Dubbelgebroken bit voor jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:45

dikte en lengtes zijn helaas niet op elkaar afgesteld... zo zag ik een keee een welsh met een bitje van 11 cm die toch wel 2 a 2.5 cm dik was... voor zo'n klein bekkie is dat natuurlijk veels te groot. en bij mijn arabier was zelfs een 18mm nog te dik.

shadow rijd ik op een 18mm dubbelgebroken bit van aurigan (namaak KK)

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:52

toen ik mijn paard kreeg (dat is 2 jaar geleden en was toen 3,5) reed ik haar met een enkel gebroken watertrens. we gingen lekker rijden en het ging voor geen meter: ze luisterde gewoon niet naar mn benen en naar mn hulpen. ze was ook niet nageeflijk te rijden en ze hield alleen maar dr kop omhoog, er zat gewoon echt geen beweging in. toen ben ik met een thiedemann gaan rijden en dat ging super. na een maandje met de thiedemann te hebben gereden (natuurlijk ook met afwisseling) heb ik zonder geprobeerd met een nieuw bit! en dat is een dubbel gebroken watertrens geworden!!! weer een tijdje met de thiedemann doorgereden en nu ben ik overgestapt op de qoque. hier rij ik nu ongeveer 1x in de 2 weken mee. en dat gaat super goed..ze is feller aan mn been geworden, zit op het moment nog wat vast, maar d.m.v goede training komt dat wel weer goed. ik heb een moeilijk paard, ze is heel sterk en heeft een eigen wil. ze speelt met dr lip, d.w.z ze gooit dr lip telkens omhoog. en dit is heel vervelend met rijden. ik heb nu een bit bestelt: roestvrijstale ringen en koperkleurige middenstuk. ik hoop dat het ''lipspelen'' nu wordt verminderd.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:53

dit is hem, alleen ik heb hem in dubbelgebroken bestelt.
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:00

Hulpmiddelen bij een jong paard?
Als je goed les krijgt, heb je die toch niet nodig? Hoe jong het paard ook is..