maar slecht is het niet hoor. zit alleen wel veel zetmeel in dus niet elke dag geven. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar dood gaan ze er in ieder geval niet van en een paar aardappels kan geen kwaad. bij mij krijgt mijn paard nu natuurlijk de beste voeding
maar hij krijgt nog wel eens een paar aardappeltjes die ik over heb en dat vind hij heerlijk.
Sprite schreef:gekookte groente of aardappelpuree zou ik persoonlijk lekker in de groenbak gooien, dat lijkt me niet echt goed voor je paard, geef hem dan liever wortels of appels als je hem wilt verwennen
Citaat:ja maar als ik nog aardappel puree over heb mag me paard dat dan verder?

Het rauwe zetmeel in de aardappel is niet zo goed verteerbaar voor een paard en wordt voornamelijk in de dikke darm door de bacteriën verteerd. Zou een paard teveel aardappelen binnen krijgen dan worden die bacteriën in de dikke darm overactief en zorgen voor diarree.
die gekookte aardappelen zou je kunnen vergelijken met de gepofte granen in muesli. Deze granen zijn ook verhit tijdens het poffen en daardoor nog beter verteerbaar. Maarten schreef:Mijns inziens lijken gekookte aardappelen niet zo'n probleem. Deze zijn gewoon veel beter verteerbaar dan rauwe aardappelen en zullen dan ook veel meer energie leveren aan het paard. Maar erg praktisch lijkt het me nietdie gekookte aardappelen zou je kunnen vergelijken met de gepofte granen in muesli. Deze granen zijn ook verhit tijdens het poffen en daardoor nog beter verteerbaar.