Zou jij een lening afsluiten om ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:44

En vervolgens stoppen je wasmachine en je auto er tegelijker tijd mee, terwijl echt niet zonder die dingen kunt en je krijg ook nog eens een keer een lekkage, die echt direct gerepareerd moeten worden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:46

Tessebes schreef:
En vervolgens stoppen je wasmachine en je auto er tegelijker tijd mee, terwijl echt niet zonder die dingen kunt en je krijg ook nog eens een keer een lekkage, die echt direct gerepareerd moeten worden.

Das nou een voordeel als een vriend van je ouders alles kan wat alle klusjesmannen bij elkaar kunnen... Haha!

Maar daar heb ik een reservepotje voor... Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:53

Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel en ik had het eigenlijk meer tegen de topicstarter.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:59

aha okay... ik begrijp het... Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:00

Dan nog steeds niet...Er lopen echt zat leuke dieren rond. Heb er nu ook 2...dus 2x 'verliefd' worden op een paard kan echt wel

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:03

Ik denk dat je op een paard best een lening kan nemen van een paar duizend euro. Het is namelijk een betere investering dan een auto.
Zolang je de lening binnen de verwachte levenstijd van het paard kan afschrijven is het prima. En uiteraard je paard uitgebreid verzekeren.
Dan ben je redelijk veilig lijkt mij, zie er niet zo'n probleem in

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:06

Het is echter ook zo dat je naast je maandelijkse stallings- en onderhoudskosten ook je maandelijkse aflossing hebt, wel iets om rekening mee te houden mocht je het toch willen doen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:14

NEE!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:26

Ik wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:59

Holly: JA!

Dat heb ik dus wel gedaan en vervolgens alles afbetaald ook nog (ruime termijn, maar wel met vaste bedragen). Het was af en toe even adem inhouden, maar ik heb het gered, ook toen ik nog veel minder verdiende dan nu. Ik had gewoon geen liggende gelden, maar ik kon uiteindelijk wel alles betalen wat ik nodig had. En sja, alles ging vanaf dat moment naar mijn paard en die was en is nu eenmaal elke minuut en elke cent dubbel en dwars waard Knipoog. Het was alles of niets en voor mij is het alles geworden.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 01:26

Ik heb het gedaan. Wel geen lening bij de bank, maar een lening bij familie.
Ik studeer nog, al mijn geld gaat naar mijn paard, ik houd nauwelijks wat over voor mezelf (woon wel nog thuis, dus dat scheelt), maar ik ben happy Lachen
Ik ga bijklussen voor zijn pensiongeld en voor DA etc. Nu is het wel zo, dat als er ooit veel kosten moeten gemaakt worden voor een operatie etc., dat ik daarvoor bij mijn ouders terecht kan, en weer ga lenen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:11

Esme_27 schreef:
Ik denk dat je op een paard best een lening kan nemen van een paar duizend euro. Het is namelijk een betere investering dan een auto.

Waar baseer je dat op? Over het algemeen koop je paarden te duur en verkoop je ze te goedkoop Knipoog
Alleen als je het handig doet kun je er geld aan over houden en dan moet je de kosten die je voor stalling, DA enz hebt gehad nog niet mee rekenen.
Ik vind een paard een ontzetttend slechte investering als je het zwart-wit ziet *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:21

idd fitz als je een jong paard koopt die nog niet beleerd is en je rijd m binnen het jaar naar de M dan zou er wat aan over kunnen houden....... maar dan moet hij niet ernstig ziek zijn geweest of op een dure stal staan

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:37

Ik heb Raak betaald van een deeltje overwaarde van onze hypotheek Haha!. Nadat ik bedacht en berekend had dat ik een zeer modaal salaris heb waar ik ruim een paard van kon onderhouden had ik zoiets van 'hij staat er, maar ik heb het geld niet. Toch gedaan. Geen dag spijt van gehad.

