Afstappen tijdens buitenrit!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:55

Buiten gaat veiligheid boven "winnen van je paard"".Je hebt het goede gedaan.Ik stap ook wel eens af als mijn paard ergens niet langs wilt,ik heb niet echt het idee dat ze dan van me wint,want dan kan ze er ineens wel langs lopen!Na een paar keer hoef ik zelfs niet meer aftestappen.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:03

Als mijn paard echt bang is stap ik af, ik heb geen zin in ongelukken. Je kunt wel door blijven drukken en slaan maar dan begint ze met steigeren, op die manier ben ik een keer met haar achterover geklapt (we waren allebei jong, en je wilt wat Schijnheilig ). Als ze echt bang is doe ik dat dus liever niet, maar als ze gewoon loopt te emmeren geef ik ook heus wel aan dat dit niet de bedoeling is. Haha! ~~}>

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:11

Belachelijk zeg.

Je hebt het juiste gedaan. Ik zou echt super snel van mijn knollie zijn afgesprongen. Ik heb het echt niet op paarden die gek doen lands de 80 km weg. Wat een lompe vent zeg. Heb je nog gepraat met hem ?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:04

Ik had vroeger een schijterd van een pony, die vond buiten alles eng. De eerste paar keren ben ik regelmatig afgestapt om enge dingen. Toen het beter ging was dat neit meer nodig. Geen probleem. Als je een pony hebt waar je daarna nog maar moeilijk opkomt is het wat anders. Tenzij je de hele weg naar huis wilt lopen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 17:06

Nee ik heb niets meer tegen hem gezegt, en ik ben vandaag ook niet geweest. Even voor de mensen die denken dat het een "meisje" van stal is... Het is een volwassen vent van een jaar of 50, die alles beter denkt te weten. Zo voert hij ook 2x p/d 1kg pulp (droog gemeten) aan een pony van 1m45... En als je er iets van zegt dan heb je de poppen aan het dansen, want een meisje van 27 weet echt niet meer van paarden dan een man van 50... Verward

MickeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:50

Wanneer wordt je paard het rustigste, als jij op zijn rug blijft zitten of als je afstapt en hij kan zien dat jij niet bang bent?
Ik heb ook een ontzettende angsthaas die echt volledig in paniek kan raken. Daarbij komt nog dat je die van mij juist niet onder druk moet zetten, want dan flipt hij helemaal door.
Bij die van mij heb je heel veel geduld nodig,
Wanneer er geen ander paard is die hem kan helpen te laten inzien dat het niet eng is, stap ik af. Anders weet ik al waar ik eindig. Een steigerend paard dat helemaal over de rooie is. Ik kies dan voor de veilige weg.
Waarom?
Gewoon omdat hij dan het liefste in mijn broekzak kruipt en met me mee loopt. Zolang hij me maar ziet, dan loopt hij overal met me mee.

Dus het is maar net wanneer het met jouw paard het veiligste is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 18:06

Hij is indd het rustigst al ik er naast loop. Hij leert steeds meer, maar dat moet wel met geduld. Die mensen die commentaar gaven, zien bij hem alles als uitproberen. Ik zie echt het verschil wel als hij aan het treiteren is of als hij echt bang is...

TJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:26

Belachelijke mensen heb je toch op deze wereld....noemt zich ook nog 'paardeman' zeker.....
Je hebt goed gehandeld hoor ik was er ook afgegaan.
Je hebt in mijn ogen door af te stappen erger voorkomen.
Als ik naast mijn paard loopt en er is iets engs zit hij ook het liefst in mijn broekzak, blijft een beetje achter zo van..........ga jij maar eerst hoor.
En ga ik eerst dan komt hij vanzelf omdat hij er dan op vertrouwd dat het oke is.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:44

Je hebt het zo goed gedaan hoor, vind ik!

Als ik het zelf niet vertrouwe buiten, sta ik er ook gelijk naast. Op Hof blijf ik nu meestal wel zitten, ik ken hem precies. Maar als het me te eng wordt --> ik sta er gelijk naast!

