Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Ja, maar deze heeft nog geen versleten benen, een uitgekoerste draver zou ik nooit kopen.
Trouwens, ik zou zowiezo nooit een draver kopen.
Westernfreak schreef:2 weken geleden zijn er rontgenfoto's gemaakt van mijn dravermerrie (10 jaar, wel gekoerst) en het commentaar van de DA was positief.
Het zag er allemaal uitstekend uit! Geen spoor van slijtage.
Nu moet ik erbij zeggen dat dit maar van 1 been was, een achterbeen, maar toch....ik denk dat menig paardenhouder hetzelfde commentaar wil horen.
SuperSmurf schreef:Veel weet ik niet van dravers, maar ik weet wél dat de meeste dravers vóór erg vast zitten en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat zij dan juist vóór slijtage zullen vertonen?![]()
Wij hadden tijdelijk een draver die omgeschoold moest worden, super lief paard, maar zat zó vast.. ellen immink is er een keer bijgeweest, maar die redde t niet met 1 behandeling.. En zo is t bij de meeste dravers.
. Veel dravers lopen met een weggedrukte rug, ze zijn vooral rechtsachter wat zwak, maar voor vastzitten
. Van de tientallen die ik er gereden heb (allemaal koerspaarden in training) heb ik dat nog niet meegemaakt
.
. promptertje"]
[quote="Cloverdale"][quote="promptertje schreef:Mijn zesjarige draverhengst kun je voor die prijzen echt niet kopen hoor, die zou heel wat (duizenden) Eurootjes moeten kosten.

. En hij is trouwens voor geen prijs te koop
.

manzano schreef:Denk dat het er maar net aan ligt wat de capaciteiten zijn van het paardje. Als er hoge verwachtingen zijn......hij is pas een jaar, dus zijn carriere als koerspaard begint dan pas. Maar wil je er ook mee gaan koersen? Of gewoon als rijpaard?
Lieke"]
Als het een dier was wat goed zou kunnen koersen zou hij veel duurder verkocht worden, dat is hij dus niet.
In dat geval vind ik het veels te duur. Dravers zijn zeker niet de makkelijkste rijpaarden en het is ook nog een een hengtje van pas 1 jaar.
[/quote]
Ben ik het totaal niet mee eens en is zeker een vooroordeel. Elk ras heeft moeilijke paarden, zo ook dravers. Tuurlijk heb je heethoofden, maar je heb ook heel veel makke dravers, die je zo overal voor kunt gebruiken.
Vind het jammer dat er altijd zo over dravers word gedacht, het zijn echt paarden met een goude karakter maarja...
[quote="gabyfedde schreef:Ik vind het ook veel te veel geld.
Het blijft een draver, die dus niet op zijn goede stap en galop gefokt is. En dat zijn toch hele belangrijke eisen voor een rijpaard.
Haagsemeid schreef:Ben ik het totaal niet mee eens en is zeker een vooroordeel. Elk ras heeft moeilijke paarden, zo ook dravers. Tuurlijk heb je heethoofden, maar je heb ook heel veel makke dravers, die je zo overal voor kunt gebruiken.
Lieke schreef:Zo bedoelde ik het ook niet, de draver die ik ken hebben juist ook een gouden karakter, maar ik bedoel meer dat ze gefokt zijn om te draven.
Tuurlijk kunnen ze dressuren en springen, maar dat geld voor alle rassen, ze hebben er alleen minder aanleg voor en het kost meer moeite om te presteren.
En daarbij bedoel ik niet dat dit persoon dat wil, maar het haalt wel de prijs omlaag.
. Lieke schreef:Zo bedoelde ik het ook niet, de draver die ik ken hebben juist ook een gouden karakter, maar ik bedoel meer dat ze gefokt zijn om te draven.
Tuurlijk kunnen ze dressuren en springen, maar dat geld voor alle rassen, ze hebben er alleen minder aanleg voor en het kost meer moeite om te presteren.
En daarbij bedoel ik niet dat dit persoon dat wil, maar het haalt wel de prijs omlaag.
maar ik begrijp nu ook jou kant