750,- voor een draver-hengst-jaarling GOEDKOOP?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van de prijs van draver-hengstveulen?(die met spoed weg moet)

750,- een hele mooie, normale prijs.
16 (21%)
750,- iets aan de lage kant....
4 (5%)
750,- spotgoedkoop!
1 (1%)
750,- iets te duur...
17 (23%)
750,- veel te duur!
35 (47%)

Totaal aantal stemmen: 73

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:22

Ik vind het errug duur hoor! Mijn baas deed zijn dravermerrie (goede fokmerrie) weg voor dit bedrag! En haar zoon is zelfs voor slagersprijs weggegaan naar een particulier! Dus zeker niet meer dan 500 euro!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:46

Persoonlijk vind ik 750 euro voor een jaarlinghengst te veel, maar vergeet niet dat de eigenaar vaak een hoger bedrag vraagt dan de werkelijke uiterste prijs die hij ervoor wil hebben. Lager bieden kan dus geen kwaad.
Nog even een reactie op een (willekeurige) quote:
Billy schreef:
Ja, maar deze heeft nog geen versleten benen, een uitgekoerste draver zou ik nooit kopen.
Trouwens, ik zou zowiezo nooit een draver kopen.

2 weken geleden zijn er rontgenfoto's gemaakt van mijn dravermerrie (10 jaar, wel gekoerst) en het commentaar van de DA was positief.
Het zag er allemaal uitstekend uit! Geen spoor van slijtage.
Nu moet ik erbij zeggen dat dit maar van 1 been was, een achterbeen, maar toch....ik denk dat menig paardenhouder hetzelfde commentaar wil horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:08

Lucky was ook E750, 2,5 jaar, geruind en licht zadelmak..dit vond ik op zich al vrij duur maar hij was zo leuk..
Tuurlijk heb ik wel wat afgedingd maar veel kreeg ik er niet af..ik heb hem voor E700,- gekocht..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:23

Westernfreak schreef:
2 weken geleden zijn er rontgenfoto's gemaakt van mijn dravermerrie (10 jaar, wel gekoerst) en het commentaar van de DA was positief.
Het zag er allemaal uitstekend uit! Geen spoor van slijtage.
Nu moet ik erbij zeggen dat dit maar van 1 been was, een achterbeen, maar toch....ik denk dat menig paardenhouder hetzelfde commentaar wil horen.

Veel weet ik niet van dravers, maar ik weet wél dat de meeste dravers vóór erg vast zitten en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat zij dan juist vóór slijtage zullen vertonen? Verward

Wij hadden tijdelijk een draver die omgeschoold moest worden, super lief paard, maar zat zó vast.. ellen immink is er een keer bijgeweest, maar die redde t niet met 1 behandeling.. En zo is t bij de meeste dravers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:59

SuperSmurf schreef:
Veel weet ik niet van dravers, maar ik weet wél dat de meeste dravers vóór erg vast zitten en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat zij dan juist vóór slijtage zullen vertonen? Verward

Wij hadden tijdelijk een draver die omgeschoold moest worden, super lief paard, maar zat zó vast.. ellen immink is er een keer bijgeweest, maar die redde t niet met 1 behandeling.. En zo is t bij de meeste dravers.

Dit is nieuw voor me Haha!. Veel dravers lopen met een weggedrukte rug, ze zijn vooral rechtsachter wat zwak, maar voor vastzitten Verward . Van de tientallen die ik er gereden heb (allemaal koerspaarden in training) heb ik dat nog niet meegemaakt Lachen.

Voor alle mensen die denken dat koerspaarden snel versleten zijn: mijn 18-jarige merrie, die het uitstekend heeft gedaan in de koers, wordt nog dagelijks gereden en is nog zo fit als wat, en ik ken er nog heel wat die op hoge leeftijd nog steeds aan het werk zijn Lachen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:06

ik rijd een 20 jarige volbloed die een carriere als renpaard achter de rug heeft, ook nog superfit! (overigens dus geen draver, dus daar zit ook wel weer verschil in..)

Maar prompertje, is dat niet zo dan? Zoals ik al zei weet ik niet zo heel veel van dravers, maar je ziet toch ook altijd dat ze voor erg kort lopen? En daarbij hééft ellen I. ook gezegd dat ie voor zo vast zat en dat ie 24/7 pijn had... Ik ken eerlijk gezegd geen dravers die voor niet ontzettend kort lopen. Weinig dravers gezien die hun pas goed af kunnen maken..

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:38

Hoeveel dravers heb je gezien? Er zijn er genoeg die prima lopen hoor Ik heb heel wat dravers gezien en misschien een die voor kort liep. Maar ja, de uitzonderingen bevestigen zorgen voor de vooroordelen Scheve mond

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:52

promptertje"]
[quote="Cloverdale"][quote="promptertje schreef:
Mijn zesjarige draverhengst kun je voor die prijzen echt niet kopen hoor, die zou heel wat (duizenden) Eurootjes moeten kosten Haha!.

dat zal wel 1 zijn die goed is voor de draverij Haha!
ik heb het hier over de dravertjes die niet geschikt zijn voor de draverij Haha!
[/quote]

Klopt, hij was vorige week zondag weer 2e op Duindigt Lachen. En hij is trouwens voor geen prijs te koop Haha!.
[/quote]
Gefeliciteerd Haha!
nee mijn shet ook niet hoor Haha!

ik denk dat je op dat hengstveulen gewoon een bod moet doen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:19

Ze heeft inmiddels al van meerdere gehoord dat dit geen goed idee is, zo'n hengstveulen van bijna een jaar en dat de prijs ook nog te duur was.
Ze heeft besloten om het niet te doen
(ik ken haar niet, ze had mijn telnr. via, via.. omdat ik wel eens pony's inrijd voor anderen, zo was ze bij mij terecht gekomen)
Maar ze had niet eens een plaats om hem neer te zetten?!
(hoorde ik gisteren toen ik kennissen van haar les aan het geven was)
volgens mij is dit ó'n meid die eerst doet voordat ze denkt....
gelukkig heeft ze er vanaf gezien!

