[Springen] wat wil jij zien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:58

dit was een jaar geleden, inmiddels springen ze 80cm parcours en gaan ze as zondag de oefencross rijden, wat vetrouwen in elkaar hebben al niet kan doen.... go for it girl![/quote]

He Vip! Waar gaat denies met tjo oefencrossen? Als ze naar Chaam gaat, ga je dan mee? Leuk! OK dan! Zie ik je weer eens na al die jaren!

groetjes Simmie

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:21

denk dat de voornaamste punten al zijn opgenoemd.Ik heb het geluk dat ik met een paardje rijd dat erg graag en goed springt,dus als er wat fout gaat kan ik er zeker van zijn dat het aan mij ligt.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:29

Ik houd van bloedpaarden die er duidelijk plezier in hebben en er zelf écht over willen. Inzet vind ik heel belangrijk. Ik mag erg graag naar paarden zoals Ratina, Goldika, Baloubet, Just do it, Camirez, Stakkato etc.

Qua ruiter vind ik het belangrijk dat ze het paard op een ontspannen manier erover krijgen, zoals Marcus Ehning dat met For Pleasure kan. Als ik ooit zo'n rondje als zij zou kunnen rijden zoals de 1e ronde van het EK vorig jaar, sterf ik als een gelukkig mens. Haha!

Waar we zelf aan werken is controle in combinatie met ontspanning, die van mij is nl. een beetje een hittepetit. Haha! We oefenen vaak met balkjes, kun je goed schakelen en recht houden oefenen, we gaan vaak naar buiten om wat stoom af te blazen Schijnheilig , en gewoon veel overgangen. Wat trouwens ook een leuke oefening is, is 4 balkjes op een volte van 20 meter leggen met een gelijke afstand en dan proberen een gelijk ritme te houden. Dat is moeilijker dan je denkt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:38

ik geef het niet graag toe, maar ik ben het erg met sjuimpje eens Haha!

okej om naar te kijken zie ik liever een paard dat springt zoals onder andere miss_petit al heeft vermeld.
ik zie graag paarden , en dan met name concordes Haha! , die zichzelf helemaal inklappen boven de sprong, concordes zijn vaak kleine springkanonnen met een zeer vlug en zeer mooi ingevouwen voorbeen
dat zie ik graag in een paard. ook afdruk en vermogen missen ze vaak niet !

maar om zelf te rijden, ga ik helemaal met sjuimpje mee, dan heb ik liever een paard wat heel spectaculair aanvoelt
das dus een paard met veel bascule, wat het beenwerk doet zal me een worst wezen dan , zolang ze de balken maar niet aantikken Knipoog

mijn twee merries geven beide een supergevoel boven de sprong, de ene heeft daarbij ook nog eens een goed beengebruik.
mijn ruin heeft af en toe van die buien dat ie ineens supergeweldig springt, dan voelt ie fijn aan.
maar meestal springt meneer net niet hoger als dat nodig is
en terwijl zijn techniek heel okej is, voelt ie dan niet spectaculair aan ....

wat ik in de ruiter graag zie..... ik kan je alleen zeggen dat ik vind dat de ruiter zoveel mogelijk het paard vrij moet laten
je ziet veel (van die wannabe-) springruiters, waarbij het net lijkt of ze hun paard over de sprong willen tillen .....met hun handen Boos!
vreselijk!

of net als die princess houssein ..... zo heet die springamazone toch?
bijna al haar paarden gaan bokkend door de baan ??
duidelijk dat ze ze in de weg zit Boos!

kijk elke ruiter heeft verder zijn eigen steil, het blijven mensen , welke topruiter zit wel perfect in de verlichte zit???
zolang ze het paard niet lastig vallen tijdens de sprong, erger ik me er totaal niet aan hoor..

Maericken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:40

crossmonster schreef:
kijk elke ruiter heeft verder zijn eigen steil, het blijven mensen , welke topruiter zit wel perfect in de verlichte zit???

Rodrigo Pessoa

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:46

*overtroffen* Haha!

klopt, das wel n voorbeeld ruiter

okej er zijn er wel meer die perfect netjes zitten
maar ja , dan krijgen wij bokkers meteen een minderwaardigheids gevoel als wij het even niet zo netjes doen Tong uitsteken

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:48

weer een deuk in me ego.... Boos!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:55

whaha precies !!
zie je nu wat je doet maericken ??? Boos!
Haha!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:57

Huilen ... ze moeten ook altijd mij hebben Schijnheilig

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:59

crossmonster schreef:
....duidelijk dat ze ze in de weg zit Boos!

Dat vond ik nou van Geoff Billington op It's Otto.
(Al een wat oudere (inmiddels gestopte) combinatie.)

Dat paard vond ik zo'n topper, de inzet van het dier!

Maar zijn ruiter, zag er zo onnatuuurlijk, tegenwerkend uit Scheve mond

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:07

Simmie schreef:
He Vip! Waar gaat denies met tjo oefencrossen? Als ze naar Chaam gaat, ga je dan mee? Leuk! OK dan! Zie ik je weer eens na al die jaren!

groetjes Simmie

Helaas wij zijn in Lisse aanwezig, zowizo een uitdaging want Tjo springt niet overal indoor, die is heel secuur op de bodem hihii.. bij de ene manege springt ze zonder problemen en de andere manege weigert ze pertinent dus we denken dat het aan de bodem ligt (die waar ze wel springt is spingstal/manege en die waar ze niet springt dresuurmanege/stal).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:23

leuk zie ik jullie, heb leuke rijbroeken en shirts ingekocht......... en voor als ie niet springt zweepjes Haha! Haha!