manege grol en camping julianahoeve renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:16

Ik heb op Bruno gereden, mijn zusje op Sjors.
De paarden zagen er verder goed verzorgd uit! Geen wonden, werd niet op kreupele paarden gereden, er werd voor je gezadeld, paarden waren alles behalve ondervoed.
Een best leuke manege dus

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:07

griebels schreef:
Ik heb daar ook gereden vorig jaar.. Ik zat ook op de fjord Nico...
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik heb nog nooit een fjord gezien die zo snel was! Hij haalde meerdere paarden in, en ik zat echt met mijn mond vol tanden op hem.. Snapte er niets van Fjorden waren in mijn ogen van die lompe slome trage paardjes... Mening is dus zeker wel veranderd! Haha!

ps dit is echt waar en dus geen geintje. Snap niet dat Nico zo sloom was bij jullie... Miss is het omdat ik tijdens het crossen meestal de paarden los laat en dus compleet laat gaan, en wel weer terug pak als het nodig is Verward

nou dan zal je wel op een andere fjord hebben gezeten denk ik. ik had los de teugels in 1 hand bij het gespje . verlichte zit. ik ga hem niet aansporen want die beesten moeten al zo hard werken. vind ik ook nergens voor nodig. hij had er plezier in. dan heb ik dat ook. maar hij nico hielt de andere paarden echt niet bij.

linielin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:20

ik heb daar ook twee keer gereden toen ik bij port zelande op vakantie was. ik reed toen op odessa en silvester ofzow dacht ik. maar ik vond het ook geen super manege hoor.

linielin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:28

ik heb daar ook twee keer gereden toen ik bij port zelande op vakantie was. ik reed toen op odessa en silvester ofzow dacht ik. maar ik vond het ook geen super manege hoor.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:29

gijsenkim schreef:
Als je bij zo een seizoensbedrijf gaat rijden......... ZELF zadelen, desnoods het zadel er even afhalen...... vaak liggen die ruggen helemaal open!! Ook kijken of je paard rad is..... soms lopen ze gewoon op drie benen...... en die dikke duitsers die merken dat toch niet. Denk erom dat die paarden heel hard moeten werken, heel hard. Laat je dus niet verleiden om een paard echt te gaan rijden. Lift lekker mee op het dier. Laat m niet harder lopen dan hij wil. Ze zijn heel goed geworden in het zichzelf ontlasten en respecteer dat!

Ik heb er een bloedhekel aan. Dat soort bedrijven zouden eigenlijk verboden moeten worden of heel goed gecontroleerd moeten worden door de AID!

*maag draait ineens om*
Ik heb dus een aantal weken geleden een buitenrit gemaakt, zoals al eerder vermeld. Maar ik heb er totaal niet bij nagedacht om het zadel te controleren. Ik verwacht wel dat een manege dat zelf ook controleerd. Anders vind ik dat het complete dierenmishandeling is, als het zadel op een open wond gelegd wordt.

Zoiets zou inderdaad verboden moeten worden, dat is me de laatste rit ook wel duidelijk geworden. Waar het dus allemaal om draait is het geld, helaas

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:31

zo gaat het op een manege die hun inkomsten halen uit de toerisme, maar op die camping staan mijn ouders met een huisje
Laatst bijgewerkt door Black_riders op 18-04-04 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:43

sharir"]
[quote="griebels schreef:
Ik heb daar ook gereden vorig jaar.. Ik zat ook op de fjord Nico...
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik heb nog nooit een fjord gezien die zo snel was! Hij haalde meerdere paarden in, en ik zat echt met mijn mond vol tanden op hem.. Snapte er niets van Fjorden waren in mijn ogen van die lompe slome trage paardjes... Mening is dus zeker wel veranderd! Haha!

ps dit is echt waar en dus geen geintje. Snap niet dat Nico zo sloom was bij jullie... Miss is het omdat ik tijdens het crossen meestal de paarden los laat en dus compleet laat gaan, en wel weer terug pak als het nodig is Verward

nou dan zal je wel op een andere fjord hebben gezeten denk ik. ik had los de teugels in 1 hand bij het gespje . verlichte zit. ik ga hem niet aansporen want die beesten moeten al zo hard werken. vind ik ook nergens voor nodig. hij had er plezier in. dan heb ik dat ook. maar hij nico hielt de andere paarden echt niet bij.
[/quote]

Ik zat zekers te weten op Nico.. Heb hem ook zelf gezadelt... Miss had hij die dag goede zin Verward

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:47

griebels schreef:
Ik zat zekers te weten op Nico.. Heb hem ook zelf gezadelt... Miss had hij die dag goede zin Verward

Dat zal dan wel denk ik. Bij mij zat hij ook in een rustig galopje, terwijl ik de teugels los had en in de verlichte zit zat.
Misschien was je aan het begin van het seizoen gegaan, waardoor ze wat frisser zijn?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:00

Ik ben vorig jaar 10 mei gegaan. Dat weet ik nog want we vierden mijn moeders verjaardag (de 10e) en mijn vriend's verjaardag (de 12e)... Ik heb hem ook zelf gezadelt, en ik ging ook met de eerste groep mee... Dus het kan ook zijn dat Nico nog niet gelopen had. Ik vroeg in elk geval om een snelle pony, aangezien ik nog nooit over het strand had gecrosst... Ik kreeg deze mee...