altijd bruine knolies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:18

Daar heb je gelijk in, misschien dat springruiters toch minder om uiterlijk van het paard geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:40

Een dresuurpaard moet knap tonen, het oog wil ook wat. Niet alleen kunnen bewegen. De meeste dresuurpaarden vind ik mooi kwa bouw, uitstraling alles. Maar bij het springen lopen er paarden die het verschrikkelijk goed doen die ik er kwa bouw niet uit vind zien.
En ik denk ook dat een donker paard(bruin of zwart) al snel mooier en netter toont dan een schimmel of bonte(of van mij part een grullo oid). Vandaar dat je in de dresuur veel donkere paarden tegen kom.

Daar komt natuurlijk ook bij dat er gewoon veel meer bruine en zwarte zijn dan dat er schimmels zijn, dus heb je er automatisch ook al meer aan de top.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:33

Jongens, er ZIJN meer Bruine en Zwarte dan Schimmels OMDAT men dat mooi vind! Niet andersom! Schimmel fokt Dominant door en je zou makkelijk een stam op kunnen richten met alleen maar Schimmels, maar omdat men dat juist niet graag ziet, zijn er ook niet veel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:45

palomino's komen bij pony's veel voor, maar bij paarden niet,
ik heb in mijn hele paardenloopbaan nog maar een palomino paard gezien en 1 valkpaard, en die valk was de moeder van de palomino....

veel palominopony's vind ik ook vrij stug gebouwd,hoekig, maar dat kan natuurlijk puur toeval zijn
maar iig dat er weinig palomino PAARDEN zijn is de verklaring dat je er weinig aan de top ziet Knipoog
en idd wat jeddah zegt, veel mensen prefereren een bruine dekhengst boven een net zo'n goede of zelfs betere schimmelhengst
omdat bruin veel makkelijker verkoopt Knipoog

schimmels zijn niet gewild vanwege idd het wassen en vooral in de dressuursport dus
met springen kun je een poepvlek wel beetje wegwerken met babypoeder, springruiters maken zich niet zo druk om een "bonte" schimmel in de ring
terwijl t met dressuur sneeuwwitje moet zijn !

ik heb overigens ook 2 schimmels en een bruine, toen ik die bruine kocht vroeg smam of ik van mijn geloof was gevallen
ik heb nl altijd alleen maar schimmels en bonte gehad Haha!

pato schreef:
Daar heb je gelijk in, misschien dat springruiters toch minder om uiterlijk van het paard geven.

das niet waar, bekijk veel dressuurpaarden maar eens op stal... veel zijn echt oerlelijk!!!
alleen onder de man en door hun geweldige beweging, word het een mooi paard
dus een dressuurruiter heeft niet bij voorbaat een mooi paard.

ik ken trouwens wel genoeg dressuurtoppers die schimmel zijn
denk aan uniform en zijn nakomenlingen ! junior bijvoorbeeld!

bonte wpners zijn vaak niet zo sjiek, samber fokt wel zijn kleurtje mooi door, maar beweging is vaak maar matig
springen ook, en ze zijn ook vaak niet echt super gebouwd
ik heb wel degelijk mooie sambers gezien die wel goed konden lopen, maar dan nog scoren bonten in de dressuur vaak minder omdat het nou eenmaal een jurysport is Scheve mond

in het springen zie je trouwens ook niet veel bonten
ik heb ook een keer een bonte gehad, een LIMBO x VARIANT limbo was een sbser , en de vader van limbo was concorde
dat beestje kocht ik als 2 jarige, was vreselijk mager, doodsbang en hij was zo vies dat ik niet eens kon zien hoe bont ie was, lopen kon ie niet, maar ik heb m uit medelijden gekocht....
helaas bleef ie voor mij te klein, maar springen dat kon ie iig!!!
helaas is ie naar een recreatieruiter gegaan die perse een bonte wilde
en ik was blij dat ie goed terecht kwam,
maar anders hadden we m nu vast wel in het M springen gezien Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:52

ik heb eens met iemand gesproken die vertelde dat een dressuur paard dus het liefst zo min mogelijke of juist zo gelijkmogelijke aftekeningen mocht hebben,
bijvoorbeeld een vos met 3 witte hoge benen,die komt anders in het zicht bij een jury die een pik zwart paard ziet zonder aftekeningen,
daarom,werd mij verteld dat een bruin paard,zonder aftekeningen mooier oogt dan een bruin paard met bijvoorbeeld 1 wit been,
dat misleidt schijnbaar het lopen voor het oog van de jury..
is mij verteld dan he Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:56

idd saskia!

dat is ook helemaal waar, liever geen aftekeningen , maar als ze aftekeningen hebben, dan allemaal gelijk
alhoewel ik een keer een pony heb gezien die twee voorbenen hooggelaarsd was, was geen gezicht!! leek ook net of ie kromme voorbenen had
4 hoge witte benen zijn makkelijk, hoef je geen bandages om Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:30

crossmonster schreef:
idd saskia!

dat is ook helemaal waar, liever geen aftekeningen , maar als ze aftekeningen hebben, dan allemaal gelijk
alhoewel ik een keer een pony heb gezien die twee voorbenen hooggelaarsd was, was geen gezicht!! leek ook net of ie kromme voorbenen had
4 hoge witte benen zijn makkelijk, hoef je geen bandages om Haha!

goh toch weer iets geleerd dan he Haha!