wat vinden jullie belangrijk?stalling,rijden enz..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:14

Wat ik belangrijk vind aan stalling:

- Dat mijn paard dagelijks lekker buiten komt
- Dat er goed op de paarden wordt gelet
- Dat er ruime, veilige en schone stallen zijn
- Dat er op regelmatige tijden gevoerd wordt
- Dat er een bak is die goed rijdbaar is

En de stal waar Syl staat, voldoet hier goed aan..:
- Overdag komen de paarden samen buiten. In de zomer in de wei, in de winter als het land te nat is staan ze in de buitenbak.
Ook belangrijk: ik hoef haar niet zelf buiten en weer binnen te zetten, dat doet de staleigenaar. Ik werk full-time dus dat is ook een must Lachen !
- Als er wat met mijn paard is, wordt ik meteen gebeld
- De stallen zelf zijn prima
- Hetzelfde geldt voor het voeren
- Er is een 20x40 buitenbak met super bodem en verlichting. Dat is belangrijk omdat ik ook in de winter altijd 's avonds rijdt. De bodem is zo goed dat ik er de hele winter zonder enig probleem heb kunnen rijden OK dan!
- Wat ook handig is: er is een kantine/zadelkamer etc., dus als ik vanuit mn werk linea recta doorga naar de paarden, kan ik me daar prima omkleden Lachen

Ik rijd trouwens elke dag, en behalve mijn eigen paard ook een paard van de staleigenaar. Het is overigens een privé-stal, geen manege of pensionstalling. Het bevalt mij uitstekend !

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:16

ik vind luxe wel belangrijk. onze merrie heeft op verschillende soorten stallen gestaan en merk wel dat meerdere binnen enbuitenbanen en een longeercirkel belangrijk zijn.
we gaanmet beide paardennaar simonshaven..betaal je wel veel voor,maar dan heb je ook wat... mogen ze vanmei tot oktober ooknog eens dagelijks de wei op.. je hebt er wedstrijden(heel erg belangrijk) je kan er goed naar buiten(natuurgebied, zekerbelangrijk) en veel rijbakken.
uitmesten hoeft voormijnietgedaan te worden.. op de stal waar iknu sta doe ik het ook zelf.. zo kan ik tenminste bepalen hoeveel stro en wanneer alles eruit.
zelf voeren is een voordeel omda je zelf kan bepalen wat je voert, mijn paard krijgt nu een bix die hij zelf nie eens graag lust Haha! maja zit bij de stalling

ik vind vooral zijn gezondheid en welzijn ergbelangrijk. zodra hij iets heeft merkik hetook meteen.. ik zorg dat ik altijd genoeg tijd voor hem vrij maak zodat ik lekker met hem kan knuffel en doen.. nahet rijden stap ik ook altijd ff een paar rondjes op het harde of ga naar het park.. hijis al wat ouder dus heb eengoeie cooling downnodig Knipoog anders istie zo stijf als wat de volgende dag.
ff afkloppen.. munpaard hebnooit wat Haha!

ikvind de band met mijnpaard erg belangrijk, ikmaak altijd tijd vrij om met hem te spelen in de buitenbak.. vindie prachtig.. dan kandie ineens lopen alsoftie hengst is Haha! tis niet alleen maar werken.. ook tijd voor ontspanning.. je merkt aan je paard snel genoeg wat hij welenniet waardeert..

dit jaar gaat hij voor het eerst de wei dus op.. dus benbenieuwd hoe hij het vind Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:45

Het belangrijkste voor mij aan de stalling:
- dichtbij huis (ja, dat lijkt gemakzucht voor mij, maar dat vind ik niet. Als ik voor stal A 30 min heen 30 min terug moet fietsen, of voor stal B 10 min heen 10 min terug, dan kies ik voor stal A. Dat scheelt dat 40 min op een dag. Die tijd kan ik mooi extra aandacht aan mn paard geven).
- Weidegang, tenminste in de zomer
- Kleinschalig, voor mij hoeft het niet zo nodig dat er 20 pensionklanten rondhobbelen door de stal. Dat geeft alleen maar ruzie, of stress, of vermiste spullen (niet overal uiteraard, maar dat weet je vaak ook niet van te voren...).

De rest hoeft voor mij niet zo. Een bak hebben ze wel op een plaatselijke ponyclub of iets in die richting. Dan maar 20 minuutjes stappen om in de bak te hobbelen...

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:29

ik ben altijd een beetje overbezorgt over mijn paard Bloos ! ik neem zowat nooit een risico! botste een beetje met een vriendin van mij, zij doet altijd maar wat en zegt dan, owjoh, dat gaat heus wel goed.
ik zou er dus opletten dat alles veilig is, mijn paard zich niet kan bezeren of iets dergelijks. en het noet dicht bij mijn huis zijn, zodat ik er zo heen kan! Verder moet ze iedere dag naar buiten kunnen, en het liefst met vriendjes! heeft ze nu niet, ze staat bij mij thuis en mijn vader wil er geen andere paarden bij, vertrapt het land zegt ie Boos! .
verder let ik erg op de behoefte van mijn paard, dus niet op de moderne manier van paarden houden, 23 uur p.d. opstal enzow.
zijn gezondheid en welzijn is dus het belangrijkste!!! OK dan!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:46

ik ben nu erg tevreden...

Mirk staat in een zeer ruime box. Hele dag kan hij kuil door eten. 3x daags krachtvoer. Goede kwaliteit kuil. Dikke laag stro.

Ik heb een binnenbak én kleine buitenbak. Binnenbak aan de kleine kant, maar je kan je er prima in redden.

Weidegang, ze zetten mirk naar buiten straks, halen hem weer op.

Als ik ziek ben, gooien ze Mirk eruit (los in de bak).

Deze mensen ehbben erg veel verstand van paarden, wat bij de vorige stal wel anders was Verdrietig

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 21:06

het is heel leuk om al die verschillende meningen te lezen.
wat mij wel opvalt,is dat bijna iedereen het belangrijk vind dat het paard de wei op kan !
vind ik persoonlijk heel erg goed !