Mogen jullie paarden eten met bit in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:01

Nee, van mij mogen ze dat niet.

jonge paarden zullen in het begin logischerwijs wel naar de voerbak of hooi trekken.
Daar trek ik ze dan simpelweg van weg, met een nee( of wat jij altijd gebruikt als comando.)
Drammen ze door, krijgen ze een tik.

idem dito met schuren

Dit een paar weekjes volhouden en ze weten al niet meer beter.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:10

Dat moeten ze zelfs tijdens een wedstrijd, dus om te zorgen dat ze dat ook kunnen en geen proppen gaan maken betekent dat dus ook dat je eerst moet oefenen door te grazen met bit in, snoepjes leren eten met bit in, hooi en op den duur zelfs grote winterpenen.

Als ik hem op stal zet en er staat eten dan moet hij wel wachten tot ik klaar ben en aangeef dat hij mag gaan eten.

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:37

ow, zo te zien is Nows wel erg verwend. Ze is nu bijna 24 en we doen alleen recreatieve ritten, dan mag ze van mij tussendoor gewoon eten. Soms is het wel irritant, maar goed, ik laat het zelf toe, dus mag ik niet mopperen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:41

niet eten,maar na het rijden wel een belonings snoepje..

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:55

Eten als ik met haar bezig ben mag ze niet, ookal heeft ze geen bit in. Ze heeft de neiging om vreselijk vervelend te worden als ze ook maar een klein snoepje heeft gehad terwijl ik aan het poetsen ben oid. Ze krijgt haar beloning wanneer ze afgezadelt en verzorgt op stal staat en dat weet ze precies.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:27

Bloos!
Ik kom net ineens tot de ontdekking dat mijn paard wel eens eet met zijn bit in. Als ik helemaal opgezadelt ben geef ik hem altijd een suikerklontje om de schuimvorming te stimuleren.
Maar dat versta ik niet echt onder eten met het bit in. Daar versta ik onder bv. gras of biks eten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:27

niet als ik met haar bezig ben. ze heeft geen neusriem en kan dus wel eten, maar ik sta het alleen toe bij bijv. een buitenrit, als we dan even pauzeren. ik neem geen halster mee dus dan mag ze met d'r bit in grazen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:34

Cassidy schreef:
Staan jullie toe dat je paard met bit in mag grazen/eten?

ik heb een tinker... Haha! nee geen gein, van mij mag hij soms hoor. het is zo'n drang van hem en oké soms is het niet handig en dan mag hij van mij niet. en dan heb ik het over als je al rijdend onderweg zijn en zijn hoofd in één keer naar beneden wil trekken. Lachen

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:21

runningkawa schreef:
Nee, van mij mogen ze dat niet.

jonge paarden zullen in het begin logischerwijs wel naar de voerbak of hooi trekken.
Daar trek ik ze dan simpelweg van weg, met een nee( of wat jij altijd gebruikt als comando.)
Drammen ze door, krijgen ze een tik.

idem dito met schuren

Dit een paar weekjes volhouden en ze weten al niet meer beter.

hier exact hetzelfde antwoord!