Wat bleek bij jou achteraf niet waar te zijn...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:19

bij mn vorige pony :
zou verkeersmak zijn (was voor alles bang)
was braaf op stal (beet iedereen die langsliep)
kon goed longeren (viel aan)
was rustig (stond te springen als je wilde rijden)
had geen stal gebreken (deed luchtzuigen en kribbebijten)
dr leeftijd klopte niet
was altijd netjes ontwormd en geent (moest haar basis nog krijgen)

moet ik nog ff doorgaan??

bij lotte:
zou een volle fries zijn naarmate ze ouder word word ze witter Knipoog dus is ze waarschijnlijk een kruising. maar ze is super lief.
de eigenaar zei dat ze nisk kon en dat klopte ook alleen is er wel gerommeld met haar entingen maar ja die heeft ze nu gewoon allemaal gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:21

Estragon schreef:
Es bokte nooit zeiden ze, volgens hun wist ie niet eens hoe dat moest....

Weten die van mij ook niet, de hoeven zijn te groot voor het toetsenbord Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:39

Het enige wat ik niet wist is dat hij een stofallergie heeft, maar dikke kans dat zij het ook niet wisten want hun paarden stonden op stofvrij strooisel, bovendien wisten hun buren alles van die pony en via hun zou ik het zeker te weten gekomen zijn.
Ik heb mijn pony niet laten keuren maar op die stofallergie na is er nooit iets mis met hem, heeft nog nooit iets gehad (afkloppen).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:44

De eigenaren van Andrew hebben mij nooit iets op de mouw gespelt, want ik heb hem verzorgt vanaf dat hij 3,5 jaar was tot ik hem kocht op zijn 8,5 ste... Had hem beter wel kunnen laten keuren... Boos! Dan was er waarschijnlijk heel veel van de prijs afgegaan of ik had hem bij nader inzien toch niet gekocht... Maar ja, dat was mijn eigen domme keus... Tot dan toe leek hij mooi gezond en was nooit kreupel geweest... of andere rare dingen gehad

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:51

Ilindra"]
[quote="Estragon schreef:

[/quote]

Hahahaha,

sorry, maar daar moet ik echt even om lachen! Haha!

Over Fie is volgens mij niks verzwegen.
Ze was groen toen ik haar kocht van mijn instructeur en die heeft haar ook zadelmak gemaakt daarna.

Wat wel een beetje tegenviel was de maat, in goed vertrouwen geloofde ik dat ze 1.60 was toen ik haar kocht en dat ze makkelijk 1.65 zou worden...
Bij later nameten bleek ze 1.57 te zijn en uiteindelijk is ze 1.62 geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:53

Niks verzwegen
heb hem zelf zadelmak gemaakt Lachen

En wat betreft dat bokken, Kawa had dat bij mij nog nooit gedaan, liep in die tijd L springen, iemand anders stapte erop en na een rondje lag ze eraf, die had hij er maar ff afgebokt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:02

We hebben hier heel regelmatig nieuwe paarden. Maar meestal klopt het wel (vaste handel-relaties). Soms dat er wat overdreven wordt. Maar dat merk je meestal al snel. Niks ernstigs.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:04

bij mijn pony was het enige dat het meisje niet had gezegd dat ze af en toe ging hangen. verder had ze alles verteld (alle ziektes en weet ik veel wat ze allemaal had gehad in de 18 jaar die ze oud is).

