Buitenrit met dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:49

In principe maakt het natuurlijk niet uit; een dressuurzadel is een dressuurzadel omdat je daar een 'dressuurhouding' in hebt. Als je snel spierpijn krijgt in die houding zou ik het niet doen. Ook niet als je gaat racen enzo, dan heb je geen goede steun bij de knie (daar is een springzadel dus best goed voor). Het ligt er toch aan wat jij het makkelijkst vind zitten en waar je het het langst op kan uithouden. denk eraan; drie uur is lang...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:34

M'n verzorgpony heeft alleen een dressuurzadel en het zit echt heerlijk, maak vaak genoeg een buitenrit van meer dan 3uur...

...verder spring ik ook gewoon met het zadel (niet regelmatig) maar als we springen doe ik het er ook gewoon mee, gaat perfect Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:50

Ik zou gewoon het zadel gebruiken die je gewend bent.
Daarbij is het maar 3 uurtjes hoor, kom je wel door. Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:54

Ik rij altijd buiten met mijn dressuurzadel, zit nog lekkerder dan mijn VZH zadel Haha!

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:37

Het maakt helemaal niks uit. tis maar net wat je lekker vind zitten. Persoonlijk houdt ik meer van een veelzijdigheidszadel of een springzadel, maar dat is persoonlijk.