Hoe voorkom ik dat mijn merrie gedekt wordt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:20

avandijk schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat leden van een kudde elkaar herkennen tot 3 maanden na scheiding. Daarna niet meer.

Compleet offtopic, maar is dat zo? Dan vraag ik me af waarom mijn paard na 2 JAAR nog steeds helemaal gek wordt als ik een merrie tegenkom waarmee hij op het land heeft gestaan..

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:21

misschien eens hertshoornolie in de merrie haar staart (en eventueel haar manen) spuiten? Deze geur vinden paarden erg vies. Hopelijk ziet hij er dan vanaf. Anders zie idd geen andere oplossing dan apart zetten.
Succes!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:31

j ehebt ook een spuitbus met zooi dat ze voor varkens en sschapen gebruiken dat ze elkaars staartjes niet afknagen, dat stinkt enorm, spuiten ze bij ons staart en manen tegen het opvreten door andere paarden.....ik doe het niet, want als je die meuk op je pard spuit, wil je er zelf ook niets meer mee te maken hebben.......als je het per ongeluk inademt, proef je het een week later nog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:52

Die hertshoornolie , jaagt dat mij ook weg / is dat heel erg goor / komt er dan geen paard meer binnen een straal van 10 meter bij haar ? Haha!

Het trucje zou pas moeten werken op het moment van erop willen ,
zodat ze voor de rest gewoon lekker sociaal kan kriebelen.

Ze is meestal redelijk op zichzelf en zoekt niet echt een gezellig knuffelmaatje.

Heel af en toe staat ze eens te vrijen met een ander , maar meestal is het toch wel zo'n vrij dominante merrie ....

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:56

ik zou het gewoon eens proberen als het niet bevalt kan je het alsnog uitwassen toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:32

Beetje info vantevoren kan geenkwaad , ik ken het hele spul niet , ken wel verhalen dat het ongeloveloos meurt ....als ik zelf ook niet meer bij m'n paardje wil komen en zij zelf beroerd wordt van de stank.... Haha!

Waar haal je dat spul eigenlijk Verward

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:27

mmm, ik weet het niet hoor, het schijnt wel sterk spul te zijn. Bij ons werd het aangeraden omdat onze hond z'n eigen uitwerpselen opat, je moest er dan 5 druppels opdoen. Helaas was ze nogal hardleers, zelfs met het halve flesje eroverheen bleef ze het opeten Haha!

ik ben heel erg benieuwd of er nog andere oplossingen zijn. Mijn merrie wordt ook elke keer gedekt. Nou hebben allebei die ruinen geen ijzers meer, dus ik vind het niet heel erg.
Er is alleen laatst een belg bijgekomen met ijzers, die ook schijnt te dekken....

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:51

Hertshoornolie koop je bij de ruitersportzaak. Tja, en dat ze dan even niet meer kan kriebelen met anderen; dat zou ik op de koop toenemen. Dat komt later wel weer goed. Deze olie meurt inderdaad wel erg, maar het houd meteen alle vliegen op afstand.
Er is alleen 1 heel groot nadeel: Het spul is knettergeel!!!! Achterlijk, vinden julli ook niet? Staat erg leuk bij lichtgekleurde paardjes. NIET DUS!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:06

Er zijn medicijnen voor dat je paard niet meer hengstig wordt. Maar daar moet je even je da voor vragen, want verdere details weet ik niet. Alleen dat het er is en dat het werkt. Haha!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:21

soesie schreef:
Hertshoornolie koop je bij de ruitersportzaak. Tja, en dat ze dan even niet meer kan kriebelen met anderen; dat zou ik op de koop toenemen. Dat komt later wel weer goed. Deze olie meurt inderdaad wel erg, maar het houd meteen alle vliegen op afstand.
Er is alleen 1 heel groot nadeel: Het spul is knettergeel!!!! Achterlijk, vinden julli ook niet? Staat erg leuk bij lichtgekleurde paardjes. NIET DUS!!

houd het de ruiter ook op afstand? ant als ik het zo hoor is het geen pretje om daar een paar uur op te zitten met die lucht...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 05:44

Even snel, off topic. Dat jouw paard na twee jaar die merrie nog herkent Estragon kan misschien komen omdat er die 3 maanden niet tussen hebben gezeten.

@nita, Wake up and Walk on!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 05:46

Ik weet dat bij hengsten het truukje wordt gebruikt om vix rond de neusgaten te smeren als ze met een merrie op de trailer moeten. Is natuurlijk ook een oplossing maak ik ben er een tegenstander van om het regelmatig te gebruiken.
Scheiden is en blijft de beste oplossing.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 05:47

Honden die poep eten is off topic. Ik ben gedragstherapeut voor honden en voor deze ene keer wil ik je wel adviseren, als je interesse hebt stuur maar een pb.