Verzekeren? Waarom wel, niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:38

Joyce schreef:
Als mijn paard ziek word, dan ben ik toch altijd degene die beslist wat er gebeurd ook al is ze verzekerd? Waarom kun je zelf niet meer beslissen wanneer je ze verzekerd?

Als jij bijv. vind dat je paard is uit behandeld en hem wil laten inslapen kan de verzekering je verplichten het paard verder te laten behandelen.
Ook hebben zij inspraak in welke behandeling en welke DA/kliniek deze moet uitvoeren.
Dat wil ik dus absoluut niet.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:25

ik heb mijn paard niet verzekerd. Ik vind de verzekering veel te duur. 85 euro per maand. dat is wel 1020 euro per jaar!! Daar kan ik een flinke dierenartsrekening van betalen. Dan kun je beter een potje voor onvoorziene kosten maken. dan ben je heel wat voordeliger uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:28

Maar ik denk dat veel mensen moeite hebben om niet aan dat potje te komen, als ze een leuke auto zien, een pragtig zadel, weet ik veel wat.
en hup potje onvoorziene kosten is op of gehalveerd.
als je dat van jezelf weet, is verzekeren een hele goede optie.
Dus denk echt per persoon verschillend wat het fijnste is.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:35

Ja en als je die flinke dierenarts rekening dan ook daadwerkelijk krijgt piep je wel anders.. Ik had mijn vorige paard ook niet verzekerd en een potje dat ging een tijdje goed tot dat ze kreupel werd en speciale ijzers en medicijnen en tig foto's moest (weg potje) en nooit meer iets terugzien.

Mijn Nieuwe paard was iets prijziger dus toen heb ik er voor gekozen haar te verzekeren. Eigenlijk verzeker je het geld en niet het paard .. je krijgt immers geen nieuw paard van de verzekering. Ook maar ziektekosten erbij gedaan.. En ja hoor mijn paard 5 dagen op de kliniek met zware koliek.. dus ik ben echt heel blij dat ik een gedeelte van die rekening terug krijg. Dat is het banketstaaf als je een jaar niks met je paard hebt dan is het veel geld zon verzekerign maar je hebt maa 1 dure operatie nodig om het toch heel moeilijk te krijgen. En dat kan iedereen gebeuren.

Ik wil gewoon niet in de situatie komen dat ik mijn paard niet kan laten behandelen omdat mijn potje te klein is ofzo.

Ik heb een eigen risico ook en ook wat spaargeld je moet het toch eerst zelf betalen aan je DA niet alle verzekeringen keren snel uit.

Je kan altijd beslissen wat er met je paard gebeurd want je kan ze ook gewoon terug kopen van de verzekering... het gaat mij meer om als ze morgen dood in de wei ligt dat ik (als ik het wil) een ander paard kan kopen en dat kan je met de meeste spaarpotJES niet ...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:03

Ik heb m'n paard verzekerd bij Amev. Ik heb de verzekering gelukkig nog niet nodig gehad, dus ik weet niet hoe vlot ze zijn met uitkeren e.d.

Citaat:
En vallen bijv. influenza en tetanus entingen ook onder de verzekering?

Entingen vallen niet onder de verzekering. Er is in ieder geval een eigen risico van minimaal 50 euro.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:26

Ik heb mijn paarden verzekerd bij Interpolis. Ze zijn erg snel met uitbetalen (ik heb hier goede ervaringen mee). Over AMEV heb ik véél negatieve verhalen gehoord (kijk maar eens in de berichten van lundi) en is ook de duurste.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:23

ik had tieme de eerste 2 jaar bij Fairmounth verzekerd maar hem hem dit jaar er uit gehaald. er worden niet echt veel dingen uitgekeerd. en ik wil verder zelf beslissen wat er met m'n paard gebeurd qua inslapen en behandelingen. bij veel verzekeringen is het ook nog eens zo dat alleen behandelingen van bepaalde klinieken vergoed worden zoals de Uithof. dit wil ik gewoon zelf kunnen bepalen.
ik heb dus een aparte rekening voor evt. dierenartskosten.

wat ik me afvraag: wat zou je het beste apart kunnen zetten voor onverwachte dierenartskosten??? ik heb gehoord wat bijv. een koliekoperatie kost en daar schrik je toch wel even van Bloos!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:56

Ilindra"]
[quote="Joyce schreef:
Als mijn paard ziek word, dan ben ik toch altijd degene die beslist wat er gebeurd ook al is ze verzekerd? Waarom kun je zelf niet meer beslissen wanneer je ze verzekerd?

Als jij bijv. vind dat je paard is uit behandeld en hem wil laten inslapen kan de verzekering je verplichten het paard verder te laten behandelen.
Ook hebben zij inspraak in welke behandeling en welke DA/kliniek deze moet uitvoeren.
Dat wil ik dus absoluut niet.
[/quote]

Moet me er toch maar eens meer in verdiepen dan. Heb haar verzekerd bij EFO. Thnx iig.. Ik ben de enige die beslist over haar en dat wil ik ook zo houden. Lachen

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 09:27

Tjah, wat zijn inderdaad de verschillende verzekeringen en hun voor en nadelen?
Welke zijn klantvriendelijk?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:01

Mijn merrie is ook niet verzekerd! Ze kostte mij 1400 euro omgerekend, dat is dus niet echt de moeite om dat te verzekeren, als er wat gebeurt zal ik dat gewoon betalen!