leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:30

Ik heb ze nu bijna een jaar en ze zitten nog steeds niet helemaal goed. Als ik lang gereden heb heb ik (bloedende) wondjes in m'n knieholtes.

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:32

Anouar15 schreef:
Ik heb ze nu bijna een jaar en ze zitten nog steeds niet helemaal goed. Als ik lang gereden heb heb ik (bloedende) wondjes in m'n knieholtes.

knieholtes... zijn ze dan niet gewoon te hoog??

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:32

heb je al eens met olie gewerkt als je je laarzen een week lang goed in de olie zet zijn ze daarna echt stukken soepeler misschien dat je dan geen last meer hebt... alleen met een witte rijbroek is het wat minder want die kan je gelijk wassen als je het er nog uitkrijgt..

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:33

Silenzio schreef:
heb je al eens met olie gewerkt als je je laarzen een week lang goed in de olie zet zijn ze daarna echt stukken soepeler misschien dat je dan geen last meer hebt... alleen met een witte rijbroek is het wat minder want die kan je gelijk wassen als je het er nog uitkrijgt..

welke olie bedoel je dan? zou misschien wel wat zijn jaah!!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:36

gewoon de lederolie die je ook voor je zadel kan gebruiken bij elke speciaal zaak zijn ze wel te vinden maar je moet wel een beetje kwaliteit olie hebben anders slip je alleen de porien dicht van je laarzen en dan werkt het niet echt meer het merk dat ik ervoor had was van stable ofzo heel onbekend merk iig weet ook niet waar ik het vandaan heb gehaald

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:42

Anouar15 schreef:

Ik ben bang dat jou laarzen gewoon echt niet passen! Scheve mond Want dat kan niet helemaal de bedoeling zijn

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:44

das ook een hele goede mogelijk heid maar ik zou toch even die olie proberen leren laarzen zijn nou niet echt goedkoop ofzo...

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:52

Silenzio schreef:
das ook een hele goede mogelijk heid maar ik zou toch even die olie proberen leren laarzen zijn nou niet echt goedkoop ofzo...

neej dat die laarzen te hoog waren dat is bij mij niet.. dat was bij Anouar15.. daar zitten die van mij goed..

maar ik heb zadelvet en geen olie.. maar ik zal deze week eens olie gaan halen Knipoog

bedankt

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:54

alsjeblieft en het is echt super ook voor je zadel me zadel is stukken lekkerder gaan zitten en ook makkelijker aansingelen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:29

Okkie1"]
[quote="Anouar15 schreef:

Ik ben bang dat jou laarzen gewoon echt niet passen! Scheve mond Want dat kan niet helemaal de bedoeling zijn
[/quote]

Of je rijdt met heel korte beugels?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:50

Dan moeten ze wel héél kort zijn (alla jockey) er moet namelijk voldoende speling inzitten in de knieholte Knipoog

Mij hebben ze trouwens overal afgeraden om zadelzeep/olie voor de laarzen te gebruiken, het is heel ander leer en vandaar gaat het leer naar de kl*te van zadel olie/zeep. Denk dat Kiwi in de fik zetten en de tips uit het andere topic over onderhoud nog het beste zijn.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:58

ik maak ze eerst altijd schoon met zadelzeep, darna doe ik die was van de horselover erop. Wist geen eens dat dat niet goed was voor je laarzen, heb er in 2 jaar tijd ook nog niets van gemertk Haha!