Hoe vaak rijbroek wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:33

uhm tsja ligt ook een beetje aan het weer. En mijn moeder word altijd gek van het gezeur dat ik `m weer aanwil en dat hij nog niet gewassen is ... dus meestal na een keer of 3 à 4 want dan draait mijn moeder weer een donkere was en gooi ik `m er snel tussen....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:38

ik doe al mijn rijbroeken na 1 keer aangehad te hebben in de was, ik vind het niet echt fris als je 2 dagen de zelfde rijbroek aan hebt, maarja dat is persoonlijk.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:44

mijn rijbroek wordt ook niet zo super vaak gewassen, hij wordt toch weer vies... 1x in de 2 weken of zo wordt ie gewassen...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:45

iewwwwwwwwwwwwww dat vind ik dus echt goor

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:47

Ik draag mijn rijbroek 2 á 3 uur per dag, waarvan ik 40 minuten op een paard zit mét zadel.

Verder loop ik erin rond. Ik hoef niet te mesten of iets. Dus vies wordt ie eigenlijk niet. Wel truien enzo, regelmatig krijg ik een kwijlerige Scheve mond veeg van haar over mijn mouw ofzo. Die wissel ik dus wel bijna elke dag.
Ik draag mijn rijbroek gerust een week. Als ik hem elke dag moet wassen, dan heb ik telkens een wasmachine draaien met 1 broek, beetje onnodig. Ik hang hem gewoon te luchten.
Ik was bijna alleen in het weekend. Wij zijn met z'n tweeën, dragen door de week onze militaire kloffie en dus gaat alles vrijdagmiddag de was in.

Dan doe ik meestal daarna, de verzamelde truien en mijn gebruikte rijbroek in de was. Vaak maak ik daar gebruik van om alle paardenspullen te wassen, dekjes, peesjes, bandages, singels enz enz.
Laatst bijgewerkt door Tigger op 22-03-04 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maericken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:47

kristie schreef:
mijn rijbroek wordt ook niet zo super vaak gewassen, hij wordt toch weer vies... 1x in de 2 weken of zo wordt ie gewassen...

bij mij nog iets langer Haha! (keb veel rijbroeken, dus het komt op hetzelfde neer per rijbroek)
en dan alle rijbroeken van mij en mn nzusje tegelijk in de was Clown
mn moeder wordt gggggggggggek Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:48

kristie schreef:

dat vind ik wel weinig, die van mij gaat na twee keer rijden echt richting de wasmand Lachen
en als het warmer weer en je dus meer zweet gaat ie na elke dag al naar de wasmachine Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:51

Ik rij gemiddeld 5x per week en dan ga ik echt niet steeds een schone broek aantrekken, m'n moeder ziet me aankomen Schijnheilig

Ik moet wel mesten etc. maar m'n broek is niet meer zo smerig als toen ik nog overal in zat te kruipen (zoals in m'n kinderjaren Cool )
Tegenwoordig was ik m'n rijbroek zo'n 1x per 1,5 week *LOL*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:52

Ligt eraan wat voor kleur rijbroek. Soms doe ik m na 1 keer dragen in de was, ga echt niet nog een dag met een vieze broek rijden.
Een zwarte of donkere trek ik meestal 2 dagen aan.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:53

Waterkippie schreef:

dat vind ik wel weinig, die van mij gaat na twee keer rijden echt richting de wasmand Lachen
en als het warmer weer en je dus meer zweet gaat ie na elke dag al naar de wasmachine Haha!

Dan ben ik best benieuwd hoe lang jij met een rijbroek doet en welk merk je dan hebt, persoonlijk gaan die van mij al niet zo lang mee, ben dus erg benieuwd hoe dat bij jou is Verward

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:57

ik heb allemaal pikeur rijbroeken, ik geloof dat ik er tussen de 10 of 15 heb, en die van mij gaan echt gewoon elke dag in de was, ookal is het een donkere. ik vind het geen prettig gevoel als je vieze rijbroek aan doet, ik hoef trouwens niet te mesten of iets dergelijks, ik kom op de manege aan, zadel mijn paard op, rijd en was haar, en ben weer weg. dus hij wordt niet echt smerig.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:02

samantha23 schreef:
Ligt eraan wat voor kleur rijbroek. Soms doe ik m na 1 keer dragen in de was, ga echt niet nog een dag met een vieze broek rijden.