Moet ik zeggen dat ik niet van leningen hou hoor. Maar dit ging gewoon zo.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:40

Lovely schreef:
Holly: JA!

Dat heb ik dus wel gedaan en vervolgens alles afbetaald ook nog (ruime termijn, maar wel met vaste bedragen). Het was af en toe even adem inhouden, maar ik heb het gered, ook toen ik nog veel minder verdiende dan nu. Ik had gewoon geen liggende gelden, maar ik kon uiteindelijk wel alles betalen wat ik nodig had. En sja, alles ging vanaf dat moment naar mijn paard en die was en is nu eenmaal elke minuut en elke cent dubbel en dwars waard Knipoog. Het was alles of niets en voor mij is het alles geworden.

Same here Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:43

Nee, zeker niet. Er zal heeeeel veel moeten gebeuren, zou ik ook maar voor íets een lening afsluiten, al zeker niet om een paard.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:45

Ik zou het niet doen.
Als helemaal niet als het 'maar' om 500 of 1000 euro ging, als ik dat al niet heb, hoe kan ik het dan bekostigen als hij wat gaat mankeren?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:47

Nee, dan spaar ik wel door en zoek ik wel een paard dat binnen mijn budget past.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:48

Nee, want als je eenmaal een paard hebt is het nog moeilijker geld over te houden en af te betalen. Dan beginnen de kosten pas....

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:58

Misschien kun je nog proberen de prijs naar beneden te krijgen maar als het ver boven je budget is zou ik het niet doen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:37

Nee ik zou absoluut geen lening afsluiten om een paard te kunnen kopen,en ik zou ook nooit naar een paard gaan kijken wat niet in mijn budget zou passen!
Voor dat ik een paard ga bekijken wil ik eerst weten of dat in mijn budget past,zoniet ga ik er geen eens kijken!
Lundi

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:46

Biepmiep schreef:
Nee, want als je eenmaal een paard hebt is het nog moeilijker geld over te houden en af te betalen. Dan beginnen de kosten pas....

Dat is dus iets wat je moet bedenken. Zoals ik al zei heb ik van te voren berekend hoe dat uitging. Inmiddels hebben wij twee paarden (de tweede van spaargeld gekocht;) ) en hebben we geen moeite die te onderhouden. En ze staan ook nog in pension.

Ik vind de aanschafbedragen het probleem niet zo. Daarvoor een lening afsluiten zie ik geen probleem in, alhoewel ik over het algeheel geen leningen wil, maar heb liever dat mensen juist nadenken over wat daarna komt. Het kan heel goed zijn dat je het aanschafbedrag niet hebt maar wel elke maand flink wat opzij kunt zetten om onvoorziene kosten te betalen. Zoals bij ons. Dan zie ik geen probleem in het lenen van het aanschafbedrag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:51

Ik zou het wel doen, maar wel voor een bedrag wat nog redelijk te overzien valt. Maar voor die tijd zou ik eerder naar Familie toegaan (en ik zie eigenlijk het verschil niet tussen lenen bij ouders of het lenen bij een bank)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:23

Ik zou voor een paard geen lening afsluiten. Zoals eerder al gezegd is, een paard is een luxe artikel. Voor een auto vind ik het wat anders, ook al is dat een zeer slechte investering. Ik heb mijn auto nodig, anders kan ik niet naar mijn werk en school komen. Dan wordt het lastig om uberhaupt nog geld te verdienen. Hoewel ik moet zeggen dat het soms wel verleidelijk is als je echt een heel leuk paard te koop ziet staan. Maywood kon ik ook op afbetaling kopen (dus zonder lening, maar met een looptijd) maar ik heb het niet gedaan. Het risico is me gewoon te groot. Dat is er met mijn auto ook, maar die heb ik gewoon nodig ( ik had natuurlijk wel een wat goedkoper model kunnen nemen, maar ja ben nu eenmaal autogek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:07

NEE, dan liever op zoke naar een paardje dat wel binnen je psrijsklasse ligt.