Helpen die dingen nou echt??? > proppengaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:14

maar hoe doen jullie dat dan? dopen jullie de watten in olie of hoefvet oid om ze vet te maken?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:04

YvonneS"]
Lijkt me dat die ijzeren er niet zo snela uitgaan namelijk
[/quote]

Nee laat dat nou net het probleem zijn. Je krijgt ze er bijna niet meer uit omdat de schroefgaten vol stront zitten.

[quote="biepp schreef:
maar hoe doen jullie dat dan? dopen jullie de watten in olie of hoefvet oid om ze vet te maken?

Ik knip een wattenschijfje in vieren, leg ik op een krukje o.i.d. en druppel er twee of drie druppeltjes kruipolie op. Dan druk ik ze met een lange spijker in de propgaten. Op de wedstrijd peuter ik ze er met een spijker met een krom uiteide weer uit. Door de olie zijn de gaten gesmeerd en draai je de proppen er zo in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:33

Ik doe het gewoon op wedstrijd zelf. Schoonmaken met een tap en meteen de stift erin en klaar.

Het voordeel van de gripper zie ik trouwens niet zo. Dat werkt toch precies hetzelfde als een tap?

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:36

Gewoon watten in het vet leggen en dan erin doen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:42

Bij een gewone tap moet je eerst het gat al schoonmaken voordat je hem kan tappen.
De gripper kun je er meteen indraaien. Scheelt heel veel tijd.
Hij is inderdaad niet goedkoop, maar voor gemak heb ik soms wel wat meer over.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:50

Ik tap altijd al meteen zonder het gat eerst schoon te maken. Werkt prima met die tap van mij!
Alleen kleine kiezels moet ik er nog met een spijker uitvissen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:51

Ik deed het eerst net als Fitzz op de dag van de wedstrijd zelf.. tot ik een keer een heel klein steentje in mijn schroefgat zat, die ik er dus echt net meer uitkreeg! Pfff dat is dan stress zo vlak voor je losrijden! Vervolgens ben ik de watjes gaan gebruiken en dat ging prima. Die rubberen en ijzeren dingen zijn ook een ramp. In dit geval werkt het simpelste gewoon het beste!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 18:52

Ik sta liever niet op concours te pielen met die tap, aangezien ie alles graag wil zien. Moet er niet aan denken dat ie idioot gaat oden als ik net die tap erin heb gedraaid en hij zijn poot op de grond zet! Ik doe het mar gewoon met de tap en heb ook zo'n ding met ene kant een ijzeren puntje en andere kant zo'n ijzeren borsteltje. Dan gewoon watje erin (zonder vet of olie) en ws met dat puntje watje eruit en prop erin!

Maar die dingen leken me wel handig, niet aan gedacht dat ze vast kunne gaan zitten!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:59

Ik maak de schroefgaten altijd de dag vantevoren leeg dmv een tap (zo'n T-vormige) en op de wedstrijd zelf doe ik dat nog een keer (gaat dan een stuk makkelijker).
Alleen vorig jaar schrok Fedde en stapte dus opzij met de tap in z'n schroefgat, gevolg was dat de tap dus afbrak en het uiteinde in het schroefgat bleef zitten. Met een tang konden we het er gelukkig uitkrijgen, maar geloof me dat je niet vrolijk wordt zo vlak voor een proef.
Die rubberen stopjes heb ik ook gehad, alleen die dingen was hij al verloren voordat we het erf af waren.