iedereen een verzorg/eigen paard???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:18

zelf heb ik een eigenpaard maar hiervoor ook een verzorg paard gehad ( was de enige die erop kon rijden dus was het als het ware mijn paard Knipoog en mijn paardje is de dochter van hem dus op zich wel top

maar gewoon een beetje rondkijken soms zijn er advertenties van mensen die een bijrijder zoeken gewoon reageren!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:27

Ik heb ook heel lang maar 1 keer in de week gereden op een manege, ponyclub etc. Had ook geen eigen. De pony van mn buurman borstelde ik wel eens.
Had vanaf mn 11e wel verzorgpony's op een welshfokkerij die ik elke week poetste, maar meer in die tijd ook niet.
Later ben ik die pony's zelf gaan trainen en voorbrengen op keuringen. Tussendoor nog verschillende andere verzorgpony's
Op mijn 13e kreeg ik een bijrijdfjord, en later nog meer bijrijpaardjes die ik voor de mensen van de fjord reed.
Op mijn 15e kwam mijn eerste echte eigen pony, met een dikke mazzel hoor, het is dat ik stalling,hooi,stro en weide gratis heb bij een vriendin, anders had ik geen pony kunnen onderhouden.
Op mijn 17e heb ik mijn pony omgeruild voor mijn paard en op mijn 19e heb ik zelf mn shet gekocht die ik nu nog heb, Bas.
Zo ze je maar dat het raar lopen kan, ik mag echt de ouders van mijn vriendin heel dankbaar zijn dat ze me niks laten betalen voor de stal etc, anders had ik zelfs Bas niet kunnen onderhouden financieel gezien.

Blijven zoeken, heb ik ook gedaan en zo ben ik bij verschillende paardjes terecht gekomen, als je echt wat wil zul je er zelf achteraan moeten, hier tenminste wel want ze komen je niet uit de huiskamer plukken Knipoog

Ik belde bij elk huis wara pony's stonden aan of ik ze mocht borstelen, hoe vaak ik wel het woord "nee" heb gehoord is op 2 handen niet te tellen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om een verzorpony te vinden Knipoog

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:29

Je bent heus niet de engiste, wat zowiezo al aan de reacties te zien is Knipoog Niet iedereen stemt hoor die op bokt zit.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:44

SANEX schreef:

Ik belde bij elk huis wara pony's stonden aan of ik ze mocht borstelen, hoe vaak ik wel het woord "nee" heb gehoord is op 2 handen niet te tellen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om een verzorpony te vinden Knipoog

Ja het komt je meestal niet aanwaaien,
en ja het woord NEE klonk me bekender in de oren dan JA

je kan trouwens ook wel op marktplaats zoeken.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:45

Ik rijd al 14 jaar en heb nog geen eigen paard! Maar dat zou ik de komende 5 jaar ook nog niet willen. Pas als k echt tijd, ruimte en geld heb. Tot die tijd vermaak ik me prima met mn semi-eigen paard...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:11

Ik heb ook jarenlang op een manege gereden en heb nu sinds ruim een maand een bijrijdpaard. Eigen paard komt pas in beeld als ik afgestudeerd ben!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:12

aaaalloo

Ik rij owk 1 x per wek hoor, heb dan les.

en ik help 2 x per week met ded lessen, je weet wel, zeurende kinderen helpen opzadelen omdat hun pony 'eng' is, aansingelen, beugels op maat, dat soort dingen. daarvoor mag ik dan ook om de week rijden, ,een uur OK dan!

Daarvoor reed ik ook maar een uurtje per week. Doe gewoon je best met de lessen, dan komt t vanzelf

en ik heb een verzorgpaard Pepper, 126 jaar, ,lomp, oud en een odoorgezakte rug, maar super-super-súper lief Lovers

Je kunt dr dus niet meer op rijden, maar verzorgen vind ie ook heel leuk. en jah, daar hebben ze mij voor gevraagd, t moet dus komen aanwaaien Lachen

=xx=ies [naam]

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:13

uhm

er staat 126 jaar, bedoel dus 26 jaar *LOL* Verward

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:13

Serendipity1 schreef:
en ik heb een verzorgpaard Pepper, 126 jaar, ,lomp, oud en een odoorgezakte rug, maar super-super-súper lief Lovers

=xx=ies cynthy

zozo...

