nou wel of geen halster om????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wel of geen halster om in de wei???? + uitleg!!!

wel om doen, want
28 (23%)
niet om doen, want
93 (76%)

Totaal aantal stemmen: 121

Bollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:53

Ligt eraan wat voor paard je hebt... als hij veel speelt maar wel lief terug komt, kan en hoef je er beter geen om te doen. Als hij niet veel speelt en hij rent weg als je komt, kan je het beter wel doen.
Maar als hij wel speelt maar niet komt wordt het moeilijk...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:57

doe nooit! een halster om als je, je paard niet in de gaten kunt houden. een paard met halster loopt toch net zo hard, dus nut heeft het toch niet. het is alleen maar link. hij kan vast komen te zitten of een ander paard kan bij het spelen zijn tand eruit trekken doordat ie vast zit.

niet doen dus.

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:00

Absoluut niet!! Veel te gevaarlijk. Het gaat een tijd goed, maar die ene keer dat het fout gaat vergeef je jezelf nooit.

Met vangen heb ik nooit een probleem, ik moet ze eerder van me af slaan!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:03

HIj heeft hem altijd om met zijn greenguard er aan, ik zou niet weten waar hij achter moet blijven hangen? Wei is grotendeels met sloot omheind en andere kant met schriklint en daar blijft hij bij uit de buurt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:11

Ik vind dat het er helemaal van afhangt met wat voor paard je te maken hebt. Mijn pony doe ik altijd in de wei zonder halster. Maar als je te maken hebt met een paard dat moeilijk te vangen is, is het heel verstandig om wél een halster om te doen. Toch heb ik op NIET gestemd, omdat ik dat veel fijner en veiliger voor de paarden vind.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:11

Bij sommige stallen is het gewoon de regel, dus daar mag je niet vanaf wijken. Verder vind ik het een fijn idee dat de eigenaresse van de opfok mijn jaarling wat makkelijker kan vangen als er iets aan de hand is.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:13

teriema schreef:
HIj heeft hem altijd om met zijn greenguard er aan, ik zou niet weten waar hij achter moet blijven hangen? Wei is grotendeels met sloot omheind en andere kant met schriklint en daar blijft hij bij uit de buurt.

het zou niet de eerste zijn die achter zijn eigen ijzer zou blijven haken heeft ie die ook niet? staat ie alleen?
dan nog is het sowieso niet fijn voor het paard en te loos om er een om te doen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:19

doe mij ook maar geen halster om in de wei

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:41

phoenix4ever"]
[quote="teriema schreef:

het zou niet de eerste zijn die achter zijn eigen ijzer zou blijven haken heeft ie die ook niet? staat ie alleen?
dan nog is het sowieso niet fijn voor het paard en te loos om er een om te doen.
[/quote]

af en toe moet je wel een goede afweging maken, en als je moet kiezen tussen 100% kans op een hoefbevangen paard (bijvoorbeeld), of een kleine kans dat het paard ergens blijft haperen...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:53

bij ons op stal is het verplicht, ze worden iedere dag buiten gezet. ik zou t zelf ook liever niet hebben maarja

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:57

Bij ons houden ze ze om, ze worden allemaal buiten gezet en dat scheelt moeite vooral bij paarden die zich niet zo makkelijk laten vangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:57

Bij mij dus ook stalleke, helaas, maar het is niet anders.
maar aan de andere kant, hoeveel paarden lopen er met halster, denk aan opfok, maar dus ook op de stal waar ik sta.
Volgens de eigenaar is er nog nooit wat geweest, zolang hij paarden heeft en dat is toch al lang. (en hoop dus nog veel jaren langer)
dus 1 op de hoeveel paarden zal vast zitten op ernsige manier?
verder hoor ik nooit wat over dekens, daar kan toch ook een hoop mee mis gaan als je pecht hebt?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:58

Ik zou het liefst zonder halster doen. Maar bij ons op stal worden ze nou eenmaal buiten gezet met halster.... Niet elk paard kan ze even makkelijk pakken dus houd elk paard het halster om.

Als ze bij mij thuis zouden staan zou ik em wel afdoen denk ik..

