Manenkam bloedt na trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:22

Ik knip het altijd. Als je het daarna nog schuin inknipt, ziet het er ook heel natuurlijk uit. En het gaat makkelijker, sneller, en is ook fijner voor het paard.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:08

Als je goed manen kan trekken zal het voor 9 op de 10 paarden niet uitmaken of je trekt of knipt. Die van mij heeft nergens last van en lijkt het zelfs wel lekker te vinden. De paarden staan elkaar toch ook altijd in de manenkam te knauwen, dus supergevoelig zal de kap niet zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:10

nou das niet helemaal waar.......... als er getrokken moet worden moet ik rond de 15 paarden trekken en daartussen zitten paarden die meewerken en paarden die ik alleen met een praam op kan trekken.......... en ik trek bij elk paard toch echt hetzelfde

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:34

Hi,

Yfande laat zich de manen ook niet trekken, mijn instructrice heeft me toen laten zien hoe ik de manen moet knippen zonder dat het er als geknipt uitziet. Ik blij en paard nog blijer
Je knipt de manen op lengte en dan knip je een klein stukje vertical in om ze de look van trekken te geven. (Yfi heeft een hele dikke manen en ik knip dus hoog vertical in om ze uit te dunnen), dus wat verootjoo ook zegt.