Ik wil jullie bedanken voor jullie goede en duidelijke reacties!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:21

Ik vind het veel geld. Ik weet een driejarige waar je zo mee kunt beginnen (zonder papieren) voor 800 Euro.
Verstandig dat ze het niet heeft gedaan, mag je aan haar vertellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:55

Denk dat het er maar net aan ligt wat de capaciteiten zijn van het paardje. Als er hoge verwachtingen zijn......hij is pas een jaar, dus zijn carriere als koerspaard begint dan pas. Maar wil je er ook mee gaan koersen? Of gewoon als rijpaard?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 09:44

manzano schreef:
Denk dat het er maar net aan ligt wat de capaciteiten zijn van het paardje. Als er hoge verwachtingen zijn......hij is pas een jaar, dus zijn carriere als koerspaard begint dan pas. Maar wil je er ook mee gaan koersen? Of gewoon als rijpaard?

een draver jaarling met die capaciteiten wordt niet als toekomstig recreatiepaard verkocht...
Die houden ze lekker zelf om geld aan te verdienen, of verkopen hem heel duur op een veiling ofzo.....

ik had haar ook gezegd dat je voor dat geld veel meer draver kunt krijgen dan een hengstje van bijna 1 jaar.... Knipoog Haha!

Ik ben ook blij dat ze naar omstanders geluisterd heeft die er verstand van hebben OK dan!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:29

Lieke"]
Als het een dier was wat goed zou kunnen koersen zou hij veel duurder verkocht worden, dat is hij dus niet.
In dat geval vind ik het veels te duur. Dravers zijn zeker niet de makkelijkste rijpaarden en het is ook nog een een hengtje van pas 1 jaar.
[/quote]

Ben ik het totaal niet mee eens en is zeker een vooroordeel. Elk ras heeft moeilijke paarden, zo ook dravers. Tuurlijk heb je heethoofden, maar je heb ook heel veel makke dravers, die je zo overal voor kunt gebruiken.

Vind het jammer dat er altijd zo over dravers word gedacht, het zijn echt paarden met een goude karakter maarja...

[quote="gabyfedde schreef:
Ik vind het ook veel te veel geld.
Het blijft een draver, die dus niet op zijn goede stap en galop gefokt is. En dat zijn toch hele belangrijke eisen voor een rijpaard.

Tuurlijk je hebt gelijk, hij is voor het draven gefokt, maar je ziet echt nog veel dravers die het prima in de dressuur doen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:32

Haagsemeid schreef:
Ben ik het totaal niet mee eens en is zeker een vooroordeel. Elk ras heeft moeilijke paarden, zo ook dravers. Tuurlijk heb je heethoofden, maar je heb ook heel veel makke dravers, die je zo overal voor kunt gebruiken.

Zo bedoelde ik het ook niet, de draver die ik ken hebben juist ook een gouden karakter, maar ik bedoel meer dat ze gefokt zijn om te draven.
Tuurlijk kunnen ze dressuren en springen, maar dat geld voor alle rassen, ze hebben er alleen minder aanleg voor en het kost meer moeite om te presteren.
En daarbij bedoel ik niet dat dit persoon dat wil, maar het haalt wel de prijs omlaag.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:45

Lieke schreef:
Zo bedoelde ik het ook niet, de draver die ik ken hebben juist ook een gouden karakter, maar ik bedoel meer dat ze gefokt zijn om te draven.
Tuurlijk kunnen ze dressuren en springen, maar dat geld voor alle rassen, ze hebben er alleen minder aanleg voor en het kost meer moeite om te presteren.
En daarbij bedoel ik niet dat dit persoon dat wil, maar het haalt wel de prijs omlaag.

Hier heb je groot gelijk in, wat wil iemand er mee gaan doen? Als ik mee wil doen aan draverijen, dan is een super dressuurpaard nog geen honderd Euro waard, terwijl hij voor het doel waarvoor hij is gefokt, tienduizenden Euro's waard kan zijn Lachen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:27

Ik had ff gemist dat het gewoon al recreatiepaard bedoeld was.

Maar dan nog........het is een jaarling. Er vanuit gaande dat hij nog niks kan en nooit getraint is, is het naar mijn mening gewoon "een paard". Dan is het gewoon een afweging of je voor een recreatiepaard van een jaar zoveel wilt neerleggen. Of het dan een draver is of niet heeft dan weinig invloed, want hij is er nooit voor getraind en voor een recreatiepaard maakt dat dan echt niet veel uit denk ik. Maar goed....de beslissing is al genomen begreep ik...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:18

Lieke schreef:

Oké, het was ook niet als boze reactie bedoeld hoor, daar niet van. Alleen zijn sommige mensen soms zo snel met hun oordeel Haha! maar ik begrijp nu ook jou kant