wanneer op je eigen leeftijd 't beste pony kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wanneer op je eigen leeftijd 't beste pony kopen?

onder de 12
8 (9%)
12
3 (3%)
13
1 (1%)
14
5 (6%)
15
5 (6%)
16
11 (13%)
17
5 (6%)
18 of hoger
43 (53%)

Totaal aantal stemmen: 81

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:22

Pfff, ik heb niet gestemd. Is helemaal van de persoon afhankelijk...
Zelf ahd ik op m'n tiende een eigen paard, daarna kwam mijn pony en nu heb ik weer een paard, ik ben nu 14.
Mijn ouders betalen de stalling, mijn lessen, de hoefsmid, dierenarts enz. enz.
Zelf betaal ik wel vaak mee aan spullen.

Maar echt je pony zelf onderhouden en ook de nodige aandacht geven kost gewoon veel geld en tijd, en dat heb je lang niet altijd als je een jaar of 16/17 bent geloof ik Bloos!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:54

Ik heb ook niet gestemd, is afhankelijk van geld, ervaring, zelfstandigheid en ouders.
Als je ouders niets met paarden hebben kun je er pas een nemen als je zelf verantwoordelijk genoeg bent.
Ik kreeg een pony toen ik bijna 15 was, hij werd betaald door mijn ouders, maar ik verzorgde hem, nooit problemen gehad.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:05

Ik denk toch dat dit echt van de persoon zelf afhangt.
ik ken mensen die al verantwoording kunnen hebben vanaf elf jaar, maar ook mensen die nu 18 zijn en dat nog niet kunnen Bloos!

_Beauty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:36

ik vind dat het aan de persoon zelf ligt, als die gene de verantwoording aan kan en zeker weet dat alles lukt dan is die er klaar voor Lachen

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:38

Het is per persoon verschillend.
Toch heb ik gestemd voor 18 of hoger (hoewel ik op m'n 15e een pony kreeg) Want hoe jonger je bent hoe minder verantwoordelijksgevoel je hebt. En hoe vaak zie je niet dat meiden die op hun 14/15e helemaal gek zijn van paarden en een eigen pony krijgen er op hun 16/17e mee stoppen. Want dan komt opeens het uitgaan in hun leven en dan zijn jongens/vriendjes ook wel erg leuk. Dus moet de pony het veld ruimen voor de jongens want dan hebben ze geen tijd meer
En er zijn er zat die wel hun pony houden in die leeftijd hoor. Maar ik vindt dat als je 18 bent weet je wat het uitgaan/jongens inhoud, je kunt je tijd beter indelen en weet of je echt paardengek genoeg bent en je het dus altijd zal blijven Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:46

Wanneer je er ook echt echt tijd voor hebt...en dus niet 2x per week een bijrijder laat komen en 1x per week zelf komt...(zo iemand ken ik dus...Boos! ) en de rest van de dagen dat paardje maar gewoon laat staan op stal

Goed nadenken wat je doet, want het is echt een grooote verandwoordelijkheid!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:49

Als je ouders alles betalen, maakt de leeftijd niet zoveel uit.
Ik heb gekozen voor 16 jaar, vanaf die leeftijd kun je ook diverse bijbaantjes nemen enzo....
Ik had mijn eerste eigen pony gekocht (dus zelfstandig) toen ik 15 was.
(ik liep toen al 1,5 jaar de ochtendkrant, mocht eigenlijk niet, maar stond op naam van mijn zus!)

het ligt eraan hoe belangrijk je uitgaan enzo vindt....(je kunt tenslotte niet alles)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:53

Ik stem niet.. want het hangt eigenlijk helemaal van diegene af, of die het kan en ook wil!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:33

Ik heb Dennis gekocht toen ik 17 was. Toen kon ik hem financieel helemaal zelf onderhouden. Mijn ouders moesten er natuurlijk wel achter staan mocht er wat gebeuren wat ik niet kon betalen maar dat is gelukkig tot nu toe nog niet voor gekomen.

Als student/scholier zijnde heb je wel iemand nodig die kan bijspringen mocht er iets fout gaan vind ik.

XSantyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:09

Het gaat er om of je goed met paarden om kan gaan en of je genoeg verantwoordelijkheids gevoel hebt. Ik heb niet gestemd, omdat het zoals veel al zeiden van de persoon zelf afhangt. Ik kreeg mijn eerste pony toen ik 10 was, samen met mijn zus. Mijn zus was toen 12. We hadden samen al heel lang gespaard. Ik heb nu een andere pony. Ik moet zelf de spullen betalen, wormenkuren, hoefsmid en biks ook. Mijn ouders betalen hooi, stro en de dierenarts. De hoefsmid kost maar €10,p per keer voor het bekappen maar dat is ook een kennis van ons.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:16

Ik vind de leeftijden hier wel erg hoog. Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar als je ouders je helpen vind ik 10 best een mooie leeftijd. Ik kreeg toen een shet met de belofte dat ik na een jaar een wedstrijdpony zou krijgen, wanneer ik de shet goed verzorgde. De shet is als gezelschap gebleven.
Ik vind dat je door een pony ook verantwoordelijkheid leert ipv dat je het al moet hebben. Daarbij leer je met eigen pony imo meer dan op de manege. Ik vind wel dat de ouders goed op het welzijn van de pony enzo moeten letten. Als ik op mn 16e inderdaad minder aandacht had besteed, was ie meteen verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:20

Ik heb mijn eerste pony gekocht toen ik 10 was. Ik heb de pony zelf betaald, maar mijn ouders hebben wel altijd het onderhoud ondersteund en later ook af en toe gesponsord bij de aankoop van mijn paarden.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:34

Mijn dochter heeft nu ook haar eigen pony gekocht,ze is 9.
Verder betaal ik alle kosten en help mee met de verzorging.
Of ze de verantwoordelijkheid aankan weet ik niet maar mocht het niet gaan dan zorg ik er zelf wel voor.
Als je niet een soort van vangnet hebt moet je er niet te jong aan beginnen anders eindigd de pony net als de hamster in het kooitje,er kijkt niemand meer naar om.
We hebben bewust gekozen voor een oudere grotere pony,die kan blijven tot haar laatste dag.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:42

Ik was ook 9 toen ik mn eerste pony kreeg. Wel met ondersteuning van mn ouders die elke dag meegingen, alles betaalde en hielpen met verzorgen. OK dan!
Ik heb me altijd 'verantwoordelijk' ( voor zover je je verantwoordelijk kan voelen als je 9 jaar bent Tong uitsteken ) gevoelt voor mn paard(en)
en ik heb ook altijd mn best gedaan zo goed mogelijk voor mn paardjes te zorgen.
We zijn nu ruim 11 jaar verder en nog steeds ga ik elke dag met veel plezier naar mn paardjes en er is nog nooit een dag geweest dat ik geen zin had of dat ik niet naar ze omgekeken heb ( behalve als ik op vakantie ben dan)
Ik persoonlijk vind dat je een kind van een jaar of 9-10 nog niet de volle verantwoording kan geven over een levend wezen.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen want ik ken ook mensen van in de 20 die niet eens op een verantwoordelijke manier voor hun paardje kennen zorgen.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:53

Zep, hoe kom jij aan geld op je 10e om een pony te kopen? Gewoon nieuwsgierig.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:40

ik was 16 en me zusje 15 toen we ro kregen.