galopwissel, zowel vliegend als eenvoudig lukt me ook.
Maar dan is het echt gedaan bij me Lachen
Met een touw aan het halster lukken me de z oefeningen wel.
tenminste vorig jaar wel, toen ik nog Z trainde, of het nu ook nog lukt bij mijn boscrosser? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:52

Gewoon keertje weer proberen, is leuk!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:00

Met zijn hoofd naar 1 kant trekken zie ik mezelf nog niet doen zonder teugels (doe ik overigens ook niet met teugels hoor)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:51

runningkawa schreef:
Springen gaat wel zonder teugels, maar een heel parcours moet ik nog ff oefenen Tong uitsteken

Da's te doen, op gewichtshulpen. Je komt waarschijnlijk niet aan de netste tijd - helemaal als je paard opgefokt raakt en vind dat 'ie zelf weet welke hindernis er nu moet komen.. Haha!
Maar ik ben nu bezig met een pionnenparcours zonder teugels en dat lukt aardig. Nu nog in stap, gaan we later nog sneller doen ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:07

in stap kan ik kawa voltetjes van een paar meter laten draaien, van hand veranderen enz.
Maar in galop worden ze al wat groter, maar ook nog allemaal redelijk te doen.
Maar met hindernissen, word hij denk ik te happy.
van 1 niet, maar van meerdere word hij zo ook al blij met teugels.
Dus verwacht zonder dat iedan idd alles wat voor zijn neus staat springt, maar of dat dan de juite volgorde is? Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:11

Ik zie het helemaal voor me Lachen Rowan springt (nog?) niet, maar die heeft dat met andere dingen. Dat hele blij-behulpzame. "En dan gaan we nu dit doen, ja he, ja he vrouwtje? Zo toch? Ik begin alvast hoor.."

Bijvoorbeeld met voetballen. Wil 'ie zo graag naar de bal dat ik hem er niet meer omheen gestuurt krijg om de bal te keren, want er moet NU tegen die bal geschopt worden!
Hij doet het ook de laatste tijd met hekken openmaken in het bos. Die handige goochem denkt nou dat 'ie weet hoe het moet. Hier even stilstaan, dan een pas naarvoren, dan zwaait het hek open, vlug een halve draai en erdoor, en dan weer een halve draai. Behalve dat 'ie nu dus dat dansje doet voordat ik de kans krijg om het hek ook open te maken! Haha! Clown
Laatst bijgewerkt door 796285 op 19-04-04 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:23

Leuk he zo'n paard wat meedenkt. Lanna denkt tegenwoordig erg mee met wissels... drie rondjes linksom... dan moet er wel een wissel komen.. Hoppa... spontaan de andere kant uit (met of zonder teugels). Lachen Clown