vliegenmaskers en wel of niet goed zien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:38

Jesper heeft ook een vliegenmasker.
Hij ziet er prima mee, alleen als ik hem naar binnen haal en hij gaat van het zonlicht over naar minder licht in de gang, heeft hij wat meer tijd nodig om zich aan te passen. De eerst stappen zijn dan wat voorzichtiger, daarna geen last meer.
Nu doe ik hem af vlak voor we de stal binnen gaan.
Verder ideaal.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:35

Ik heb voor mijn paardje ook een supermask. Vorig jaar voor het eerst. Ze ziet er goed door, heb er zelf ook doorgekeken en ze vind het prettig om hem om te hebben. Tenminste niet 50 vliegen om en in de ogen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:35

Geraken jullie paarden dit netje nooit kwijt in de wei? Ik zit er ook over te denken om er een aan te schaffen. Vooral omdat je dan geen halster meer nodig zou hebben en omdat het minder zwaar is (hopelijk).

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:03

nee hoor, mijn paard is het nog nooit kwijtgeraakt in de wei. Je bevestigd het d.m.v. klittenband.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:09

tequila"]
[quote="xxappiexx schreef:
Ik ben ook van plan om voor apollon dit jaar zo'n masker te kopen, alleen omdat d'r ogen de hele lente en zomer helemaal dik en rood zijn van de vliegen. Maar hoeveel kost zo'n supermask nou ongeveer?
En kun je die gewoon in de ruitersportzaak kopen?

Ze zijn te koop bij de paardendrogist( www.paardendrogist.nl ), de prijs hangt af van de maat. Ik heb ze nog niet in een ruitersportzaak gezien.
[/quote]

thnx ik zal eens kijken op die site! Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:51

tequila schreef:
Zijn er hier ook mensen die zo'n masker 24 uur per dag omhebben bij het paard? Zo ja, krijgt het paard er geen schuurplekken van?

Mijn paard heeft hem 24 uur per dag 7 dagen per week en het GEHELE jaar om, vanwege zijn maanblindheid als bescherming, heb hem wel vrij los zitten, dus af en toe is hij hem weleens kwijt.
Schuurplekken? Nee, wel een platter stukje haar zegmaar maar geen irritatie.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:17

visje schreef:
Geraken jullie paarden dit netje nooit kwijt in de wei? Ik zit er ook over te denken om er een aan te schaffen. Vooral omdat je dan geen halster meer nodig zou hebben en omdat het minder zwaar is (hopelijk).

Alleen als een ander paard er aan trekt met spelen.
Maar dan ligt hij gewoon in het land en doe ik hem weer om. Cool

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:13

ik heb gisteren een vliegenkap gekocht van Harry's Horse.. ik vind het een fijn ding.. OK dan! en volgens mij kan impact er gewoon door zien.. heb hem voor mijn ogen gehouden en merk niet veel verschil met normaal.. hij loopt ook gewoon.. niet extra voorzichtig ofzo..

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:05

Ik wil graag ook een supermask kopen voor Michaela, want die krijgt van die enorme snotogen, alleen zou ze hem wel passen...ze heeft dan niet een enorm groot trekpaarden-hoofd, maar ze groeit natuurlijk nog! Dus ik twijfel wel een beetje...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 09:20

ik heb de supermask ook wel eens zien liggen in de ruitersportzaak (van rijs in zevenhuizen). Misschien kan je hem passen van een stalgenootje of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:25

Ik was er ook naar aant kijken maar ik denk dat de andere paarden er mee aan de haal gaan..*dilemma*

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:25

ik heb een hele goedkope gekocht om uit te proberen. Bij de pony is ie ietsje te groot maar verder zit ie bij de ogen goed. Bij bram sluit ie een beetje om de ogen, hij lijkt er geen last van te hebben (niet knipperen ofzo) maar als deze kapot is ga ik toch kijken voor een duurdere.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:29

#Ymke# schreef:
ik heb een hele goedkope gekocht om uit te proberen. Bij de pony is ie ietsje te groot maar verder zit ie bij de ogen goed. Bij bram sluit ie een beetje om de ogen, hij lijkt er geen last van te hebben (niet knipperen ofzo) maar als deze kapot is ga ik toch kijken voor een duurdere.

