palomino's komen bij pony's veel voor, maar bij paarden niet,
ik heb in mijn hele paardenloopbaan nog maar een palomino paard gezien en 1 valkpaard, en die valk was de moeder van de palomino....
veel palominopony's vind ik ook vrij stug gebouwd,hoekig, maar dat kan natuurlijk puur toeval zijn
maar iig dat er weinig palomino PAARDEN zijn is de verklaring dat je er weinig aan de top ziet 
en idd wat jeddah zegt, veel mensen prefereren een bruine dekhengst boven een net zo'n goede of zelfs betere schimmelhengst
omdat bruin veel makkelijker verkoopt 
schimmels zijn niet gewild vanwege idd het wassen en vooral in de dressuursport dus
met springen kun je een poepvlek wel beetje wegwerken met babypoeder, springruiters maken zich niet zo druk om een "bonte" schimmel in de ring
terwijl t met dressuur sneeuwwitje moet zijn !
ik heb overigens ook 2 schimmels en een bruine, toen ik die bruine kocht vroeg smam of ik van mijn geloof was gevallen
ik heb nl altijd alleen maar schimmels en bonte gehad 
pato schreef:Daar heb je gelijk in, misschien dat springruiters toch minder om uiterlijk van het paard geven.
das niet waar, bekijk veel dressuurpaarden maar eens op stal... veel zijn echt oerlelijk!!!
alleen onder de man en door hun geweldige beweging, word het een mooi paard
dus een dressuurruiter heeft niet bij voorbaat een mooi paard.
ik ken trouwens wel genoeg dressuurtoppers die schimmel zijn
denk aan uniform en zijn nakomenlingen ! junior bijvoorbeeld!
bonte wpners zijn vaak niet zo sjiek, samber fokt wel zijn kleurtje mooi door, maar beweging is vaak maar matig
springen ook, en ze zijn ook vaak niet echt super gebouwd
ik heb wel degelijk mooie sambers gezien die wel goed konden lopen, maar dan nog scoren bonten in de dressuur vaak minder omdat het nou eenmaal een jurysport is 
in het springen zie je trouwens ook niet veel bonten
ik heb ook een keer een bonte gehad, een LIMBO x VARIANT limbo was een sbser , en de vader van limbo was concorde
dat beestje kocht ik als 2 jarige, was vreselijk mager, doodsbang en hij was zo vies dat ik niet eens kon zien hoe bont ie was, lopen kon ie niet, maar ik heb m uit medelijden gekocht....
helaas bleef ie voor mij te klein, maar springen dat kon ie iig!!!
helaas is ie naar een recreatieruiter gegaan die perse een bonte wilde
en ik was blij dat ie goed terecht kwam,
maar anders hadden we m nu vast wel in het M springen gezien