Hoe duurder hoe beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:20

Ik vergelijk meestal eerst de artikelen onderling voordat ik naar de prijzen kijk,

en ik weet altijd het duurste eruit te pikken Haha!

Mijn ervaring is dus dat je gewoon waar voor je geld krijgt,
koop je goedkoop spul is het vaak snel kapot en lelijk om te zien met vaak een slechte pasvorm (let op, ik zeg vaak en dus niet altijd).
Koop je spullen voor een gemiddelde prijs dan is het vaak heel redelijk om te zien met een redelijk duurzaamheid en nette pasvorm.
De dure spullen zijn vaak ontzettend mooi, niet stuk te krijgen en hebben vaak de beste pasvorm.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:21

Ligt er geheel aan wat voor spullen.
Bv. dekjes, Harry's Horse: een keer en nooit weer.
Kleur is er bijna meteen uit, slijten als de weet ik wat en pasvorm is ook 0,0.

Dekens hebben wij wel van Harry's Horse (nog wel).
Tsja, ze passen, en daar is alles mee gezegt imo.
Ik heb ze nu 3 seizoenen (waarvan twee alleen op stal gebruikt) en er zitten gaten en scheuren in...
Volgende winter ligt er dus mooi een Rambo deken op mijn paardje

Halsters, heb er een voor de mooi van Eskadron, en ene van de plaatselijke fouragehandelaar (soort Boerenbond) voor op de wei.
En hij doet het nog steeds Lachen

Hoofdstel en zadel ga ik wel voor merk en kwaliteit. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:25

Maar wat bedoelen jullie onder merk en kwaliteit, schoot me net ff te binnen. Lachen
Ik vind dus een kieffer / stubben zadel/hoofdstel om ff wat te noemen middenmoot.
En bv passier het dure werk.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:31

Harry's Horse valt bij mij vrijwel altijd onder 'goedkope troep' no hard feelings voor diegene die er tevreden over zijn.
Kieffer ligt een beetje aan het artikel, de leren halster en hoofdstellen vallen bij mij onder goedkoop, ze hebben echter ook enkele singels die wel prettig zijn en daar vind ik ze een fijne middenmoter mee. Net als Stubben en Lemetex, ook heel goede middenmoters. Dobert zit al op de grnes van het dure spul, en het echt dure spul is bij mij Sommer, Schumacher, Passier, Rambo, Anky e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:41

Jij hebt dan hetzelfde idee over wat middenmoot is als mij

Behalve heb ik een waterdichte winter deken van HH en die ligt hem goed, geen schuurplekken.
Ik was van plan een rambo te kopen, na andere deken troubles te hebben, maar dacht, probeer de hh ook eens
En tot nu toe bevalt die goed.
En daar ben ik dan toch wel blij om

verder heb ik nog nooit iets van hh geprobeerd Bloos!

ps. ow ja wel, m'n cap en die bevalt me ook goed Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:36

Ligt een beetje aan hoe belangrijk het is. Een zadel vind ik bv. heel belangrijk. Ik rijd zo veel en zo intensief dat bereid ben om een beste smak geld uit te geven als dat betekend dat paardlief en ik de komende 15 jaar voorzien zijn van super-comfort. Hoofdstellen heb ik dan weer minder geld voor over, maar komt ook uit de middenmoot, het leer is dan gewoon beter. Tja, geen geld voor perfectie.

Dekjes heb ik pas sinds kort nodig dus daar ben ik nog mee bezig. Heb een zadelvormig HH dekje nu (de enige die ze in groen had) maar word er niet blij van tot nu toe. Maargoed, het moet zadelvormig zijn (ivm afzweten tijdens trainingen en wedstrijden, een vierkant dekje houd maar warmte vast) en daar heb je niet echt veel keuze in. Halsters en watniet is allemaal goedkoop spul. Af en toe koop ik eens een nieuw voor 5 euro en dat dient dan een tijdje als 'net' halster en zodra hij het flink kaalgeschuurt heeft word dat weidehalster.... Ik heb liever dat 'ie een halster van 5 euro kapotschuurt aan de muur als een mooi leren.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:12

Ligt eraan, een halster hoeft van mij niet duur en op en top te zijn *al moet ik zeggen dat het eerste wat ik pak altijd duur is*
Een zadel en hoofdstel heb ik liever toch van wat hogere kwaliteit.

Maar niet de top, mijn wintec dressuur en Chetac hoofdstel doen het beide nog erg goed.

Ik ga wel sparen voor een op maat gemaakt leren zadel, maar welke het wordt en hoe duur zie ik wel, gewoon degeen die het lekkerst zit en het beste ligt op mijn paard zal het worden.

Ben niet zo'n merk figuur.
Maar ben ook niet het figuur dat voor €20 een hoofdstel koopt omdat het zo lekker goedkoop is.