Mn vroegere vriendin deed dat niet, gevolg: Eraf vliegen en dan een hersenschudding hebben. Nee, dat is lekker zeg Scheve mond Dan heeft je paard pas echt 'gewonnen'!!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:00

griebels schreef:
Nee ik heb niets meer tegen hem gezegt, en ik ben vandaag ook niet geweest. Even voor de mensen die denken dat het een "meisje" van stal is... Het is een volwassen vent van een jaar of 50, die alles beter denkt te weten. Zo voert hij ook 2x p/d 1kg pulp (droog gemeten) aan een pony van 1m45... En als je er iets van zegt dan heb je de poppen aan het dansen, want een meisje van 27 weet echt niet meer van paarden dan een man van 50... Verward

Je hebt paardenmensen, en mensen met paarden...

Het had veel erger af kunnen lopen als je was blijven zitten. Vier paarden over de rooie, kan heel veel meer impact op de opvoeding van Igor hebben, dan afstappen als het gevaarlijk gaat worden.
Zeker aangezien hij al in de sloot stond (zich niet verwond, neem ik aan, aangezien je daar niets over zei?) en aan de hand veel 'dapperder' is...

Die banketstaaf van 50 hang je maar lekker apart, en euhm... zijn wagen onklaar maken kan ook... Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 10:38

Haha nee zo ben ik niet. Voel me wel poedersuiker nu... Nog steeds. Ik hoop niet dat ik de pony's dadelijk kwijt ben...

(Igor heeft niets trouwens)

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:08

Persoonlijk blijf ik er liever opzitten. Ik heb het gevoel dat als ik erop zit, meer over m'n paard te vertellen heb dan wanneer ik ernaast sta en hij loopt om me heen te springen. Ik ben ooit een keer afgestapt van ene paard wat gek ging doen op de weg. Toen ik ernaast liep begon hij te steigeren en raakt hij mij. Ik viel bijna flauw en kon hem niet meer vasthouden. Maar ik denk dat het per paard verschillend is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 12:12

Op een paard wat net onder het zadel is, heb je MI meer te vertellen naast hem als dat je erop zit. Je kunt in zo'n moment zoveel verpesten als je erop blijft zitten vind ik.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:17

Ik zou ook afgestapt zijn.
Dat heb ik nl pas zelf ook gedaan. Was ook met mijn vriend aan het rijden..was wel een rustige weg (maar geen echte berm). Zit dan op een merrie die alleen maar naar huis wil en niks meer mee te beginnen is. Gaat gewoon ineens dwars op de weg, klieren enz.. En aangezien er af en toe een auto rijd..en ook dit keer, ben ik afgestapt.
Mja.. of blijven zitten en grote kans op de auto te klappen..of afstappen.. niet zo moeilijk denk ik.
En daarbij ben je ook niet alleen.. je denkt ook aan je partner.
Pfff, lekker blijven zitten zeker! Nee, das's bijdehand. Ook goed opgemerkt van die persoon: gewonnen..pfff
Maar die man zou ik daar zeker over aanspreken. Dat is zeker geen mengedrag (of ruiter-). Je passeert in stap..en mocht het goed gaan kan je het meteen zien..als je in draf passeert.
Vind het ook vreemd dat als hij bijna thuis is..dat ie dan nog draaft ipv uitstapt. (andersom geld het ook..eerst stappen vanaf huis).

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:56

officieel mag je idd niet afstappen, maar ik vind dat flauwekul. zelf stap ik ook af als ik het te gevaarlijk vind worden, dan heeft mn paard maar gewonnen, zolang jullie maar niet in gevaar komen.. (als boef op de weg staat te jumpen en er komt een auto aan laat ik hem ook even winnen door hem in de berm te zetten naar de kant die hij op wilt, daarna vecht ik wel weer verder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:19

Buiten het feit om dat je gerust goed hebt gehandeld,snap ik niet wat je langs een 80 weg doet,als je paard nog bang is van de kleinste dingen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 22:51

Omdat hij niet bang is van verkeer zelf. Hij moet toch echt bomproof worden. Als ik met de pony's buiten wil rijden en ik loop het erf af, sta ik al op het fietspad naast die 80km weg. Ik heb dus gewoon geen andere keuze... Ik MOET over dat fietspad naast die weg om de bossen in te komen.