En welk masker is dit en waar kun je deze kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:53

ik vind het een ideaal ding , alleen gaan ry zijn "jukbeenderen" er aan kapot.. omdat t daar langs schuurt ..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:54

Onze oudjes hebben al jaren zo´n vliegenkap om ´s zomers. Ze hebben er geen last van en zien toch genoeg volgens mij. De kappen zijn nu wel toe aan vervanging aangezien het opgezette model eruit gaat, zodat ze tegen de wimpers aan komen. Als dat gebeurt gaat het wel irriteren bij ze, aangezien de wimperhaartjes in het oog kunnen gaan zitten. De kap moet dus wel genoeg ruimte voor de ogen hebben! Ik haal de nieuwe kappen bij Divoza, daar hebben ze nl. vliegenkappen die het meest lijken op de australische kappen die ik nu heb. Het (dikke) gaas is voorgevormd.
Let wel op met een neusnetje dat aan sommige kappen zijn bevestigd:
als je paard drinkt en dat netje nat wordt kan het de neusgaten afsluiten zodat ze niet meer kunnen ademen!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:04

Ik had hem bij de paardendrogist bestelt. Die ik bestelt was was te klein. Ik kon hem gratis om ruilen voor een grotere maat. Het geld kreeg ik weer terug gestort.
Volgens mij kan je er ook 2 bestellen als je niet weet of ie past en dat je er dan 1 terugstuurt.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:57

ik vroeg me dus eerst in een winkel samen met een vriendin ook af of paarden er n iet minder mee zien, en er staat een verkoopster achter ons, pakt zo'n ding uit het vak trekt hem over mijn hoofd en zegt: "zie je, je ziet er nog gewoon heel goed mee!"
En dat was idd zo....het was ff schrikken haha ineens zo'n ding over je hoofd maar heb nu zelf ondervonden dat je zicht niet slechter wordt...alleen als het donker is zie je wel wat minder maar verder zie je perfect!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:03

Ik ga vandaag zo'n masker kopen omdat Apollon helemaal panisch van al die vliegen word. De touwtjesfrontriem helpt niks.
Aan de reacties hier kan ik het beste een supermask kopen denk ik Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:23

Een vriendin van stal heeft ze zelf gemaakt voor onze paarden. Mijn paard heeft het de hele zomer keurig netjes gehouden én geen last meer van vliegen in haar ogen dus ik ben er zeer blij mee. Ook nooit gemerkt dat ze er niet slechter door kan zien overigens, ze loopt en rent er gewoon alle kanten mee op.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:30

Ik heb net een vliegenmasker bestelt op www.baduh.nl voor 7,95 euro!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 14:37

Dat is niet duur.Bij mij mij op stal zou die helaas binnen een week kapot zijn. Mijn paard word nl binnengebracht door de stalhouder en die houd hem vast aan het masker. Het is of halster om of masker anders teveel werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:52

Die van Kimdai is zo'n hele dunne, die niet lekker van de ogen af blijft zitten.'
Geef mij die duurdere modellen maar van DP (Farnham) of van Wrangler met een extra sluiting achter de oren.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:32

Ik heb net een week geleden voor Omar ook de supermask binnengekregen van de paardendrogist. Het was even spannend hoe hij erop zou reageren maar hij vond het best en het zat perfect en Omar ging meteen verder met belangrijkere zaken.. eten Haha! Je kan er goed doorheen kijken (heb het ook zelf even uitgeprobeerd).

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:11

mijn paard had hem vandaag op zijn 2e dag in de weide weer om. Liep heel voorzichtig naast mij mee naar binnen (en schrok onderweg overal van) daar zag hij volgens mij helemaal niets zo stom deed hij. Ik het masker af en hij zag meteen weer beter toch wel maf want in de weide rent hij wel enzo. Alleen had hij wel weer een prutoog zal wel op stal gebeurd zijn. Zijn ogen zijn ook zo gevoelig het is niet anders. Vind trouwens dat er wel erg veel vliegen waren voor de tijd van het jaar. Vorig jaar liep hij nog zonder om deze tijd.

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:13

vera schreef:
Ik vind een Supermask het beste, de meeste andere maskers zijn slap en komen tegen de wimpers aan. Lijkt me hoogst irritant als je met je ogen knippert.
Ik heb een Supermask nu 3 seizoenen gebruikt en hij gaat makkelijk zijn 4e in. Het is heel prettig om op te hebben, ik heb er zelf mee rondgelopen Bloos voordat ik hem bij mijn paard op deed. Je ziet alles prima en het is ook heel fijn tegen zonneschijn.

Mijn paard komt naar me toegelopen om hem om te laten doen, toch een goed teken lijkt mij.

Je moet ze wel 's avonds afdoen , dat staat ook in de beschrijving, ik denk dat het dan echt wel gevaarlijk donker in dat ding wordt.
Schuurplekken krijgen ze er echt niet van, het is van zacht bont gemaakt en heel makkelijk met een sopje schoon te maken.

Kopen dus Knipoog

Ben het er helemaal mee eens
Mijn paarden komen ook allebei naar me toe gelopen om het masker om te laten doen smorgens.