Bellen op je paard......

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:13

Als ik aan het rijden ben en ik voel/ hoor Tong uitsteken dat mijn telefoon af gaat neem ik wel gewoon op ja! Want ALS het iets ergs is of zo vind ik het wel belangrijk!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:14

MIjn foon staat altijd op tril functie als ik op het paard zit, en ik ben altijd zo druk bezig dat ik niet eens door heb dat die afgaat Haha!

Maar als ik hem hoor, of voel en ik heb er zin in zal ik gewoon opnemen...maar zomaar iemand opbellen zie ik de lol niet van in.

Roken op het paard idem dito, denk er niet aan dus tsja.

Moet ook wel zeggen dat in beide gevallen ik zoiets heb van: tis een jong paard, ben al blij als ik blijf zitten zonder rare fratsen uit te halen Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

ik bel nooit op mijn paard, vind het er niet uitzien, en het is niet nodig.
als ik wil bellen doe ik dat wel voor of na het rijden... Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:22

Hangt af van het paard waar ik op zit. Bij mijn eigen paard neem ik mijn telefoon gewoon op, maar ook dan geen lange gesprekken. Ik ben tenslotte met iets heel anders bezig.
Als ik rijd dat rijd ik en wil ik het liefst niet gestoord worden. Het is geen ramp als ik dan een keer gebelt wordt, maar houd en dan dus kort.

Bij paarden die ik nog niet goed ken of niet helemaal vertrouw neem ik mijn telefoon niet aan of stap even af (al komt dit eigenlijk nooit voor).

Verder ben ik het ermee eens dat ik roken veel erger vind. Stel dat je paard schrikt en in een reactie laat je die brandende peuk vallen, op je paard ofzo Scheve mond
Ook heb ik zelf vaak genoeg in een rijbaan om brandende sigaretten heen mogen rijden Heel aso!!

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:22

Als ik gebelt word neem ik wel op, hoewel dat er wel een beetje vanaf hangt wanneer er gebelt word en door wie Knipoog

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:23

Ik heb hem wel altijd bij me, maar bel nooit.
Als ik gebeld wordt kijk ik eerst wie er belt. Mocht het een belangrijk persoon zijn, neem ik op om te zeggen dat ik zo terug bel.
Dit doe ik overigens alleen als ik alleen train. Met les of dergelijke niet. Dan ben ik bezig.

Ik bel dan terug als ik op stal ben en eerst mijn paard op orde heb.

Ik het geen porum als je uitgebreid zit te bellen op je paard.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:29

ik bel ook niet op mijn paard neem wel op je weet nooit wat het is.
heb wel eens mensen al bellend en rokend o peen paard gezien Stoom uit je oren

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:33

heb mn telefoon altijd wel bij me, maar neem alleen op tijdens in- en uitstappen.. Als ik het bos in ga, heb ik mn headset op! als ik dan gebeld wordt, kan ik gerust opnemen> heb dan toch beide handen vrij!:j

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:34

Meeste mensen weten ongeveer hoe laat ik aan het rijden ben, dus bellen later of eerder. Mocht hij dan toch overgaan, dan neem ik hem gewoon op en stap even aan de lange teugel. Ik ga niet door met een oefening in draf of galop ofzo hoor!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:37

Bloos Bloos Bloos ja, ik bel en rook te paard Bloos Bloos Bloos

Waarom? ja ik rijd altijd in het bos, maak lange ritten en kan niet makkelijk op en afstijgen in het bos op mijn paard. Ik zie het probleem ook niet hoor..eerlijk gezegd. en daarnaast, mag iedere dat lekker voor zich weten...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:37

ik alleen als ik gebeld wordt dan neem ik wel op. tenzij ik les heb natuurlijk dan staat ie gewoon af.

Paardenl0ver
Berichten: 406
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:41

Ik bel zelf eigenlijk nooit op het paard..
Als ik gebeld word dan kijk ik eerst goed of ik niet in een omgeving ben waar mijn paard kan schrikken of dat er geen dingen zijn waar mijn paard van kan schrikken..
Als dat niet zo is dan neem ik meestal wel op..
Maar meestal zet ik mijn mobiel toch uit als ik paard ga rijden.
Roken op het paard vind ik echt verschrikkelijk..want je hebt kans dat je het paard in gevaar brengt en ik vind dat je dan best heel even kan wachten met die sigaret!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:47

ik bel nooit zelf als ik aan het rijden ben, wel neem ik op als ik word gebeld, hou het dan wel altijd heel kort en deel ze mede dat ik aan het rijden ben en nog wel eventjes terug bel.
roken op je paard vind ik echt heel erg! zou het ook nooit doen (zowiezo nooit roken Lachen ) vind het er ook echt niet uitzien!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:11

In principe niet Ik ben op dat moment met mijn paard bezig en bel dus niet. Ik heb mijn telefoon wel altijd bij me, mocht er namelijk iets gebeuren vind ik het wel een fijn idee dat ik iemand kan bellen.