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:15

bij mij bleek er weinig waar te zijn van wat er is gezegd , beestje zou echt een beetje een sul zijn en zo kwam hij ook over , regelmatig buiten mee gewandeld , regelmatig zadeltje opgehad , nou ik heb het geweten , ik vond niks weer terug van die sul die ik had gekocht , nu na dik 1,5 jaar begint het er aardig op te lijken , er klopte bij mij in elk geval van alles niet , als ik het allemaal op moet noemen zijn we morgen nog bezig .
ik heb mijn lesje er in elk geval wel van geleerd en ben zeker een grote ervaring rijker

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:47

Niet echt iets bij die van mij, ik kende die mensen al een lange tijd namelijk, en het paardje reed ik ook al een tijdje.
Maar ik ging een keer met zo'n mevrouw mee, een paar ponies(7) rijden, en dan ging zij kijken of ze goed waren, en foto's maken. En dan zou ze verslag doen bij haar baas zeg maar, welke ponies er gekocht werden.( was voor een project, de ponies zouden in het buitenland verkocht worden, en gebruikt worden voor de topsport.)
Toen kwamen we als eerste bij een d-ponietje van ongeveer 4 jaar, en hij zou al een aantal maanden onder het zadel zijn en de basis een beetje kennen. Dus dat meisje ging er eerst op, het was een meisje dat er eigenlijk veel te groot voor was maar hem alleen in zou rijden. Maar we hebben besloten dat ik er niet eens op ging! We moesten hem met zijn allen vast houden bij het opstappen, hij was dus niet veel gewend, wat wel gezegt was. Ze kon hem niet op de hoefslag houden en niet normaal een rondje stappen en draven, het paardje had totaal geen idee wat hij met die beenhulpen moest doen. En ging af en toe een stukje wat harder, en viel vervolgens weer helemaal naar binnen. Het excuus was dat ze 2 weken geen tijd had gehad om te rijden, en dattie in die tussen tijd alles weer afgeleerd was. Verward Allemaal heel vaag, ze boden zelfs aan dat we nog een keer terug mochten komen, als zij hem daarvoor nog gereden had enz.
Hij moest trouwens weg omdat zij te groot was, terwijl ze hem pas net hadden. Ze wist niet dat ze er zo snel vanaf zou groeien Verward ja tuurlijk. Ze woonde daar dan met een vriend die haar vader had kunnen zijn, ze deden allebei heel interresant, maar ze vroegen dingen als, mevrouw kunt u even het hoofstel in doen. Wij: o ja dan kunnen we even kijken hoe dat gaat met dat meisje(ik dus) en de pony. Hun: Nou nee, maar hij doet de laatste tijd nogal lastig met het bit, mischien kunt u het even proberen...
Echt heel erg vaag allemaal. Scheve mond
Ze waren dus erg snel op hem uitgekeken, en wilde de prijs nog sterk verlagen, ze wilden er dus echt vanaf.
Laatst bijgewerkt door moowsy op 29-03-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:47

oeps sorry een beetje lang verhaal Scheve mond

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:51

Ilindra"]
[quote="Estragon schreef:

[/quote]

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:05

Gino verzorgde ik al vanaf zijn geboorte, dus de verkoper hoefde mij nix te vertellen over hem.
Luna kocht ik als beleerd, in t echt was ze wel zadelmak maar verder kon ze alleen hard of "taxi rijden", ze had ook niet veel evenwicht.
Helemaal groen was ze dus niet maar zeker geen ervaren rijpaard, wel braaf.
Toen ik haar 3 maanden had bleek ze (5 maanden) drachtig te zijn, wat ik dus nooit heb geweten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:12

Bij Miga: dat er een papier bij zou zitten, de afstamming stond zelfs in de advertentie. Papier bleek er niet te zijn en is nooit boven water gekomen.
Toch jammer, anders had ik nu misschien wel een veulentje gefokt.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:14

Kan ook positief uitpakken.
Afstandspaard wat we voor mijn dochter hebben zou verschrikkelijk wild zijn.
De vrouw zei letterlijk dat zogauw je erop ging zitten je er meteen afgebokt werd.
We zijn erop gaan zitten en het beest heeft nog geen pas verkeerd gedaan bij haar.
Echt penny verhaal,zielig paardje kiest voor meisje.
Bij mij wilde ze overigens wel steigeren (vandaar penny,alleen zij kan op die wilde heng...euh merrie) Clown

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:15

Ironique zou M2 dressuur zijn en startgerechtigd in het L-springen.
Volgens de sportgegevens die ik later bij het paspoort kreeg: M1 + 1 en B-springen +1, dat laatste heb ik zelf gedaan Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:53

Mijn vroegere pony zou een engeltje zijn in de stal. Haha!
Nou ik heb geweten waarom ze zo'n korte manen had toen ik haar kreeg. De keer daarna dat ik manen ging trekken moest mijn grote teen dat bekopen...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:57

coydog schreef:
Kan ook positief uitpakken.

