waarom en bandages en peesbeschermers tegelijk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:44

Oh, ik zag er nog 1 te koop op marktplaats! kreeg je een flessie olie bij voor het smeren......

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:29

Volgens mij doen ze dat voor de steun van de bandage en voor het aantikken de peesbeschermer eroverheen. Die vangt toch beter de klappen op.

Ook doen ze het voor de veiligheid van het niet weg kunnen zakken van de bandage. Tijdens " eventing" zie je dat wel eens. Dan moeten ze tenslotte ook door het water en als je dan allen bandages om hebt zakken ze af.

Heb ik ook maar ergens gehoord hoor... Ik doe het zelf in ieder geval niet, maar ja, ik rijd ook geen eventing...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:37

PriscaZ schreef:
Ook doen ze het voor de veiligheid van het niet weg kunnen zakken van de bandage. Tijdens " eventing" zie je dat wel eens. Dan moeten ze tenslotte ook door het water en als je dan allen bandages om hebt zakken ze af.


Ik heb tijdens de cross altijd gewoon goede peeskappen en springschoenen om gehad, met tape erom. Ik zou dat niet eens aandurfen met bandages, vind ze voor dressuur leuk, maar crossen zou ik er niet mee doen.
En als je op de foto's van rockey kijkt, zijn ze zelfs al afgezakt in de bak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:44

ik denk dat je dat in de cross niet eens zou mogen. die dingenzuigen zich vol met water en dan past het allemaal neit eens meer fatsoenlijk

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:45

vonneke schreef:
ik denk dat je dat in de cross niet eens zou mogen. die dingenzuigen zich vol met water en dan past het allemaal neit eens meer fatsoenlijk


dan heb je klotsvoeten.....valt ie om en dan heb je een waterhoofd......

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:47

Ah, en dat gaat zeker niet mooi staan, geloof mij maar Clown
Ik ben zelfs eens een strijklap in de waterbak verloren, ondanks alle tape liet ie toch los.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:48

iemand bij mijn vriend op stal heeft dat altijd voor haar fries Haha!
en dan aleen achter.. zat me ook al af tevragen waar het voor diende..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:49

ik had altijd peesbeschermers voor en achter. die bleven iig goed zitten, laatst was er iemand met bandages buitenrijden, jammer genoeg heb ik hem niet terug zien komen

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:50

Lydiia schreef:
Ah, en dat gaat zeker niet mooi staan, geloof mij maar Clown
Ik ben zelfs eens een strijklap in de waterbak verloren, ondanks alle tape liet ie toch los.


oh......ik ben eens een kip verloren in de waterbak (soepkip....)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:01

Anoukie schreef:
Ik wil dan wel graag roestvrij staal, anders moet ik nog zoveel blijven poetsen .


Daar hebben ze toch stagieres voor?

NB: als je paard met losgooien al zoveel bescherming nodig heeft moet je IMO gewoon de natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Niemand zit op watjes-paarden te wachten.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:59

ArwenLune"]
[quote="Anoukie schreef:
Ik wil dan wel graag roestvrij staal, anders moet ik nog zoveel blijven poetsen .


Daar hebben ze toch stagieres voor?

NB: als je paard met losgooien al zoveel bescherming nodig heeft moet je IMO gewoon de natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Niemand zit op watjes-paarden te wachten.
[/quote]

Mijn grooms komen niet meer, ik heb zoveel rotzooi en ze waren het beu om al mijn setjes te wassen Huilen .

Ik heb kappen van Aktion voor de voorbenen, blijven goed zitten en het hele been is beschermd. Werkt ok heel erg goed. Ik heb ze overigens ook voor de achterbenen (maar dan van Premiere).

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:03

ArwenLune schreef:
NB: als je paard met losgooien al zoveel bescherming nodig heeft moet je IMO gewoon de natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Niemand zit op watjes-paarden te wachten.



fleurtjuh
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:41

uik heb geen bandages En peesbeschermers ik heb niets vind het niet nodgi.. waarom er staat al 400 kilo op zijn benen dacht je nou echt dat er met een stukkie stof veel steun krijgt?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:54

Nee een stukkie stof niet, maar hij kan met zijn eigen benen wel het een en ander beschadigen. Daarom heb ik wel altijd rondom kapjes om, kleine moeite en goede bescherming

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:26

bandage's met daarover nog eens peesbeschermers?
vind ik echt onzin hoor!
ik doe dan of peesbeschermers of bandage's om.

ik doe wel soms om de achterbenen bandage's en voor peesbeschermers of andersom.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:51

Wanneer een jong paard voor de eerste keer los gaat in een voor haar onbekende buitenbak en bandages en peesbeschermers worden geadviseerd door iemand die er veel verstand van heeft?
Waarom kun je niet gewoon voorzichtig zijn met een paard waar je niet van weet hoe die gaat reageren?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:55

Voorzichtig: ja. Overvoorzichtig (= poppetjes gedrag kweken): nee.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:05

Nee..Nog nooit gezien. En ik vind het ook TE overdreven. Je paard dubbel inpakken..Zal lekker warm worden dan, zijn benen. Ik rij zelf soms met peesbeschermers. Maar alleen als tie voor de wagen loop.
Je moet niet onvoorichtig doen met je paard..Maar je kunt het ook TE gek gaan maken...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:12

PriscaZ schreef:
Volgens mij doen ze dat voor de steun van de bandage en voor het aantikken de peesbeschermer eroverheen. Die vangt toch beter de klappen op.


Precies, de bandages zouden ondersteuning geven (ik begin nu geen discussie of het wel of niet zo is Haha! ) en de peesbeschermers zijn tegen het aantikken.

Ik zag ooit in een Bit dat Antoinette Falandt het ook heeft. Toen vroeg ik het me ook al af Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:26

Ik vind het maar raar, die van mij zou zich haast hierdoor gaan tikken, ineens die olifantenpootjes zo dik Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:28

Of dat ie er over struikelt Knipoog

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:42

tja vind het ook een beetje overdreven eerlijk gezegd.
maja als iemand dat wilt, moeten ze dat zeker doen!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:42

enne die van het gips vond ik wel heel leuk! Haha! Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:54

Mmm een metalen harnas vind ik ook wel een goed idee, maar dan alleen dubbellaags met een laag rubber ertussen als stootkussen want als hij met alleen metaal valt kan hij alsnog zijn arme tere lijfje breken enz.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:56

Siliconen ertussen doen is ook wel een optie Haha!