pennymeisjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wat vinden jullie nou van pennymeisjes

aaardig
5 (9%)
heel stom
18 (33%)
heel dom dat ze dat doen
27 (50%)
wat fijn voor mij ddat ze dat willen doen!
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 53

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:44

Op zich heb ik niks tegen pennymeisjes, er zijn hier ook een paar meisjes in de buurt die regelmatig langs komen om te vragen of ze de paarden mogen poetsen. Soms mag dat, maar als ik geen tijd heb om ze een beetje in de gaten te houden wil ik het niet hebben. En dan gaan ze ook netjes weer weg. Dat vind ik helemaal niet erg, zelfs wel grappig als je zo'n piepklein meisje Josephs staart ziet kammen, ze komt zelf met haar hoofd nauwelijks halverwege Lachen
Ze borstelen ook altijd alleen maar de onderste helft van mijn paard, want de rest daar kunnen ze niet bij!

Maar er moet niemand ongevraagd aan mijn paarden zitten of in mijn wei of bak komen. Als ik daar iemand op betrap dan schop ik diegene letterlijk en zo hardhandig mogelijk van mijn terrein! Want dat wil ik dus absoluut niet hebben. Ze hebben met hun poten van andermans paarden af te blijven.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:33

Myra1 schreef:
Er zijn pennymeisjes en er zijn pennymeisjes hè...

Je hebt de meisjes die heel blij zijn als ze je paard mogen aaien, dat lief komen vragen, ook nog vragen of ze wat lekkers mogen geven en dan in de 7de hemel zijn. OK dan!

Je hebt ook de brutale grietjes die vinden dat ze ook meteen mogen rijden, ookal is de pony nog jong/niet te vertrouwn, want ze rijden toch al 1 jaar en kunnen zelfs in galop! Deze grietjes klimmen zomaar de wei in, poetsen je pony ongevraagd en zijn niet van het erf af te slaan...

Het verschilt gewoon per kind dus. Beetje onzin om de ene met de andere te vergelijken.

helemaal mee eens, ik ben vroeger ook nooit bij een paard zo de wei in geweest hoor. Was bij ons achter trouwens wel een boerderij waar ze een belg hadden. Als we de hond uit lieten en daar langs kwamen mocht ik wel altijd via het gangpad naar de stal toe, maar nooit in de stal. Als ik wilde mocht ik ook wel poetsen en rijden, als mijn moeder erbij was. Maar dat beest was gewoon veels te groot, maar wel super lief.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:04

Penny meisjes kunnen heel grappig zijn Lachen Maar ze moeten zeker niet zonder mijn toestemming aan mijn paard gaan zitten of bij hem in de wei komen. Nou is kane een heel lief paard tegen mensen maar er staan ook andere paarden in de wei die een stuk minder lief zijn. Ik wil niet weten wat er allemaal zou kunnen gebeuren als er pennymeiden in de wei ongevraagd in de wei komen. Gelukkig gebeurt dat bij ons niet en zijn alle fans van Kane altijd trouw aan het wachten totdat ik of mijn vriend op stal komt. Dan mogen ze altijd wel mee om hem te halen en te helpen met poetsen. En als ik in een goede bui ben mogen ze ook nog uitstappen.
Gelukkig hebben we geen lastige penny meiden bij ons op stal Lachen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:49

Het "goede" soort pennymeisjes,daar kan ik echt om lachen.Ze staan een beetje verlegen op een afstandje te kijken en vragen of ze je paardje mogen aaien,of waarvoor die ene borstel dient,en zijn helemaal blij als ze dan mee mogen poetsen.Ze zijn ook "handig" want als ik bv op zaterdag op de manege kom hoef ik mijn zadel nooit zelf te dragen.Als ze dan een rondje hebben mogen uitstappen (wel met mij ernaast) lopen ze helemaal happy naar hun moeder om het te vertellen.Dan komt ze nog even met en knalrode kop dankjewel zeggen Haha!
dit soort pennymeisjes mogen er wel zijn van mij Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:19

Pennymeisjes zijn lief. Zolang ze maar dingen van je aannemen. En vragen of ze iets mogen doen, en zich daar dan ook aan houden.

Die andere mensen, (die die zomaar in het land gaan en van alles uitvreten, paarden stiekem voeren, zeggen dat het hun (verzorg)paard is ed)zijn gewoon aso's. Geen pennymeisjes.