vervanger voor stro,maar wat???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:29

is dat niet heel erg hard spul?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:21

Lianne007 schreef:

ik vind dat vlas zo pikken, heeft niemand anders daar last van ??
dat spul ging altijd in mijn schoenen zitten Boos! had ik de hele dag last van
ik zweer nog steeds bij koolzaad

dat hennep , zoals je het eigenlijk moet doen, word zo hard in de stal, want je mag alleen de ballen scheppen, de plasplekken moeten eens in de ...weken/dagen? dat weet ik niet meer precies, maar iig ik vond de bodem veels te hard worden

zaagsel is IMO ook prima, maar composteerd lang niet zo snel als koolzaad

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:25

Voor zover is het niet hetzelfde spul als wat er bij de dierenspeciaalzaak wordt verkocht en volgens de schrijfster van het artikel vinden de paarden het geweldig en liggen er graag op. Ik kan helaas niet scannen Scheve mond , anders had ik de foto's er wel even bij gezet.

Volgens mij kennen wij het hier helemaal niet, maar als er iemand is die het wel kent, hoor ik het graag!

=^.,.^=

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:31

ik heb er n keer een hele stal mee gehad...( 30 boxen)
maar vond het gewoon pokkespul
en zeker voor een handelsstal, vind uik stro beter omdat ze dan de hele dag wat te doen hebben,ivm luchtzuigen en weven enzo
al zette ik zulke paarden altijd zo veel mogelijk in een hoekje Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:40

crossmonster"]
[quote="Lianne007 schreef:

ik vind dat vlas zo pikken, heeft niemand anders daar last van ??
dat spul ging altijd in mijn schoenen zitten Boos! had ik de hele dag last van
ik zweer nog steeds bij koolzaad

[/quote]

Nope, gewoon uitmesten met chaps aan of met laarzen... Ik heb nergens problemen mee. OK dan! OK dan! Lang leve VLAS!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:46

bij ons zijn ze ook over gegaan op vlas. Ik heb het even gebruikt, mijn pony at er ook van en er bleef geen vlas meer over. 1 Pony heeft in een nacht zoveel vlas opgegeten dat hij flink koliek kreeg. Zijn darmen waren totaal verstopt met het vlas. Is wel weer goed gekomen gelukkig. Het leek bij ons wel dat de wat oudere pony's er van eten. Ik sta nu weer op zaagsel net als die andere pony die er koliek van had gekregen.
Zaagsel ben ik best tevreden over. Gewoon op tijd verversen zodat het niet te nat wordt voor de hoeven. Zaagsel is wel weer duurder dan vlas. Bij ons kost vlas 4,50 en zaagsel 6,52.

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:14

Ik begrijp dat je iets anders wil omdat je paard stro eet, om koliek te voorkomen. Wat je nog kan proberen is Siricco (dit doe je over aubiose zodat ze het niet eten) over je stro te gooien. Bij mijn paard helpt het en eet ze veel minder stro. Ik doe de sirocco in een gieter, het lost niet op in water en strooi het goed over het stro heen.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:19

hmmm das ook een goede...

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:23

meisje333 schreef:
Ik begrijp dat je iets anders wil omdat je paard stro eet, om koliek te voorkomen. Wat je nog kan proberen is Siricco (dit doe je over aubiose zodat ze het niet eten) over je stro te gooien. Bij mijn paard helpt het en eet ze veel minder stro. Ik doe de sirocco in een gieter, het lost niet op in water en strooi het goed over het stro heen.

En wat is dat dan voor spul?

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:43

dat heet Sirocco en dat is een soort zeewierpoeder ofzo. Je kan het bij ons halen bij degene die ook het voer, zaagsel, stro etc levert.