Bollee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 21:18

Misser"]
[quote="Cynthy schreef:

=xx=ies cynthy

zozo...
[/quote]

ha ha, misser, kannie nog droger!!! Ha ha ha!!! *ligt plat*

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:20

Ikheb een eigen paard en rijdt 5 keer per weeek

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:40

ik heb ook jaren gewoon maar 1 keer in de week gereden hoor! Altijd kijken als ik een paard zag lopen buiten, dat wil ik ook!
Nu rij ik sinds een tijdje veel verschillende paarden meerdere keren per week. is erg leuk, maar jah het kost ontzettend veel tijd en ik heb ook nog mn studie! hou t lekker ff zo een eigen paard heb ik zowieso geen tijd voor! en zo is het voor mij prima opgelost! kan rijden wanneer ik wil! Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:43

Het meerendeel van Bokt heeft volgens mij wel 1 of meerdere paarden,
of zegt er een te hebben Knipoog
En volgens mij is 95 % begonnen met 1x in de zoveel tijd lessen Knipoog

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:48

Ik heb een hele tijd ook 1x in de week gereden, gewoon op een manege. Maar ineens op bokt kwam johnvt naar me toe en zei dat de eigenaresse van een paardje bij hem op stal nog een verzorgster zocht. Ik heb toen gereageerd. En ik verzorg dat paardje nu met heel veel plezier 2x in de week. Ik rij nu in totaal dus 3x per week.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:11

x4you"]
[quote="SANEX schreef:

[/quote]

Zou t aan de provincie liggen ? Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:17

Ik rijd nu meer dan 7,5 jaar maar heb meer dan 6,5 jaar 1 keer in de week gereden. Ook toen ik dus al op bokt zat!
Nu het afgelopen jaar ben ik gevraagd om een c-pony te rijden op zaterdag naast mijn les (en soms nog een andere dag ind e week) en sinds 1 september heb ik een hele leuke verzorgtinker! Daar mag ik komen wanneer ik wil en ik rijd nu dus meer dan ooit!

Maar ik ben ook begonnen met 6,5 jaar 1 keer in de week! En dit is me in 1 jaar aan komen waaien! Niet opzoek gaan dus (ik was het zoeken gestaakt wilde niet lukken) maar soms komt het uit de vreemdste hoeken. (de manege eigenaren hebben mij gevraagd de pony van hun dochter te rijden buiten, wat voelde ik me vereerd!)

Succes hoor! Maar wat zeker is! Als je 1 uur in de week rijd dan waardeer je het rijden veel meer! Het word een beetje gewoontjes helaas! Dat is een hele luxe vervelende bijkomstigheid!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:07

SANEX"]
[quote="x4you"][quote="SANEX schreef:

[/quote]

Zou t aan de provincie liggen ? Tong uitsteken
[/quote]

whaah haha ja denk t Knipoog

maar in eastermar, ken je denk ik wel, daar zoekt zowat heel eastermar een verzorgster

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:15

Ik ook maar 1x per week hoor...

Zou wel vaker willen, maar ja...Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:39

Ik rijd ook (nog maar) een keer in de week. Ik rijd dan ook bij een manege.
Ik heb nu sinds een week of twee twee verzorgpaarden, het is de bedoeling dat ik ze allebei ga rijden. Dus wanneer zij (en ik) zo ver zijn dan rijd ik ook vaker. Maar vijf keer in de week zou ik echt niet trekken! Dan ben ik doodop en dan vinden de paardjes het ook minder leuk.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:00

Ik rij ook gewoon op een manege hoor! Na overleg met mijn portomonnee heb ik gekozen om nu sinds een paar maanden 2x in de week te lessen (anders moest ik weer een hele week wachten Haha! )

Maar een eigen paard? Die komt er echt wel, als ik tijd, geld en plaats heb! Alleen nu nog even niet...Boos!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:02

Toen ik m'n haf nog had reed ik 4 a 5 keer in de week
Hij is nu weg rij nu 1 keer per week ofzo op het paardje van een vriendin
Ben nu op zoek naar een nieuw haffie zodat ik weer lekker kan rijden Haha!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:41

Ik rij ook op een manege, 1 x per week. Ik zou wel meer willen maar het is zoo duur!
Ik heb wel een verzorgpony, die doe ik 2 keer per week, maar daar rij ik nu niet op vanwege hoest..

Margaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:42

Ik heb ook nog steeds geen eigen paard en ik loop nu toch al tegen de 40
dus je kan wel nagaan. Rij ook op de manege, maar lease nu wel een paardje. Helaas zij wordt binnenkort verkocht, en ze heeft voor leasen geen andere paarden meer, dus ook maar weer terug naar 1 of 2x in de week. Ik ga a.s. zaterdag wel kijken voor een ander paardje dus misschien dat daar wat uit komt.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:10

Ik heb ook eerst zo'n 14 jaar op manegepony's en -paarden gereden, toen een paar bijrijpony's gehad en nu, na 18 jaar, heb ik een eigen paardje!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:53

Ik en andere (fleury, _Tanja_ oa ) hebben ook jaren lang 1 keer in de week rondgehobbelt op de manege. Wij waren al langer op zoek naar een verzorgpony, maar konden gewoon niks vinden. Nu zijn we alledrie voorzien Haha! ... ik rijd nu zo ongeveer 3 keer in de week, 2 keer op mijn verzorgpony en 1 keer op de manege.