hoe word mijn paardje dikker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:22

Paarden zijn erg moeilijk dik te krijgen is mijn ervaring. Vorig zomer was mijn Mirk ook ontzettend mager. Doordat hij een heel energiek paard is en het land bijna geen gras stond en de mensen waar MIrk stond hem niet meer bij wouden voeren (want dat vrat hij niet op Verward ) heb ik hem voor tijdelijk in een land hier in Zoutkamp gezet. Daar stond hij samen met een rustige ruin in een groot weiland. Daar is hij ontzettend van aangekomen. Ik voerde hem zelf nog 2 kilo musli en 2 kilo biks bij per dag. Nu staat hij op een andere stal, en heeft hij de hele dag kuil door te eten. Werkelijk, je herkent hem niet terug!!!

kiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 17:27

oke, mijn paard is ook te energiek en ook moeilijk bij te voeren dus! maarre is het niet slecht om de hele dag door kuil te voeren?

groetjes!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:31

Licor is ook een stuk te mager in mijn ogen, je kan zijn ribben zien. Voor de rest glimt hij je tegemoet en is hij 1 brok energie, maar ik vrees dat zijn hengst-zijn deze tijd (voorjaar, veel merrieluchtjes) nogal veel calorietjes doet verbranden...
Hij krijgt sinds vorige week extra kuil, maar ik denk dat hij pas wat voller gaat zijn als hij weer bij mij thuis op de wei staat. De weides waar hij nu op staat in de manège, zijn namelijk zo kaal als wat. Thuis is het gras wat voedzamer.