Mijn paardje gaat overdag in de paddock (20x20m.) of op het land en 's avonds in een box van 3x3 m. Die binnenkort veranderd wordt naar 4x4 m. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dan konje rennen voor je leven.. die sloeg je er uit en je mocht blij zijn er zonder schammetje vanaf te komen. die voelde zich helemaal niet fijn in een box en was dus ook een gevaar voor personeel en klanten. in dat soort gevallen vind ik niet dat je kan praten over zielig of niet. sommigen kunnen gewoon niet in een box.. jaja.. je zalhet ongetwijfeld kunnen trainen..m aar zo heb je voor alles wel een foefje.. maar iedereen weet ook datmaneges zich daar niet in verdiepen.. maarja.. dat beestje liep 2 uur in de les en stond sochtends een paar uur in de paddock met de andere ponies.. dus genoeg beweging.. jantina schreef:Ik weet niet wat ik zieliger vind, een paard wat 's nachts in een stand staat en overdag buiten, of een paard wat 23 uur per dag in een box van 3x3 staat.
stef"]
[quote="Tigger schreef:Maar, er zijn ook stand-paarden die hele dagen binnen staan.![]()

Myra1 schreef:Het enige verschil tussen een stand en de meeste boxen (hele ruime dus uitgezonderd) is dat ze zich in een box nog kunnen omdraaien. Echt rondjes lopen is al geen doen.
Ik vind het trouwens erg raard dat er hier wordt gezegd dat stands voor paarden verboden worden. Dat lijkt me nou zo iets idioots. Als ze toch dingen gaan verbieden, doe dan maar eerst die legbatterijen en kistkalveren etc.
Daarbij: waarom mag een koe wel met zn kop aan een muur worden gebonden op een rijtje, en een paard niet? Lijkt me een beetje raar.
Overigens denk ik dat een box idealer is dan een stand, maar om een stand voor zielig uit te maken, hmmm... dat gaat me toch een beetje te ver.