Ten eerste vind ik een paddock al snel te klein om meerdere paarden in te zetten. Als ze gaan jagen..brr..
Ten tweede kan mijn merrie gewoon zeer slecht met andere paarden op een stuk land. Het is gewoon een kreng en valt aan en blijft aanvallen.
Met dominante paarden kan ze niet, want dan geeft ze niet op en paarden die juist niet dominant zijn blijft ze ook aanvallen, want die zijn zo'n makkelijk doelwit
Toch moet ze vroeger wel in een kudde gestaan hebben en ook als 3/4-jarige hebben we haar in een kudde gehad, dat ging redelijk. Alleen toen er bijgevoerd moest worden niet meer, Magic stond 's nachts op stal en kreeg meer dan genoeg te eten ('s ochtends en 's avonds krachtvoer en hooi) maar in het land mochten de andere paarden (die wel dag en nacht buiten stonden) niet in de buurt van het hooi
Verder wil ik gewoon niet het risico nemen dat Magic een ander paard verwond. Vorige zomer heeft ze bij Esme_27 op het land gestaan en we zijn het er beide overeens dat Magic gewoon op een eigen stukje blijft dit jaar. Ook door het hek heen wil ze nog wel eens laten weten wie er de baas is (alleen met Nuala kon ze het niet eens worden)
Mocht ik het ooit weer eens proberen moeten eerst de ijzers eraf, dan zal de schade misschien iets meer beperkt blijven.

en zijn ze niet bij elkaar weg te slaan (maar hij dekt niet) en anders besteden ze weinig/geen aandacht aan elkaar, gaat super.
), maar in de paddock (nog) niet. 
. Maar goed na die spierbevangenheid is hij niet meer buiten geweest want het seizoen liep eind november af. Maar goed houd mijn hart vast voor volgende maand als ze weer de weide op gaan. Er zijn namelijk 4 nieuwe en jonge paarden bijgekomen. De andere landen zijn kleiner en vol dus tja er zullen er wel wat bij de oude van dagen gezet worden