haflinger 4 jaar met of zonder ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:07

hoi,
ik zou echt niet met sporen gaan rijden met zo'n jonge pony. Mijn haf is nu bijna 5 en is voor ik haar kocht altijd met sporen gereden in de bak, omdat ze anders niet doorliep. Het probleem is nu dus dat ze haast alleen nog maar met spoorgebruik een beetje door wil lopen in de bak. Op de zweephulp reageert ze eventjes, maar bij haar kan ik dan om de 4 passen een tik erbij geven omdat ze gewoonweg niet reageert op mijn beenhulp. Heb ook overgangen, schijnovergangen enzo geprobeerd, maar dat lukte ook alleen met zweephulp erbij. Nu baal ik dus dat als ik eens lekker actief met haar wil rijden in de bak ik steeds die sporen moet gebruiken. wel probeer ik ze dan zo min mogelijk te gebruiken om haar toch zoveel mogelijk op kuitdruk te laten reageren, maar bij haar was ik gewoon bang dat ze zonder die sporen alleen nog maar op de zweephulpen ging lopen ipv op beenhulpen.
Dit vind ik echt jammer en vind het zoooo stom dat ze zo ongeveer is ingereden met sporen!! maarja..

Dus probeer echt alles zoals die overgangen, schijnovergangen, figuren rijden, tempowisselingen. dan komt het echt wel goed! maar begin alsjeblieft nog niet met die sporen omdat ze niet doorloopt.. want daar zijn ze niet voor bedoeld.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:09

ik zou zeker geen sporen pakken Scheve mond
Lessen en gedulddd zijn wel t beste denk

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:14

miekie:
bedankt voor je verhaal
en ik zal zeker voorlopig niet met spoeren rijden voordat hij alles zonder kan Lachen