Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en zijn ze dus bereid te sponsoren. Daar staat dan wel wat tegenover: zowel studie- als sportieve prestaties. Ze willen geen geld steken in een goed paard, accommodatie, vervoermiddel, etc. als ik vervolgens een beetje recreatief rondjes ga hobbelen
daar geef ik ze geen ongelijk in.
Citaat:Op 2001-10-07 11:43, schreef GribaldiFAN:
Het is maar net waar je interesses liggen. Als je echt een paard wilt zul je daar alles voor doen om dat zo te krijgen maar als je een paard "wel leuk" vind wordt het al anders. mensen willen ook graag op vakantie en andere leuke dingen doen als je een paard hebt gaat dat al veel moeilijker. Ik denk dat wij nu in nederland de luxe hebben dat veel mensen een paard kunnen betalen ze zijn dus niet onbetaalbaar. Maar het is maar net waar je eje geld aan uit geeft!
groetjes jeannette
...
Citaat:Op 2001-10-06 19:52, schreef Cowgirl:
En je paard ziet echt niet of jij nou met een kieffer hoofdstel rijd of eentje van 3 tientjes. Ben nu aan het sparen voor een paardrijvakantie naar canada.
ennuh.. ik heb een kieffer halster. is kieffer dan duur??
. Ik ben net 21 geworden en heb een goede baan. Ik woon op me eigen, betaal me eigen paardje, ben nu aan het kijken voor een autootje, en ben errrug duur met kleren. En voor me paard moet ik ook het mooiste van het mooiste hebben. Ik ben altijd zo geweest, ik kan ook niet goed met geld omgaan maar dat is weer een ander verhaal. Wat ik nu wel jammer vind nu ik een eigen paard is, is dat ik steeds minder tijd heb voor sociale kontakten, zoals vrienden etc opzoeken. Ik werk tot 6 uur en ga daarna meteen door naar mijn paardje. Ik ben altijd zo'n 3 a 4 uur bezig met haar. Dan kom ik pas tegen een uur of 10/11 s'avonds thuis en dan ben ik doodop. Heb ik echt geen zin meer om nog naar vrienden te gaan. En die ga ik nu toch echt wel missen, maar toch blijft mijn schatje op nr. 1 staan. 
, er is toen veel gerekend, en er zijn heel duidelijke afspraken gemaakt. Als je 3 kinderen elke week paardrijles wilt geven, en ze willen meer rijden als 1 uurtje per week, is het vaak al ontzettend duur. We hebben toen eerst een paard gehuurd, en later bleek, dat we voor dezelfde uitgaven een eigen paard konden hebben, waar ze alle 3 plezier van hadden, inplaats van 1. Met lood in de schoenen, en maagkrampen, zo van, waar beginnen we aan, werd nummer 1 aangeschaft en...het bleek allemaal wel mee te vallen, en ja hoor, enkele maanden later kwam nummer 2 erbij
zeker niet, je krijgt er namelijk heeeel veel voor terug
maar het is en blijft een keuze die je maakt, en ja, wij moeten er heel veel andere dingen voor laten en opgeven, maar doen dit echt met liefde.... allemaal
Citaat:Op 2001-10-08 11:43, schreef Steef:
even een vraagje: worden jullie nooit gek aan gekeken op het geld wat je aan de paarden uitgeeft, de tijd de je er aan geeft etc.
Ik krijg daar regelmatig commentaar op dat ik alles met paarden zo duur heb (valt ook alles mee) en dat ik er aso veel tijd aan besteed.