Als mijn rijbroek vies is, dus zichtbaar, dan trek ik hem niet meer aan. Maar als hij er schoon uitziet, trek ik hem gerust weer aan. Cool

[edit]typo Bloos [edit]
Laatst bijgewerkt door Tigger op 22-03-04 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:12

Licht eraan wat ik gedaan heb. In de manege lessen doe ik best veel en dan gaat hij gelijk in de was. Als ik zelf op Tweety een beetje rondrij en dan vooral stap gaat ie niet in de was. Dat is dan niet nodig vind ik.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:25

ik heb 3 rijbroeken, als de ene vies is *meestal al na een dag spelen met me pony:o* trek ik een ander aan, en mijn moeder let er niet zo veel op!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:44

Ligt eraan hoe lang ik hem aanheb..
Soms ga ik naar de manege dan doe ik me rijkleding aan en dan ga ik bijv. alleen losgooien ofzo dus dan loop ik misschien een uur ofzo in me rijbroek, dan komt een paar keer per week voor!
Je gewone kleding draag je soms wel 12 uur per dag, en me rijbroek misschien 12 uur per week..

Maar als ie vies is dan gooi ik hem in de was, is heel verschillend, want ik ga ook wel 's gelijk uit school naar de paarden dus ik heb hem ook niet elke dag aan.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:32

Jaike"]
[quote="Waterkippie schreef:

Dan ben ik best benieuwd hoe lang jij met een rijbroek doet en welk merk je dan hebt, persoonlijk gaan die van mij al niet zo lang mee, ben dus erg benieuwd hoe dat bij jou is Verward
[/quote]

mwah heb een hele verzameling Lachen
de meeste zijn van eurostar, en heb ik al best een tijdje... kheb rijbroeken die ik al zeker 4 jaar heb en die zijn nog prima Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:40

Ik doe hem meestal naar 3 keer in de was. Als er echt vlekken op zitten wel eerder.

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:56

rockey schreef:
ik heb allemaal pikeur rijbroeken, ik geloof dat ik er tussen de 10 of 15 heb, en die van mij gaan echt gewoon elke dag in de was, ookal is het een donkere. ik vind het geen prettig gevoel als je vieze rijbroek aan doet, ik hoef trouwens niet te mesten of iets dergelijks, ik kom op de manege aan, zadel mijn paard op, rijd en was haar, en ben weer weg. dus hij wordt niet echt smerig.

Poets en knuffel je je paard niet dan? Tong uitsteken Schijnheilig Ik kan m'n broek echt niet schoon houden, alleen al die haren al Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:15

Citaat:
Wacht maar tot je op jezelf woont, dan wordt je dat heel snel zat

ik woon al zo'n 30 jaar op mezelf en draai iedere dag een was met kleren die ik naar mijn werk heb aangehad en m'n rijkleren en ik ben het nog steeds niet zat. het hoort er gewoon bij, net zoals stofzuigen en dweilen en......noem maar op.......

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:28

Citaat:
Poets en knuffel je je paard niet dan? Ik kan m'n broek echt niet schoon houden, alleen al die haren al

haha maar natuurlijk, maar ik dan nog doe ik elke dag een andere rijbroek aan

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:33

Mijn rijbroek gaat ook na het rijden de was in.
Met een schimmel komt er ook het geintje van "witte haren" nog even bij Knipoog

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:42

Ik heb mijn rijbroek meestal 4 keer aan en dan gaat ie de was in. Als ie echt heel vuil is was ik hem ook al eerder.

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:03

rockey schreef:
Citaat:
Poets en knuffel je je paard niet dan? Ik kan m'n broek echt niet schoon houden, alleen al die haren al

haha maar natuurlijk, maar ik dan nog doe ik elke dag een andere rijbroek aan

Ik dacht al Tong uitsteken

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:06

Ik hou mn rijbroek maar 1 keer aan, maar ik rij ook maar 1 keer in de week....

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:18

Ik trek op maandag een schone rijbroek uit de kast en die gebruik ik dan tot zondag ( 1 per week dus)
Ik heb maar 2 rijbroeken en van mij mogen ze vies worden interessert me helemaal niks. Ik blijf bezig als ik elke dag of om de dag een andere aandoe, m'n moeder ziet me aankomen