Ik heb mijn telefoon idd ook altijd op trillen staan als ik aan het rijden ben en hoor 'm dus ook niet altijd. Ik neem wel op als ik 'm hoor, maar zal zelf niet iemand bellen.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:13

je hebt zelfs springruiters waarvan het paard al vanzelf stopt als ie de telefoon hoort gaan Lachen heb het zelf een keer gezien

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:33

Als ik bel, dan stap ik netjes van het paard af.
Ik heb altijd mn telefoon aanstaan, maar als ik rijd neem ik ook nooit op.
Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer.
Ik heb toen ook een mobieltje aangeschaft, omdat ik altijd alleen buitenritten maak of met de paarden bezig ben. Mocht er wat gebeuren, dan kan ik altijd iemand om hulp vragen.
Afbeelding

callippo

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:37

Kvind het wel handig wanneer ik mn paard aan het oefenen ben in langere tijd rustig stilstaan. Tsja, dan heb je toch minstens 5 minuten niets te doen, ga ik soms een boekje lezen om de volgende oefening voor te bereiden, of ff bellen met een paarden vriendin.
Je hebt toch maar 1 hand nodig om te corrigeren als hij toch aanloopt...

Maar als de telefoon gaat, stoppen om hem op te nemen? nee, dat doe ik liever niet. dan spreken ze mn voicemail maar in of ik bel later terug (als ik toch weer moet stilstaan Tong uitsteken )

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:43

Ik heb mn gsm wel altijd op zak, omdat ik vaak in mn eentje ga buitenrijden. Stukje veiligheid dus. Zelf zal ik nooit iemand opbellen als ik aan het rijden ben. Gaat mijn gsm wanneer ik ergens op een veilig stuk ben, dan zal ik eventueel wel opnemen (als het mijn ouders zijn ofzo) en zeggen dat ze later moeten terugbellen omdat ik aan het rijden ben. Anders -> gewoon laten bellen, als het dringend/belangrijk is moeten ze maar wat inspreken op mn voicemail of later terugbellen. Mn paard kijkt niet op of om van het geluid, al staat ie meestal wel enkel op trillen.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:46

Citaat:
Zelf zal ik nooit iemand opbellen als ik aan het rijden ben


ik bel sowieso zelden met mijn gsm, veel te duur, maar ik heb helaas toch al een paar keer te paard 112 moeten bellen voor anderen, omdat er een ongeluk gebeurd was of iemand onwel geworden was.

Als ik gebeld word, is het dringend, want er hebben maar een paar mensen het nummer en als die bellen dan is er echt iets ernstigs aan de hand (ik heb nog hoog bejaarde ouders) en moet ik dus opnemen. Geen probleem voor Morrie, zijn grootste hobby is stilstaan *LOL*

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

Ik heb m'n mobiel wel altijd bij me, voor het geval dat Scheve mond

Bellen doe ik verder absoluut niet tepaard, ik vind het er ook eenbeetje aso uitzien, maar héél soms wordt ik gebeld en tja, dan ben ik toch nieuwsgierig van wie mij nou belt en waarom Bloos

Ik wordt gelukkig niet zo vaak gebeld en zeker niet tijdens het rijden (hoogstens 1 x per maand) anders had ik hem denk ik uit, of iig geluid uit Schijnheilig Knipoog Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:52

Ik heb mijn telefoon altijd bij me omdat ik geregeld in mijn eentje door de bossen struin. Mocht er dan iets gebeuren, dan wil ik wel hulp kunnen bereiken.
Ik zet meestal het geluid uit als ik aan het rijden ben. Opnemen hoef ik dan niet te doen, want ik merk het toch niet als er iemand belt.

Lieke

Berichten: 11357
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:18

Ik wordt zowiezo nooit gebelt, of ik ben hem vergeten, maar als ik gebeld wordt neem ik gewoon op (tijdens de les heb ik hem wel uit hoor). Maar urenlange gesprekken voer ik zowiezo niet. Maar ik zie het probleem zowiezo niet als je eventjes belt.
Misschien dat ik het niet zou doen als ik niet zo'n makkelijke pony had.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:18

der belt me wel eens iemand op... en erg genoeg is dat altijd net als er iemand langs komt.. en dan kijken ze me toch aan Bloos

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:19

Ik vind het er zo vrerselijk uitzien...

Ik heb m'n mobiel ook alleen maar om te bellen als er echt iets aan de hand is, ik geloof dat hooguit drie mensen m'n nummer hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:51

Ik heb alleen m'n telefoon bij me als ik naar buiten ga, voor in geval van nood. Verder echt nooit, nergens voor nodig toch?! Als ik gebeld word als ik buiten ben, dan neem ik meestal wel ff op en kaffer ze helemaal uit. Haha! Nu even niet! Je weet toch dat ik rond deze tijd op een paard zit en dan heb ik geen tijd voor jou!