Wie kent deze maneges in ZH?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 22:07

Mmmz, vind ik niet echt een supermanege eerlijk gezegd ....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 07:23

xcynthiax"]
[quote="Kleintje schreef:
Halthouden --> Zo, je Harley is weer ontkoppelt. Gas los, benen eraf en halthouden maar).

ik heb altijd geleerd om je benen er aan te houden Verward
[/quote]
Daarom kreeg ik ook die opmerking! Ik deed het dus verkeerd. Alsof ik op een Harley Davidson zat (je weet wel, zo'n motor). Handen had ik naar voren, benen eraf etc. etc.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:34

Kleintje"]
[quote="xcynthiax"][quote="Kleintje schreef:
Halthouden --> Zo, je Harley is weer ontkoppelt. Gas los, benen eraf en halthouden maar).

ik heb altijd geleerd om je benen er aan te houden Verward
[/quote]
Daarom kreeg ik ook die opmerking! Ik deed het dus verkeerd. Alsof ik op een Harley Davidson zat (je weet wel, zo'n motor). Handen had ik naar voren, benen eraf etc. etc.
[/quote]

owww....hahahaha ik wou al zeggen

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 12:41

Renza, hoe duur is PL op de manegerie?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:29

Losse les is 24 euro per half uur, op een kaart betaal je 265,00 (voor 13 lessen), dat is per les 20,38.

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:28

Zow, da's wel erg duur zeg. Nog mensen die bij Smit Stables, Prinsenstad (prijzen PL) of HC Rottemeren rijden en me het een en ander kunnen vertellen? Ga volgende week denk ik sowieso maar een afspraak maken bij één van deze drie ... weet alleen nog niet bij welke Scheve mond

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:06

Samantha, stuur Megantjuh eens een pb, die rijdt er ook. Gracy rijdt er ook en heeft er ook een paard staan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:59

De Prinsenstad is groot, onpersoonlijk, veel klanten in een les, zelfs tot 14 ! personen. De lessen worden best leuk gegeven. De ponies en paarden die het manegewerk doen zien er niet uit om over naar huis te schrijven, de tuigage is oud, dat geeft niets, maar het is ook vaak kapot. De hardwerkende manegepaarden staan ook nog in stands....
De pensionklanten hebben hier een streepje vóór, hun paarden en ponies zien er perfect uit en hebben mooie boxen. De pensionlessen lijken wel een modeshow. Voor mij geen fijne manege, voor een ander ws. wel.Het is maar net wat je zoekt. Over stal Smit heb ik van een kennis heel positieve verhalen gehoord. Er is ook een rijvereniging en ze hebben nette faciliteiten.

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 21:31

Niemand die NU bij de Prinsenstad rijdt en de prijzen weet?

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:38

Ik heb 8 jaar op ruiterclub Pynacker gereden en heb het er altijd naar mijn zin gehad, ze hebben er leuke paarden op goed niveau en de lessen worden allemaal door gediplomeerde instructie gegeven. Er zijn regelmatig FNRS wedstrijden. max 7 of 8 paarden in de les, ben er weg gegaan omdat ik mijn eigen paard kreeg.

Silverster ben ik regelmatig geweest, vind ik helemaal niets. Ben niet echt voor de fabrieksmaneges en dat was er wel een vond ik persoonlijk.

HC Rottemeren vind ik er altijd goed uit zien, een vriendin heeft daar gereden en ze vertelde dat het er op zich wel leuk was, echter was ze beginneling en is dat niet te vergelijken. Wel weet ik dat ze hele leuke paarden hadden staan, maar dat deze heel snel verkocht werden door leden, waardoor alleen de minder leuke/ lieve paarden er bleven staan. Weet natuurlijk niet hoe dat nu is!

HC Hillegersberg vind ik een mooie manege met een goed niveau van lesgeven. Ook leuke paarden en een goede manier van omgang met de paarden.

Prinsjesstad ben ik een keer tijdens een keuring geweest, hierbij stonden de pony's iig met zadel en hoofstel om te wachten wanneer ze weer mochten. Ik weet niet of dit nog het geval is, maar daar houd ik persoonlijk niet van. De les zat overigens ook BOM vol!

Dus HC Hillegersberg, RuiterClub Pynacker en Rottemeren heb ik een positief gevoel over!

Maar menn hoe duur, 24 euro voor een half uur Verward Das duur!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:32

Jetta schreef:
De Prinsenstad is groot, onpersoonlijk, veel klanten in een les, zelfs tot 14 ! personen. De lessen worden best leuk gegeven. De ponies en paarden die het manegewerk doen zien er niet uit om over naar huis te schrijven, de tuigage is oud, dat geeft niets, maar het is ook vaak kapot. De hardwerkende manegepaarden staan ook nog in stands....
De pensionklanten hebben hier een streepje vóór, hun paarden en ponies zien er perfect uit en hebben mooie boxen. De pensionlessen lijken wel een modeshow. Voor mij geen fijne manege, voor een ander ws. wel.Het is maar net wat je zoekt.

Ik heb precies dezelfde ervaring met Prinsenstad. De lessen waren ok, maar het gaf me een gevoel van manege-fabriek. Soms tot 6 lessen tegelijkertijd, pensionpaarden werden altijd voorgetrokken, en het snobgezicht van de eigenaars was daar de normaalste zaak van de wereld.

Heb trouwens met de ponys met zelfs 22 in een les gereden, niet normaal!!

RCP (ruiter club Pijnacker) zou ik zo weer gaan rijden als ik wat meer in de buurt woonde. Heb er een aantal jaar gereden. De paarden waren goed, en goed verzorgd. Eigenlijk veel "buitenbeentjes" die op een "normale" manege niet braaf genoeg waren. Daar leer je van!
De les was ook goed, en afwisselend, wat ik heel belangrijk vindt!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:41

Trouwens, RCP is prijstechnisch heel voordelig voor de randstad, omdat veel door vrijwilligers wordt gedaan. Daarentegen wordt ook wat van jou verwacht!
(ik geloof na elke les met zijn allen 1 stal uitmesten en eens in de 3 maanden op zondag mesten en voeren).

Betaalde toen 75 gulden (!) per maand.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:48

klopt, je moet bij RCP wel na les een stal of de stands uit mesten.

miepmiep, mss ken ik je wel ergens van? Heb ook lang op RCP gezeten!