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:00

nu lotte elke dag maar een paar uurtjes in de wei gaat (zo'n 2 uur) dan ben ik gewoon op stal dus dan heeft ze hem wel om.
maar volgende week mogen ze 24/7 het land op en dan gaat hij af.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:03

runningkawa schreef:
Bij mij dus ook stalleke, helaas, maar het is niet anders.
maar aan de andere kant, hoeveel paarden lopen er met halster, denk aan opfok, maar dus ook op de stal waar ik sta.
Volgens de eigenaar is er nog nooit wat geweest, zolang hij paarden heeft en dat is toch al lang. (en hoop dus nog veel jaren langer)
dus 1 op de hoeveel paarden zal vast zitten op ernsige manier?
verder hoor ik nooit wat over dekens, daar kan toch ook een hoop mee mis gaan als je pecht hebt?

Bij ons staat er maar 1 onder deken, en dat is die van mij, verder is er weinig waar hij aan kan blijven hangen, of het moet aan een weidepaal zijn, maar daar zullen ze niet in de buurt komen ivm schrikdraad
En de eigenaar van de stal, zit ook al erg lang in de paarden en bij hem is er idd ook nog nooit wat gebeurd

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:10

runningkawa schreef:

reken maar
mijn pony heeft na vijf jaar trouwe dienst deze winter haar nieuw zeelands dek volledig aan flarden gescheurd. Na "reconstructie van de feiten" (ze was een buiksingel kwijt en die ging ik zoeken) bleek dat ze waarschijnlijk op de een of andere manier aan een weidepaal is blijven hangen (vraag me niet hoe ze het gedaan heeft), de sluiting van de buiksingel was flink kromgebogen maar had het niet begeven, gelukkig heeft de deken het dan eerder begeven dan mijn paardje. En toch krijgt ze het (nieuwe) dek gewoon weer op volgende winter, als het net zo'n rotweer is als deze winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:16

ja daarom, maar die vraag is nog niet langs gekomen en deze al heel vaak Lachen
Kawa heeft daar dus ook een ongeluk mee gehad

Hij had een dominick deken op met enkele borstsluiting
die stomme dekens zouden altijd blijven liggen, ook met rollen.
Mooi niet dus.
De borstsluiting is geknapt en naar achter/zij geschoven en Kawa is in paniek geraakt door dat flapperende ding en door 5 lagen prikkeldraad gerent.
Hij heeft 100 engelbewaarders gehad.
Hij had veel sneeen, waaronder ook een paar flinke diepe, maar op een mm na, niets ernstigs geraakt. erg veel mazzel volgens de DA.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:18

ik heb ook zo'n deken met 1 sluiting, gelukkig is er nog nix gebeurd, ook niet met rollen etc.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:22

Ik heb gestemd op Nee want...... je paard zou maar jeuk hebben en aan een paal gaan schuren of zo iets en zou maar vast komen te zitten.... dan hebben 9 van de 10 paarden toch wel een probleem... en die van mij is gelukkig goed te vangen uit de wei! Ik heb dus geen halster om in de wei bij die van mij!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:24

Mijn paardje heeft geen halster om op de wei, deels vanwege de veiligheid. Zijn weidemaatje vind halsters van andere paarden ook erg leuk speelgoed..... En een halster omlaten heeft bij Jordy geen zin, hij heeft mini-oortjes, en daar gaat een halster zo overheen.... Kun je dus gaan zoeken.
Ze worden hier overigens wel buiten en binnen gezet, maar een halster is niet verplicht, als je het vraagt wordt het halster gewoon afgedaan in de wei en bij de ingang neergelegd. Tenzij het een erg moeilijk te vangen paard is natuurlijk. Maar Jordy rent naar iedereen toe die hem ooit te vreten heeft gegeven Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:31

mijn ponys gaan zonder halster naar buiten. lijkt me veel prettiger. in het wild hebben ze het ook niet. een halster hebben ze alleen om als ik ze ff moet pakken of met wandelen ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:40

Niet, want:

-Het paard heeft zo minder kans om ergens achter te blijven zitten/ haken
-Je maakt het paardendieven zo wat moeilijker.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:45

loulou heeft ook nooit een halster om in de wei.

Sammm schreef:
Niet, want:

-Het paard heeft zo minder kans om ergens achter te blijven zitten/ haken
-Je maakt het paardendieven zo wat moeilijker.

loulou is ook zonder halster niet moeilijk te vangen, dus dat zal nie veel schelen. ik laat wel eens m'n halster thuis liggen dan neem ik der gewoon zonder halster mee naar stal Lachen

TinkerSilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:52

Niet ivm blijven haken/slopen, enz...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:05

Bij Pablo gaat ie af als hij 24/7 op het land staat. Dan ben ik namelijk degene die hem eruit haalt. Als ze alleen overdag op het land staan blijven ze wel om. De halsters hangen trouwens wel aan een rek naast de wei ingang.