Zoals bij mij, 2 voor de prijs van 1. Tong uitsteken

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:36

Goof... die handelaar wist 100% zeker dat het tussen ons zou klikken
Als ik hem goed zou aanpakken had ik er een topknol aan

Guus... er is niets gelogen... Voor zover ik weet niet. Ik heb Guus als een lieve betrouwbare Haf gekocht en dat is hij nog steeds!!

Zoe... Is voor zover ik weet ook niets over gelogen.

April... Kan ik me ook niets bedenken wat er gelogen moest zijn....

Ik heb dus geluk gehad 1 van de 4 paarden had ik pech mee. En wel die een waar ik het meeste hoop mee had. En nog steeds kan ik dit niet verkroppen Boos! Verdrietig

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:55

Sar zou zo meelopen op de trailer (jaja hebben we vernomen, eerst mama er in en toen volgde hij wel, daarna was het helemaal een ramp, je kreeg hem er voor geen mogelijkheid op)
Je kon zijn hoeven uitkrabben (je had zijn tenen eens moeten zien, heb er ook een opmerking over gemaakt, wat was die kerel stil zeg)Heb er nou nog steeds problemen mee, voor gaat wel, achter hoef ik niet eens te beginnen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:14

Mirk zijn leeftijd Boos!... ze zeiden dat hij een jaar of 12 zou zijn, keek ik in zijn paardenpaspoort, 15!!!!!!!!!!!! Het is dat ik toen al zo gek op hem was, anders had ik hem niet meegenomen.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:24

Ik kocht mijn veulen bij een hobby boer die elk jaar 2 veulentjes fokt.
Mijn vriendin kocht het andere veulen.

We spraken een datum af met de boer wanneer we ze konden op halen.
De boer verzekerde ons dat de veulens dan iets ouder waren dan 4 maanden.
I.v.m. de vakantie van die boer moesten de veulens zo snel mogelijk bij hem weg.
En als wij het hier niet mee eens waren verkocht hij ze aan een ander.
De papieren van die veulens waren nog niet bij hem binnen en als hij ze binnen kreeg dan zou hij ze gelijk opsturen.
Toen we de papieren na 1,5 maand kregen bleek dat mijn veulen 3 maanden en 1 week was toen hij bij zijn moeder werd weg gehaald.
Het andere veulen was net 4 maanden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:00

Joey -> was verteld dat hij ongeveer 11 jaar was, bleek dus 15 jaar te zijn

Juul -> was verteld dat hij ongeveer 10 was blijkt dus ongeveer 16 te zijn.
en hij heeft een lichte bronchitis.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:04

Ik bied niet mee Knipoog
Mijn paard was precies wat ik er van verwacht had, en wat de verkoper verteld had.
Het scheelt natuurlijk ook dat ik het paard al een tijdje had kunnen observeren.
Ik had een oogje op hem, maar men wilde toen niet verkopen.
Later kwam de schimmelmeneer toch te koop te staan (na lang aandringen van mijn kant Knipoog ) en toen is ie van eigenaar gewisseld.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:07

Dennis was precies wat ik er van verwachte Lachen .

Ik heb hem een jaar verzorgt, in gereden, beleerd en goed leren kennen voor ik hem kocht. Er viel dus ook niets te verzwijgen.

En ik heb er nog nooit een tel spijt van gehad Haha! .